2016-12-04 18:28

SOCIAL


Păcăleala „Black Friday”

 |  21:00
Păcăleala „Black Friday”

Retailerii au reuşit vânzări-record ca urmare a nebuniei „Black Friday“, prin care anunţau reduceri de până la 60% la mii de produse. La o zi după încetarea promoţiei, reporterii „Puterea“ au mers într-unul dintre magazinele ofertante, însă surpriză! Preţurile nu erau nici pe departe egale cu cele afişate drept iniţiale în timpul „Black Friday“, ci cu puţin mai mari decât în weekendul în care românii s-au înghesuit să cumpere chilipiruri.

Problemele au apărut chiar de vineri, când clienţii care au aşteptat nerăbdători reducerile au constatat că sunt păcăliţi. „Am mers săptămâna trecută, înainte de reduceri, şi un Play Station Portabil (PSP) era 598 de lei. Când m-am dus vineri, în cadrul ofertei «Black Friday», produsul avea acelaşi preţ, însă pe etichetă apărea menţiunea că înainte costase 823 de lei”, ne-a declarat unul dintre clienţii magazinului Flanco Orhideea. În magazinul Flanco din complexul Unirii, un tv LCD marca Samsung era prezentat duminică drept redus cu 30% şi costa 1.497 de lei, faţă de un preţ iniţial de 2.139 lei, cât ar fi trebuit să plătească clientul înainte de „Black Friday“. În prezent, fără să mai fie la promoţie, acelaşi televizor poate fi achiziţionat la preţul de 1.499 de lei, ceea ce înseamnă o diferenţă de doar doi lei. Un alt produs fotografiat de reporterii „Puterea“ la ofertă, redus tot cu 30%, un aparat de fotografiat Fuji S 4000, costă 1.099 de lei, faţă de 1.049 în weekendul „Black Friday“.

Un laptop Sony cotat de „Black Friday“ la 3.779 de lei nu a mai revenit acum la 5.400 de lei, ci poate fi achiziţionat cu 4.099 de lei, ceea ce înseamnă doar 300 de lei în plus. În aceeaşi situaţie se regăsesc şi alte produse fotografiate în timpul „Black Friday“. De exemplu, un aragaz Hansa costa la superofertă 629 de lei, iar în momentul de faţă e mai scump cu 20 de lei.

Interesantă este şi actuala ofertă în cazul unei maşini de spălat marca Whirpool. Dacă în perioada „Black Friday“ putea fi achiziţionată cu 839 de lei faţă de 1.199 cât ar fi costat iniţial, acum este la 999 de lei, însă preţul iniţial apare ca 1.099. De altfel, situaţia este similară şi la alte produse aflate în stocul retailerului. Conform reprezentanţilor magazinului, în weekend, până duminică după-amiază, Flanco a realizat vânzări în valoare de 30 de milioane de lei.

Explicaţia psihologului: „Vor un corn al abundenţei

Psihologii susţin că românii se înghesuie la diferitele oferte ale magazinelor în speranţa că vor pune mâna pe un chilipir, însă de cele mai multe ori, cheltuiesc mai mult decât îşi pot permite. „Au senzaţia că vor face o afacere, dar nu tot timpul fac economii“, afirmă specialiştii.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639266-05-06

Mai multe imagini:
Păcăleala „Black Friday”
zoom
Păcăleala „Black Friday”
zoom
Păcăleala „Black Friday”
zoom


TAGURI: black_friday, preturi, chilipiruri



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

NA
30 Noi 2011

Reclama mincinoasa!!! Protectia consumatorului nu ar trebui sa sesizeze?

Adauga un comentariu

Random image

Citeste si...

Petrolul se va termina începând din 2035, iar gazele zece ani mai mai târziu Producția de țiței va scădea lent în perioada 2030-2050, existând chiar posibilitatea ca,... 16 Noi 2016 | (1)