2018-05-22 01:45


Pasajul rutier subteran de la Piaţa Presei Libere va avea un singur sens. VEZI PROIECT!

 |  16:42
Pasajul rutier subteran de la Piaţa Presei Libere va avea un singur sens. VEZI PROIECT!

Planul Urbanistic Zonal pentru pasajul rutier subteran de la Piaţa Presei Libere a fost postat pe site-ul Primăriei Capitalei (www.pmb.ro), bucureştenii putându-şi exprima părerea legat de construcţie până pe 18 iulie. După finalizarea dezbaterii publice, planul urbanistic urmează să fie supus la vot în Consiliul General al Municipiului Bucureşti.

Pasajul se va realiza pe un singur sens - dinspre DN1 spre Şoseaua Kiseleff. Pasajul va intra în subteran de pe Şoseaua Bucureşti - Ploieşti, după Fântâna Mioriţa, va trece pe sub Piaţa Presei Libere unde se va bifurca şi va ieşi pe Şoseaua Kiseleff, în zona ştrandului Tineretului, şi pe Bdul Mărăşti imediat după cele două turnuri gemene de la Piaţa Presei. Municipalitatea intenţionează să construiască în zonă şi un pasaj subetarn pentru pietoni.

"În ultimii ani, dezvoltarea activităţilor urbane şi multiplicarea gradului de motorizare au determinat o creştere importantă a traficului rutier în municipiul Bucureşti. Acest fenomen în continuă evoluţie impune aplicarea unor soluţii pentru utilizarea eficientă a arterelor de circulaţie şi a spaţiului aferent acestora în condiţii de siguranţă sporită şi poluare redusă. Zona Pieţei Presei Libere, datorită convergenţei unor fluxuri importante de vehicule şi pietoni şi a unor linii de transport public se numără printre zonele unde se manifestă disfuncţii majore. Având în vedere concluziile studiului de circulaţie se propune realizarea unui complex subteran compus din pasaj rutier pe relaţia Şoseaua Bucureşti – Ploieşti - Bdul Kiseleff cu ramificaţie pe Bdul Mărăşti (Piaţa Montreal) şi pasaj pietonal cu rol de nod intermodal de transport public. Pasajul pietonal va realiza subtraversarea pieţei pe orice direcţie şi va asigura legătura dintre staţiile de transport public de suprafaţă cu staţia magistralei 6 de metrou", este menţionat în expunerea de motive a proiectului.

Pentru acest pasaj Primăria Capitalei ar urma să plătească 18 milioane de euro. Primarul Sorin Oprescu a declarat de nenumărate ori că în acest an va începe construcţia pasajului. De altfel, în bugetul pe 2013 al municipalităţii au fost prevăzute 15 milioane lei pentru acest proiect.

Societatea civilă s-a opus încă de la început realizării pasajului rutier pe motiv că distruge Bdul Kiseleff. Filiala Bucureşti a Ordinului Arhitecţilor a cerut Ministerului Culturii, în 2011, clasarea Bulevardelor Kiseleff şi Aviatorilor ca monumente istorice. Cererea a fost respinsă, ministerul aprobând doar construirea celor două pasaje subterane de la Piaţa Charles de Gaulle şi Piaţa Presei Libere. Dacă Ministerul Culturii ar fi aprobat clasarea celor două bulevarde, construirea pasajelor nu ar mai fi fost posibilă.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2013-07-09

Documente:

TAGURI: pasaj, PUZ, dezbatere, piata, presei, libere, bulevard, rutier, pietonal, subteran





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


Random image



Ultimele stiri

Bolile pe care le poate ascunde CĂDEREA PĂRULUI Acum 7 min | (0)
Sfaturi si curiozitati







Apa Nova