2016-12-11 04:39

SOCIAL


Război între companiile de asigurări şi service-urile auto. Peste 70% dintre maşinile care ies din service au montate piese contrafăcute

 |  19:03
Război între companiile de asigurări şi service-urile auto. Peste 70% dintre maşinile care ies din service au montate piese contrafăcute

Peste 70% dintre maşinile care ies din service-urile auto din România aumontate piese contrafăcute, ceea ce puneîn pericol viaţa şoferilor şi a pietonilor, avertizează conducerea AsociaţieiSocietăţilor de Service Auto Independente (ASSAI). Companiile de asigurări punpresiuni pe service-uri pentru a monta piese “neconforme, mult mai ieftine, în caz contrar refuzând să plătească reparaţiile autovehiculelor,spun patronii atelierelor de reparaţii auto.

Zeci de reprezentanţi ai service-urilor auto din judeţulPrahova, au protestat, ieri, în faţa Cazinoului din Sinaia, în legătură cuindiferenţa autorităţilor faţă de companiile de asigurări, care impun reparareamaşinilor avariate cu piese contrafăcute.

Conducerea Asociaţiei Societăţilor de Service AutoIndependente (ASSAI) susţine că peste 70% dintre automobilele care ies dinservice au montate piese contrafăcute, cu destinaţii de provenienţă incerte. “Pot să vă spun ca o opinie personală, că, dininformaţiile pe care le avem, peste 70% dintre maşinile care au fost reparateîn service au şi piese neconforme, cheltuielile fiind suportate de societăţilede asigurări. Companiile de asigurări obligă service-urile să folosească pieseneconforme. Piesele nu au certificate de conformitate. Nu se cunosc exactţările în care au fost fabricate aceste piese. Sunt unele piese care figureazăca fabricate în China”, ne-a declaratdirectorul ASSAI, Cristian Muntean. Acesta este convins că protesteleorganizate de societăţile de service au avut efect. “La protestul din Sinaia au participat între 75 şi 85 de persoane. Nu aufost incidente. Sunt convins că am reuşit să sensibilizăm autorităţile. Am maiavut un protest similar şi în Timişoara. Din informaţiile pe care le am eu, pesurse, noul preşedinte ce va fi numit la conducerea Comisiei de Buget-Finanţedin Camera Deputaţilor va înlocui acele persoane care stau de mult timp înconducerea CSA (Comisia de Supraveghere a Asigurărilor) degeaba”, ne-a mai spus Cristian Muntean.

Directorul ASSAI susţine că piesele neconforme montate pemaşini pun în pericol viaţa conducătorilor auto. “Sunt piese contrafăcute montate şi la sistemul de direcţie. Vă daţi seamace se poate întâmpla, mai ales la gropile din România. Conducătorii auto artrebui să fie atenţi mai ales la piesele care le-au fost montate pe maşini şicare fac parte din sistemul de direcţie. Totuşi, chiar şi un far care nu esterealizat după norme poate orbi şoferul automobilului care vine din sens opus şipoate, astfel, provoca accidente. Şi parbrizul este important, deoarece secomportă altfel. O piesă contrafăcută nu poate avea aceeaşi calitate ca unaoriginală”, ne-a mai explicatMuntean.

Ce acte trebuie să verifici când ridici maşina din service

Directorul Asociaţiei Societăţilor de Service susţine căproprietarii maşinilor ar trebui să acorde o mare atenţie actelor pe care lesemnează când “ridică” autovehiculul din service. “Există un certificat de conformitate. Conducătorii autosemnează pentru piesele care le-au fost montate pe maşină. Fiecare cutie depiesă are un cod ce este înregistrat la RAR şi poate fi verificat, dacă existădubii în privinţa autenticităţii piesei. Nu toate service-urile din Româniaprezintă aceste certificate, dar este dreptul şoferilor de a solicita acesteinformaţii”, ne-a declaratdirectorul ASSAI, Cristian Muntean. Acesta anunţă noi proteste ale societăţilorde service, în mai multe oraşe din ţară. “Suntem la stadiul în care aşteptăm obţinerea aprobărilor. În iunie vomorganiza proteste în mai multe oraşe, printre care şi Bucureşti. Este foartegreu însă să obţinem aprobarea de a ieşi cu maşinile în stradă, mai ales într-oaglomeraţie, cum este în Bucureşti”, a spus Muntean.

Potrivit conduceri ASSAI, sunt şi mari asiguratori care forţeazăservice-urile să monteze piese contrafăcute, mai ieftine, pe automobile. “În contextul actual şi în urma repetatelorsemnale de alarmă trase de ASSAI pe parcursul ultimilor doi ani, instituţiilestatului precum: Consiliul Concurenţei, Parchetul General, RAR, Serviciul deInvestigare a Fraudelor s-au sesizat, declanşând în 2011 anchete a cărorfinalizare este aşteptată de fiecare service auto, de fiecare asigurat şi defiecare operator din piaţa românească de asigurări. ASTRA, deşi este asiguratorul numărul unu în România, sub oblăduirea CSAşi încălcând în mod flagrant prevederile legale în vigoare, refuză nejustificatla plata despăgubirii datorate asiguraţilor şi service-urilor auto şi forţează încontinuare unităţile reparatoare din România să utilizeze piese de calitateproastă, achiziţionate la cele mai scăzute preţuri, pentru a-şi creşte profitulla maxim”, au precizat reprezentanţiisocietăţilor de service.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639247-03-05



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image