2016-12-05 14:37

SOCIAL


Românii renunţă la cosmetice, băuturi şi dulciuri, din cauza crizei. Gospodăriile din ţară au cumpărat mai puţine produse de larg consum în 2010

 |  19:09
Românii renunţă la cosmetice, băuturi şi dulciuri, din cauza crizei. Gospodăriile din ţară au cumpărat mai puţine produse de larg consum în 2010

Cheltuielile gospodăriilor din Româniapentru bunuri de larg consum au scăzut cu 5% în 2010 comparativ cu anul precedent,cele mai mari reduceri fiind înregistrate la cheltuielile cu produsele deîngrijire personală, potrivit unui studiu recent.

“Încercândsă se adapteze contextului economic deloc favorabil, consumatorii au redus dinvolumul coşului de cumpărături. În 2010 ei şi-au făcut cumpărăturile mai rarşi, în acelaşi timp, au renunţat la produsele de răsfăţ”, a declarat ConsumerGoods Director GfK România,Raluca Răschip. Studiul relevă că gospodăriileşi-au redus cel mai mult cheltuielile cu produsele de îngrijire personală, înmoneda naţională scăderea fiind de aproape 11%. Printre categoriile cu cele maidrastice reduceri în volum se numără deodorantele (-19%), şamponul (-14%), darşi pasta de dinţi şi săpunul de toaletă (-12% fiecare).

Segmentulbăuturilor a urmat de asemenea un trend descendent în 2010 (-6%), cu ocontracţie mai puternică în a doua jumătate a anului, comparativ cu perioadasimilară a anului precedent (-9% faţă de -3% în primele şase luni). Printrecategoriile care au înregistrat scăderi în volum mai accentuate la nivelulîntregului an se numără sucurile naturale, carbogazoasele şi berea, ca urmareîn special a scăderii numărului de gospodării consumatoare. "Dacă analizăm principalele categorii debunuri de larg consum, observăm ca segmentul produselor alimentare de bază şicel al produselor de îngrijire a locuinţei au fost cel mai puţin afectate,valoarea cheltuită fiind cu 3%, respectiv 4% mai mică. În segmentul produseloralimentare, tabletele de ciocolată se remarcă totuşi printr-o scădere maiaccentuată (-17%)", se precizează în studiul GfK.

În2010, comerţul modern a atras 45% din cheltuielile gospodăriilor pentru produsede larg consum, în creştere cu două puncte procentuale faţă de 2009. Atâthipermarketurile, cât şi discounterii au înregistrat evoluţii pozitive,importanţa fiecăruia dintre aceste formate crescând cu câte un punctprocentual. Supermarketurile se află pe un trend descendent (-8% în valoarefaţă de 2009), fiind cele mai afectate de scăderea frecvenţei de cumpărare. A.M.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639240-02-20



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image