2016-12-06 23:56

SOCIAL


Peste 76% dintre români şi-au redus consumul sau au ales produse ieftine, din cauza crizei

 |  17:06
Peste 76% dintre români şi-au redus consumul sau au ales produse ieftine, din cauza crizei
Peste 76%dintre români şi-au redus în acest an consumul sau au cumpărat produse maiieftine, din cauza crizei, iar cei mai mulţi au fost afectaţi de creşterea preţurilorşi reducerea salariilor, potrivit unui studiu realizat de firma MEDNETMarketing Research Center. Studiul a fost realizat pe un eşantion reprezentativpentru Bucureşti şi oraşele cu peste 100.000 locuitori, în perioada 23-30noiembrie. Au fost intervievate telefonic 802 persoane cu vârsta cuprinsă între18 şi 65 de ani, iar marja de eroare este plus/minus 3,45%, se arată într-uncomunicat al firmei de cercetare. Rezultatele studiului arată că 22,8% dintrerespondenţi nu şi-au modificat comportamentul de consum, în timp ce 76,6% şi-auredus consumul sau au apelat la produse mai ieftine (45% au cumpărat aceleaşiproduse, dar în cantitate mai mică, 11,8% au cumpărat produse mai ieftine, darîn aceeaşi cantitate, iar 19,8% au cumpărat produse mai ieftine şi în cantitatemai mică). Studiul mai arată că efectele crizei sunt din ce în ce mai prezenteîn vieţile românilor. Astfel, 47,6% dintre persoanele intervievate au afirmatcă sunt afectate de criză în mare şi foarte mare măsură, comparativ cu unprocent mai scăzut, de 36,4%, anul trecut. Principalele efecte pe care criza economicăle-a avut asupra familiilor respondenţilor (studiul a vizat familiile extinse)au fost creşterea preţurilor (76,2%), reducerea salariului sau a câştigurilorsalariale (47,5%), pierderea locului de muncă (17,4%) şi în egală măsurăpierderea sau diminuarea beneficiilor extra-salariale şi creşterea ratelor lacredite datorită devalorizării leului (câte 14,4%).

Aparut in:

Ultima modificare in data de :638952-02-02



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image