2017-11-19 19:49


Reducerea TVA nu a “tăiat” şi preţul biletului RATB. Costul transportului în Capitală, o miză pentru alegerile locale

 |  21:01
Reducerea TVA nu a “tăiat” şi preţul biletului RATB. Costul transportului în Capitală, o miză pentru alegerile locale
P24

Bucureştenii se întreabă de ce nu scade preţul unei călătorii la RATB şi Metrorex, după ce cota de TVA a scăzut de la 24% la 20% de la 1 ianuarie 2016. De ce numai CFR a redus costul biletelor cu 4%, se întreabă oamenii pe reţelele de socializare. Unii încearcă să explice, iar răspunsurile venite de la instituţii sunt nesatisfăcătoare. Tarifele de călătorie pentru transportul public stau în pixul primarului general interimar. Oamenii speră ca măcar în an electoral politicienii să se gândească mai mult la ei.

Discuţii şi dezbateri intense pe reţelele de socializare cu privire la mai multe preţuri care par îngheţate după ce TVA a fost redus de la 1 ianuarie 2016. De fapt, oamenii sunt nemulţumiţi de modul în care funcţionează regia de transport public, în care iarna îngheaţă de frig, iar vara se sufocă din cauza căldurii şi aglomeraţiei, de timpii lungi de aşteptare în staţii şi de mizeria din mijloacele de transport. Când mai şi văd jaful programat care se produce la RATB, revolta se transformă în furie. Aceeaşi situaţie este şi la metrou, care are avantajul că îi transportă mai repede, dar condiţiile sunt incalificabile. Aglomeraţia de la orele de vârf de pe liniile de metrou pare fără soluţie, iar conducerea Metrorex nu face nici un efort de a suplimenta trenurile. Într-un cuvânt, oamenii se simt dispreţuiţi de şefii instituţiilor de transport bucureştean. Cu toate acestea, fiind an electoral, ei speră să fie reduse preţurile la transport.

Tehnocraţii, dezinteresaţi de aplicarea cotei TVA

În luna martie a anului trecut, Metrorex anunţa majorarea abonamentelor şi a cartelelor de călătorie, care au condus la un venit suplimentar cu 44 de milioane de lei.„„Politica tarifară a societăţii are în vedere menţinerea unor tarife accesibile, care să fie aplicabile, fără ajustări, o perioadă cât mai lungă în timp (...) s-a avut în vedere ca tarifele actuale practicate să nu fie modificate pe parcursul acestui an”, a declarat Marin Aldea, directorul general al Metrorex. Supărarea oamenilor este că nu s-a adus nici o îmbunătăţire transportului public, nu s-a înregistrat o frecvenţă a trenurilor la orele de vârf, iar cozile la casierii sunt tot mai lungi. În schimb, oamenii aud de salarii uriaşe faţă de nivelul mediu al veniturilor obţinute la nivel naţional, de vacanţele exotice pe care şi le permit directorii. De regulă, miniştrii Transporturilor includ noile tarife în anexele ordinelor pe care le dau, astfel încât să nu creeze brusc şocuri emoţionale în rândul populaţiei. Oamenii se întreabă acum de ce la CFR s-au putut reduce preţurile biletelor de călătorie în urma reducerii TVA de la 1 ianuarie 2016 şi la metroul bucureştean nu s-a produs nici o modificare. Răspunsul este simplu. Salariile bucureştenilor sunt sensibil mai mari faţă de restul ţării. În plus, metroul este un mijloc de deplasare mult mai comod, mai ales când traficul în oraş este infernal. În concluzie, Metrorex păstrează preţurile de anul trecut, chiar dacă TVA a scăzut cu 4%.

Interesele electorale ar putea scădea preţurile

În privinţa transportului public de suprafaţă, procedurile de modificare a preţurilor sunt altele. RATB nu şi-a mai modificat tarifele din 2008, dar numărul angajaţilor este unul dintre cele mai mari din ţară, de peste 10.000 de persoane. Regia de transport public funcţionează pe acelaşi sistem al subvenţiilor ca şi Metrorex, în caz contrar, preţul unei călătorii ar fi dublu. RATB a menţinut aceleaşi tarife din 2008, perioadă în care TVA-ul a trecut de 19% la 24% şi apoi la 20% de la 1 ianuarie 2016. De asemenea, la moscumpirea sau ieftinirea motorinei nu au existat fluctuaţii de tarifare la titlurile de călătorie. „Tarifele RATB au rămas nemodificate şi în momentul în care, în anul 2010, TVA a devenit 24%, populaţia nefiind obligată la suportarea acestei creşteri de taxă. În consecinţă, la această dată, tarifele practicate de RATB la vânzarea titlurilor de călătorie sunt practic cele aprobate în anul 2008, moment la care se practica TVA în valoare de 19%, a explicat Constantin Tobescu, şeful biroului de relaţii publice al RATB. Conducerea RATB invocă adesea tarifele practicate în alte oraşe. Dacă în Capitală o călătorie cu vehiculele RATB costă 1,3 lei, în Timişoara şi în Cluj este de 2 lai, iar  în Constanţa, de 1,5 lei. În Germania, preţul este de 3,80 euro, invocă partizanii scumpirii tarifelor de călătorie.

Primarul general poate modifica preţul unei călătorii

„Aşteptăm ca primarul general să propună în prima şedinţă ordinară din 2016 ajustarea preţului unei călătorii cu RATB, în sensul diminuării la cota de TVA de 20% valoarea de la 1 ianuarie 2016. Preţul unei călătorii este aprobat de Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi are TVA inclus”, a explicat pentru PUTEREA consilierul general Cristinel Deaconescu.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2016-01-17

TAGURI: tarife, bilete, ratb, calatorie, metrorex, reducere tva



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


DD
18 Ian 2016

„Aşteptăm ca primarul general să propună în prima şedinţă ordinară din 2016 ajustarea preţului unei călătorii cu RATB, în sensul diminuării la cota de TVA de 20% valoarea de la 1 ianuarie 2016. Preţul unei călătorii este aprobat de Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi are TVA inclus”, a explicat pentru PUTEREA consilierul general Cristinel Deaconescu - daca tariful e cel de la vremea cand TVA era de 19%, inseamna ca tariful trebuie crescut, nu diminuat, nu ?
Random image



Ultimele stiri






Apa Nova