2016-12-11 08:22

SOCIAL


Publicitatea stradală ar putea fi interzisă în parcuri, pe clădirile publice şi pe copaci

 |  17:12
Publicitatea stradală ar putea fi interzisă în parcuri, pe clădirile publice şi pe copaci

Amplasarea de suporturi pentrupublicitate stradală ar putea fi interzisă în parcuri, pe arbori, în parcurileşi rezervaţiile naturale, pe sediile instituţiilor publice, pe asfaltuldrumurilor, precum şi în alte locuri unde administraţia locală decide acestlucru printr-un regulament propriu.

Restricţiilear urma să intre în vigoare odată cu aprobarea unui proiect de lege în acestsens iniţiat de Ministerul Dezvoltării şi Turismului.

Conformproiectului, amplasarea mijloacelor de publicitate este interzisă pemonumentele naturii, în parcurile şi rezervaţiile naturale, în parcuri, peclădirile reprezentând sedii ale autorităţilor administraţiei publice locale şicentrale, precum şi ale instituţiilor publice, "cu excepţia afişajelorcare anunţă activitatea ce se desfăşoară în interiorul sediilor", pearbori, pe zona carosabilă a străzilor şi a drumurilor, "indiferent decategoria acestora", dar şi pe obiectele de artă monumentală şimonumentele de for public, pe clădirile reprezentând monumente istorice saucomponente ale unor ansambluri monument istoric, "în incinta şi peelementele de împrejmuire a cimitirelor, lăcaşurilor de cult şi grădinilorpublice", în intersecţii, în sensurile giratorii, "pe pereţiipasajelor rutiere subterane şi supraterane ori sub poduri şi pe stâlpii desusţinere a elementelor de semnalizare rutieră sau de circulaţie.

Înplus, va fi interzisă amplasarea de mesh-uri sau bannere publicitare peclădirile aflate "în stare avansată de deteriorare", dar doar încazul în care acestea afectează "structura de rezistenţă şi stabilitateaşi integritatea elementelor constructive şi decorative ale anvelopei clădirii".

Pede altă parte, autorităţile locale vor avea şi ele o serie de obligaţii noiodată cu intrarea în vigoare a proiectului propus de ministerul condus de ElenaUdrea. Pe de-o parte, autoritatea locală va trebui să emită un regulament princare să stabilească în ce zone ale oraşelor pot fi amplasate mesajelepublicitare şi ce condiţii trebuie să respecte cei care deţin aceste spaţii.

Pede altă parte, autoritatea locală va trebui să instaleze panouri "specialedestinate afişelor publicitare şi a anunţurilor de mică publicitate", carevor fi curăţate săptămânal de angajaţii unor "compartimente despecialitate" proprii, astfel încât "să se asigure actualitateaanunţurilor".


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638951-10-09



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image