2016-12-06 16:29

SOCIAL


Pasajul Dna Ghica – Chişinău, reluat din primăvară

 |  21:00
Pasajul Dna Ghica – Chişinău, reluat din primăvară

Primarul general, Sorin Oprescu, începe pasaj după pasaj, în timp ce proiectele mai vechi rămân abandonate cu anii. Cu trei ani întârziere de la data programată pentru finalizare, lucrările la pasajul Strada Doamna Ghica – Bulevardul Chişinău vor fi reîncepute abia la anul. Primăria Municipiului Bucureşti (PMB) vrea să reia lucrările la pasajul Doamna Ghica - Bulevardul Chişinău în primăvară. „A fost reziliat contractul cu firma Lena pentru că ei mai cereau o sumă de bani în plus la proiect. Suma era prea mare şi nu era justificată. Acum urmează procedura de atribuire a lucrărilor. Anul acesta se vor mai face şi exproprierile de care mai este nevoie. Sperăm ca din primăvara viitoare să fie reluate lucrările”, ne-a declarat viceprimarul Capitalei, Mircea Raicu. Lucrările la pasajul Şoseaua Doamna Ghica - Bulevardul Chişinău (2 kilometri) au început în octombrie 2006, când primar general al Capitalei era Adriean Videanu. Proiectul, în valoare de 5,66 milioane de euro, a fost atribuit firmei portugheze Lena Engenharia e Construcoes SA. Lucrările au fost efectuate în proporţie de 60%. Proiectul a fost însă abandonat după ce exproprierile necesare nu au fost făcute la timp şi după ce constructorul a solicitat suplimentarea sumei oferite iniţial de municipalitate, deoarece, în timpul lucrărilor, a dat de un canal colector, lucru ce nu era prevăzut în caietul de sarcini. „Contracte păguboase” cu Lena În prezent, ceea ce a fost realizat din noua arteră este în paragină. Trotuarele pavate au fost sparte şi betonul turnat s-a crăpat. Pasajul trebuia să fie finalizat până în octombrie 2008. Potrivit proiectului iniţial, noua arteră ar urma să înceapă de la actualul capăt al Străzii Dna Ghica şi continuă pe terenul viran de pe malul lacului Colentina, traversând calea ferată, până pe Bulevardul Chişinău. Noua arteră va avea câte două benzi pe fiecare sens, despărţite de scuaruri (cu o lăţime de doi metri), pe care se vor amenaja spaţii verzi. Pasajul care va supratraversa calea ferată pleacă de la Gara Obor (va avea o lungime de 85,8 metri) şi se continuă până în spatele Pieţei Delfinului. De aici, se face legătura cu Şoseaua Pantelimon, pe de o parte, şi cu Bulevardul Chişinău, continuat cu Nicolae Grigorescu, pe de altă parte. Firma portugheză Lena, care a abandonat pasajul Dna Ghica – Chişinău, nu se află la primul contract pe sume mari încheiat cu municipalitatea bucureşteană. Lena s-a ocupat şi de pasajul Băneasa, proiect a cărui valoare a depăşit 20 de milioane de euro.  

Aparut in:

Ultima modificare in data de :639259-09-10



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

IORGOVAN
21 Sep 2011

Pai cum sa fii expropriat la timp daca nu dai spaga lu Dedu de la Directia Transporturi din primarie?

Adauga un comentariu

Random image