2016-12-10 07:06

SOCIAL


Război pe pacienţi

 |  21:12

Intrarea pe piaţa din România a asigurărilor private de sănătate generează discuţii aprinse între reprezentanţii clinicilor private de sănătate şi reprezentanţii asigurătorilor privaţi. Fiecare vine cu argumente susţinute, mai mult sau mai puţin, pentru a-şi câştiga clientela.

Asigurătorii privaţi sunt de părere că prin asigurările private de sănătate populaţia va deveni mai responsabilă şi mai conştientă de propria stare de sănătate, iar concentrarea va fi mai mult pe prevenire decât pe tratare. O bilă albă pentru asigurările de sănătate este şi cadrul legislativ de care sunt susţinute. Reforma din sistemul sanitar va impune provizionarea riscurilor şi rezervelor tehnice care să acopere obligaţiile asumate de asigurător, în timp ce pentru clinicile private nu există o legislaţie care să garanteze furnizarea serviciilor medicale asumate prin abonament.

Numărul redus de instituţii medicale cu acoperire naţională chiar şi prin parteneri micşorează numărul de clienţi ai clinicilor private, în timp ce asiguraţii din sistemul privat de asigurări pot alege din lista de furnizori clinica sau medicul unde vor să meargă, iar urgenţele medicale sunt acoperite la nivel naţional.

Pachete personalizate

Atât clinicile private, cât şi asigurările private oferă pachete diversificate şi personalizate în funcţie de nevoile pacientului, dar la clinici majoritatea abonamentelor nu acoperă investigaţii complexe, spitalizare şi intervenţii chirurgicale, acestea realizându-se tot într-un spital de stat, de cele mai multe ori.

În ambele sectoare se pot înregistra nemulţumiri din partea pacienţilor cu privire la calitatea serviciilor medicale prestate, însă asigurătorul poate lua măsurile necesare pentru remedierea situaţiei, în timp ce la clinica privată există, prin contractul semnat, constrângerea de a continua abonamentul până la expirare şi penalizări în cazul în care se decide rezilierea contractului.

Corectitudinea ofertelor

La asigurările private de sănătate există trei părţi: asigurat, asigurător şi furnizor. Asigurătorul vinde, încasează prima, urmăreşte calitatea serviciilor furnizorului şi satisfacţia asiguratului. Furnizorul de servicii medicale realizează complet şi corect toate serviciile medicale necesare, pentru a primi despăgubirea de la compania de asigurări. Asiguratul beneficiază de servicii medicale de calitate conform pachetului ales. La clinica privată, clientul interacţionează cu o singură instituţie cu triplu rol, ce vinde abonamente, încasează costul şi furnizează serviciile medicale.

„Asigurătorii privaţi nu aplică regula de corectitudine când vorbesc despre serviciile oferite de unii şi de ceilalţi, întrucât comparaţia se face între cel mai bun pachet medical al asigurătorului privat şi cea mai slabă ofertă a unei clinici private”, susţin voci din rândul clinicilor medicale private.

Oferta de ambele părţi este extrem de generoasă. Singurul lucru ce trebuie probat în contextul noii reforme a sistemului sanitar este cine va câştiga piaţa: abonamentul la clinica privată sau asigurarea privată de sănătate. 


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639263-02-22



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image