2018-02-23 01:01


Ordinul pentru scurtarea temelor de acasă ale elevilor nu a mai fost emis. Iată motivul ULUITOR

 |  17:29
Ordinul pentru scurtarea temelor de acasă ale elevilor nu a mai fost emis. Iată motivul ULUITOR
Robert Veress

Joi, 24 noiembrie, Mircea Dumitru, ministrul Educației, anunța, în cadrul unei dezbateri online organizată de Ministerul pentru Consultare Publică și Dialog Civic, că luni, 28 noiembrie, va emite un ordin prin care se vor elimina temele de vacanță și temele pentru preșcolari (inclusiv clasa pregătitoare), iar pentru ciclul primar și gimnazial temele pentru acasă din timpul școlii vor fi scurtate, limitate astfel încât să nu necesite mai mult de o oră (la primar), respectiv două ore (gimnazial) de muncă din partea elevilor.

„Luni voi semna un ordin de ministru prin care reglementăm câte ore poate şi trebuie să lucreze o elevă sau un elev în afara şcolii, pentru temele şcolii. În momentul de faţă, noi am lăsat lucrurile la rezonabilitatea profesorilor, dar ceea ce se întâmplă este că vacanţele de vară se transformă într-un fel de competiţie, de concurs, câte sute sau mii de probleme să rezolvăm. Să lăsăm deoparte ipocrizia. Noi, oamenii maturi, aşteptăm vara ca să ne relaxăm, să ne odihnim, iar o elevă sau un elev care are şapte, opt, nouă ani, 11 ani, trebuie să lucreze încontinuu în aşa fel încât în septembrie, când ajunge la şcoală, să nu o supere pe doamna învăţătoare sau pe doamna dirigintă şi să vină cu caietul de teme făcute, iar, dacă nu le-a făcut, eventual, să mai primească şi o notă proastă sau un calificativ prost. (…) Dacă nu se înţelege chestia asta dintr-o pedagogie naturală, pe care ar trebui să o respirăm în mod firesc, atunci legiuitorul, în cazul de faţă ministrul Educaţiei, dă un ordin, prin care spune, de pildă, că la învăţământul primar, la clasa pregătitoare sau clasa zero, nu se dau teme acasă”, a declarat Mircea Dumitru.

Imediat, mediul online, în special, a luat foc, iar comentariile au început să curgă, înțelepții arătând că ordinul este profund anti-pedagogic, fiind expresia unei neîncrederi profunde în cadrele didactice și că generează și mai multă neîncredere și dispreț din partea părinților și elevilor față de profesori.

Profesorii au fost întrebați cum se va aplica un astfel de ordin, mai ales în ciclul gimnazial. Mulți au ridicat din umeri, alții au vorbit de necesitatea unei coordonări permanente între cadrele didactice, pentru a nu se da teme, în aceeași zi, la mai multe materii.

O întrebare a fost pe buzele tuturor: oare cum s-a ajuns aici?

Iar răspunsul, uluitor, este următorul: suntem aici de aproape două decenii! În primele zile ale anului 1999, Andrei Marga, ministrul Educației din acea vreme, semna Ordinul nr. 3066… „Cu privire la temele pentru acasă în învățământul preuniversitar”. Acest ordin limitează la cel mult „2-3 ore” timpul necesar realizării temelor pentru acasă. E adevărat, ordinul are un mare minus, iar acesta este faptul că nu se face nicio diferențiere între ciclul primar, gimnazial și liceal. Foarte probabil, însă, specialiștii din Ministerul Educației au ținut cont de faptul că există în activitatea de pregătire școlară, la toate nivelurile, perioade variate, unele de pregătire mai intensivă, altele mai relaxate, acestea variind, însă, de la un ciclu școlar, la altul. Prin urmare, e posibil, așa cum se și întâmplă efectiv, în prezent, ca în unele zile elevii să nu primească teme pentru acasă, iar în alte zile să primească teme care să necesite o muncă mai susținută. Dar media ponderată este cea stabilită în 1999, în afara cazurilor excepționale, a profesorilor mai slab pregătiți, care se derobează de sarcini, încărcându-i în schimb pe părinți cu responsabilitatea pregătirii didactice. Din cauza acestora s-a ajuns, de fapt, la necesitatea (absurdă) a reglementării numărului de ore pentru temele de acasă.

Normativul din 1999 este motivul pentru care ordinul anunțat de ministrul Dumitru nu a mai fost publicat luni. Surse din Ministerul Educației au declarat, pentru PUTEREA, că, după ce s-a aflat de existența Ordinului 3066/1999, se lucrează la un ordin de completare a acestuia, mai multe prevederi urmând să rămână în vigoare. În schimb, va fi stabilit numărul de ore alocate temelor pentru acasă la fiecare ciclu școlar și vor fi adăugate prevederi metodologice care, chipurile, vor clarifica „implementarea” măsurii, astfel încât ordinul să fie respectat riguros și nu „după ureche”. Între aceste prevederi, una va fi, cu certitudine, foarte controversată: personalizarea temelor. Fiindcă, pe de o parte, este logic că ritmul de lucru al elevilor unei clase este foarte variat: unui elev performant îi vor fi suficiente 10 minute pentru a rezolva corect exercițiile pe care alt elev le termină într-o oră sau chiar mai mult. Pe de altă parte, unui profesor care predă unei clase cu 30 de elevi îi va lua „un cincinal” să realizeze teme personalizate pentru toți. Poate că cei mai performanți profesori se vor descurca, dar, cu certitudine, va fi un haos generalizat în învățământul preuniversitar.

Ordinul pentru scurtarea temelor de acasă ale elevilor nu a mai fost emis. Iată motivul ULUITOR
zoom

În atașament (format pdf): Ordinul Ministrului Educației 3066 din 1999.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2016-11-30

Documente:

TAGURI: ordinul 3066 din 1999, teme vacanta, teme acasa, invatamant preuniversitar, mircea dumitru





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


KIMBERLY K.
30 Noi 2016

Folclor tehnocrat : ". . . fa-te ca lucrezi !"
ROBERT ALEXANDRU
01 Dec 2016

„După ce s-a aflat [despre Ordinul 3066/1999]”? În ce haos lucrează Ministerul Educației? Zeci de mii de ordine, metodologii, planuri, programe, în cea mai desăvârșită bulibășeală, fără nici o evidență, aproape imposibil de găsit, de-a ajuns ministrul să „descopere” ce are deja DUPĂ ce i s-a semnalat de către profesori, pe Facebook? Uitați-vă pe site-ul „rerefăcut” www.edu.ro și încercați să descoperiți ce programe mai sunt în vigoare, sau Ordinele 3065, sau 3067 din 1999 și vă veți cutremura! La fiecare inspecție, orice inspector poate întreba de aplicarea cutărui ordin, iar școala să se minuneze de unde ar mai fi trebuit să mai știe și de acesta, cât timp -iată- nici ministrul nu are habar ce există și ce nu între atâtea reglementări nesistematizate. Așa s-a ajuns și la dezastruosul „concurs pentru directori”, la fel de deștept ca un concurs pentru alegerea căpitanului unei nave în plină cursă (și furtună)!
SYKTYR, FLEGMELOR!
01 Dec 2016

”DOMNE”, ADEVERUL, CONFORM RECOMANDĂRILOR (M)UE, ESTE CĂ TOȚI COPIII TREBUIE ÎNGROPAȚI LA LOCUL ”DĂ” CAZNE, RECTE ȘCOALA ”DĂ” CĂKKAT ROMÎRLĂNEASCĂ! (VINA PT. SOARTA COPIILOR APARȚINE ÎN EXCLUSIVITATE ”GENITORILOR”, GENITORI CARE, PROSTĂLĂI STANDARD FIIND ȘI NEDORIND S-O ”DERENJEZE PĂ DOAMNA”, AU ACCEPTAT, ÎN LICHELISMUL CARE-I DEFINEȘTE, CA ”SISTEMUL” SĂ FACĂ EXPERIENȚE (SIC!) VARII CU VIEȚILE COPIILOR LOR, TOTUL CULMINÎND CU DEZASTRUL CE SE CHEAMĂ , ATÎT DE BOMBASTIC, ”ȘCOALA ROMÎRLĂNEASCĂ”! VĂ MERITAȚI SOARTA PT. CĂ, MAI ALES, VĂ MERITAȚI UNII ”PĂ” ALȚII! (”ȚARĂ MINORĂ, ȚARĂ DE SECĂTURI!”)
FLORIN
01 Dec 2016

Are gura stramba ! Ce mai vreti!
INSPECTORUL HARTIILOR
01 Dec 2016

Educatie sau hartii ? Hartii !
LITTLEBOY
02 Dec 2016

Bietu, marele filozof ,decretat de unii, nu stie nici cate degete are la mana,
CATALINA
02 Dec 2016

Ar trebui sa se ia masuri la greutatea ghiozdanelor deoarece ajung sa că rărească 9-10kg și ar trebui ca materiile sa mai scadă ca sunt prea multe
ZAIDE
03 Dec 2016

Si fiecare profesor poarta zilnic in spate 45-50kg de documente scolare pentru cele n institutii care i le solicita ! Activitatea didactica ? Secundara !
MAGDA
06 Dec 2016

Ghiozdanele grele sunt datorita auxiliarelor pe care le cumparam la cererea invatatorilor, cel putin 2-3 pentru fiecare materie. Copilul meu are 26 de kg si ghiozdanul 8, este ok?
ALINA
09 Dec 2016

Oare ministrul s-a gandit cand a dat aceasta lege ca fiecare copil are ritmul lui de lucru? Daca da, atunci cum socoteste cat dureaza temele fiecarui copil. Exista copil care rezolva un exercitiu in 5 min, iar alt copil il rezolva in 60 min. Cum se rezolva situatia?
Random image



Ultimele stiri






Apa Nova