2016-12-06 05:06

SOCIAL


Profesorii se revoltă împotriva ministerului: “Nu” şcolilor profesionale!

 |  21:00
Profesorii se revoltă împotriva ministerului: “Nu” şcolilor profesionale!

Profesoriiconsideră că reînfiinţarea şcolilor profesionale în contextul societăţii actuale este „o mare prostie”. Filiera tehnologică din cadrul liceelor trebuie resuscitată. Agenţii economici nu sunt interesaţi să asigure pregătirea practică a elevilor. Ordinul Ministerului Educaţiei nr. 3168 din 3 februarie 2012 stipulează şcolarizarea elevilor la profesională din anul de învăţământ 2012-2013.

Pe vremea primului mandat de ministru (2000-2002), Ecaterina Andronescu a dispus reînfiinţarea şcolilor profesionale sub denumirea de “şcoli de arte şi meserii”. Când a revenit pe aceeaşi funcţie, în 2008, a decis desfiinţarea acestora. Lipsa de forţă de muncă calificată l-a determinat pe ex-ministrul Daniel Funeriu să semneze ordinul de reorganizare a învăţământului profesional, din toamna acestui an. Actul normativ este valabil în continuare. “Reînfiinţarea şcolilor profesionale prin legea Miclea-Funeriu nu rezolvă problema de fond. Este o mare prostie. Acestea sunt neviabile şi deci neatractive. Soluţia era înfiinţarea filierei profesionale a liceului şi asimilarea şcolii profesionale cu prima treaptă a acesteia. Filiera profesională ar fi fost finalizată cu un bacalaureat profesional, numai cu materii tehnice”, ne-a declarat Ion Vintilă, profesor la un colegiu tehnic din Bucureşti. O opinie similară ne-a fost transmisă de Sergiu Antonescu, profesor de educaţie tehnologică: “Fostele şcoli profesionale nu ofereau calificări viabile. Majoritatea absolvenţilor nu mergeau să lucreze, ci făceau liceul pe ruta progresivă. Motivele sunt două: exista un număr semnificativ de elevi de nivel intermediar - între şcoala profesională şi liceu – care doreau mai mult decât şcoala profesională. Apoi, absolvenţii de liceu sunt mai bine plătiţi decât cei ai şcolii profesionale”.

Practică productivă, doar pe hârtie

Nimeni nu e interesat să asigure practica elevilor. “După noua structură, chiar dacă au practică 60% din totalul orelor, s-a aruncat pisica moartă (a se citi practică) în curtea agenţilor economici. Cei de la MECT chiar nu înţeleg că pe agenţii economici nu-i interesează formarea elevilor. Ei au problemele lor legate de profit, aprovizionare cu marfă, satisfacerea clientului. Ce-i interesează pe ei dacă elevul pricepe sau nu ceva? Ce motiv au să-şi piardă timpul preţios învăţând un elev care nu le este nici fiu, nici rudă, nici cunoştinţă şi care uneori le face şi pagube? Cei de la MECT nu înţeleg că trebuie să existe o ordine firească, iar aceasta trebuie urmată pentru însuşirea deprinderilor profesionale, ordine pe care agenţii economici nu au cum să o respecte. Ei servesc clienţii în ordinea venirii şi nu în ordinea pe care o prevede programa şcolară. Majoritatea elevilor se duc la agenţii economici doar ca să le semneze fişa de practică”, ne-a declarat Miruna Ionescu, inspector.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639554-05-14

TAGURI: profesori, scoli profesionale, practica productiva



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

FOST ELEV
20 Feb 2012

sunteti paraleli cu lumea reala, domnilor! unui tanar nu ii trebuie neaparat o diploma, ci o calificare. construiti sistemul in asa fel incat privatii sa aiba incredere in tinerii absolventi de studii profesionale. adica intradevar sa stie ceva, mai mult decat scrie pe asa zisa diploma. se pot gandi diferite formule. de exemplu, acordarea de facilitati fiscale firmelor care accepta in stagiu de pregatire tineri care urmeaza o scoala profesionala si apoi ii angajeaza

Adauga un comentariu

Random image

Citeste si...

Proiect pentru eliminarea discriminării din școli Orice formă de discriminare pe criterii etnice sau de limbă maternă, dizabilitate sau cerințe... 26 Noi 2016 | (0)
Firea promite bugete pentru programe after-school în toate școlile Primarul Capitalei, Gabriela Firea, a declarat joi ca in bugetele primariei pe care o conduce si in... 24 Noi 2016 | (2)