2016-12-11 06:17

SOCIAL


Sărituri peste borduri şi maşini. Primăria Capitalei continuă să toace bani publici în noi piste impracticabile pentru biciclişti

 |  16:11
Sărituri peste borduri şi maşini. Primăria Capitalei continuă să toace bani publici în noi piste impracticabile pentru biciclişti
Investiţiile de milioane de lei ale Primăriei Capitalei în piste pentrubiciclişti reprezintă o adevărată risipă de bani publici, cât timp traseele nupot fi utilizate de amatorii sportului pe două roţi. Pentru că reprezentanţiiAdministraţiei Străzilor Bucureşti nu şi-au dat interesul decât să vopsească trotuarele pentru a marca pistele de biciclişti, fără a delimita traseele de restultrotuarelor sau de a evita trasarea acestora peste borduri înalte (contrar promisiunilor oficialilor), spaţiilerezervate cicliştilor sunt ocupate de maşini sau conduc direct în stâlpi.

Cu toate că municipalitatea bucureşteană se laudă cuproiecte “măreţe” de eliminare a problemelor din trafic şi de încurajare acetăţenilor să practice sport, în mod special mersul pe bicicletă, problemelepentru amatorii sportului pe două roţi rămân aceleaşi în Capitală. Acestea încondiţiile în care Primăria Municipiului Bucureşti (PMB) a investit zeci demilioane de lei în amenajarea unor noi piste pentru biciclişti. Traseele s-auînmulţit însă contrar promisiunilor reprezentanţilor administraţiei, problemeleau rămas aceleaşi, ca şi în cazul vechilor piste pentru biciclişti. Pasionaţiisportului pe două roţi sunt nevoiţi să facă „slalom” printre automobile şi pietoni, să “escaladeze” borduri sau să treacă pe sub diverse panouri publicitare sau chiar aleadministraţiei.

Pe Şoseaua Viilor, în zona cartierului Eroii Revoluţiei,de exemplu, Administraţia Străzilor Bucureşti (ASB), instituţie subordonatăPrimăriei Capitalei, a amenajat recent noi piste pentru biciclişti. Cu toate căoficialii Primăriei Generale au asigurat că noile trasee vor fi realizate dupămodelul celor din alte ţări europene mai dezvoltate, şi cele mai recente pistepentru biciclişti au fost realizate tot “ca la români”. Pe trotuarele unde aufost trasate pistele nu au fost montaţi stâlpi care să blocheze accesulmaşinilor (contrar declaraţiilor reprezentanţilor ASB). Astfel, atât traseeledestinate bicicliştilor, cât şi spaţiul pietonal sunt, în mare parte, ocupatede maşini parcate. De asemenea, pentru a traversa de pe un trotuar pe un altul,bicicliştii sunt nevoiţi să coboare şi să urce borduri înalte de câteva zeci decentimetri. În aceste condiţii, investiţia de milioane de lei a municipalităţiieste inutilă.

Pistele mai vechi sunt într-o stare deplorabilă

Dacă noile piste nu sunt executate astfel încât săuşureze accesul bicicliştilor, multe dintre vechile trasee se află într-o staredeplorabilă. Mai mult, reprezentanţii organizaţiilornonguvernamentale din domeniu atrag atenţia că municipalitatea bucureşteană nuare prevăzut un buget pentru întreţinerea sau refacerea pistelor pentrubiciclişti. “În multe zone, pistele pentru biciclişti, realizatedin 2007, au fost distruse şi nimeni nu s-a ocupat de refacerea lor. Amdiscutat cu reprezentanţii Administraţiei Străzilor şi ni s-a explicat cănu există un buget pentru întreţinerea sau refacerea pistelor pentrubiciclişti. În aceste condiţii, considerăm că banii investiţi sunt risipiţi.Noi am solicitat ca măcar pentru pistele noi să existe un buget pentruîntreţinere. Reprezentanţii Administraţiei Străzilor susţin că pistele din 2007sunt încă în garanţie, iar cele construite anul acesta au garanţie patru ani.Noi am depus numeroase sesizări pe această temă”, declara,pe 12.07.2010, pentru ziarul “Puterea”, preşedinteleAsociaţiei “Bate şaua să priceapă iapa”,Geo Bateşaua. Reprezentanţii Administraţiei Străzilor Bucureşti au replicat cănu este nevoie de un buget pentru repararea pistelor destinate bicicliştilor,deoarece acestea se află încă în garanţie. Cu toate acestea, pista debiciclişti de pe Bulevardul Iuliu Maniu, din faţa Universităţii Politehnica dinBucureşti, este distrusă de aproximativ trei ani, iar nici pistele debiciclişti din carteirul Drumul Taberei nu se mai disting, pe porţiuni mari.

Numaiîn 2010, Primăria Municipiului Bucureşti a investit peste 24 de milioane de leiîn pistele pentru biciclişti.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639247-04-20

Mai multe imagini:
Sărituri peste borduri şi maşini. Primăria Capitalei continuă să toace bani publici în noi piste impracticabile pentru biciclişti
zoom
Sărituri peste borduri şi maşini. Primăria Capitalei continuă să toace bani publici în noi piste impracticabile pentru biciclişti
zoom
Sărituri peste borduri şi maşini. Primăria Capitalei continuă să toace bani publici în noi piste impracticabile pentru biciclişti
zoom

Sărituri peste borduri şi maşini. Primăria Capitalei continuă să toace bani publici în noi piste impracticabile pentru biciclişti
zoom
Sărituri peste borduri şi maşini. Primăria Capitalei continuă să toace bani publici în noi piste impracticabile pentru biciclişti
zoom



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

TEODOR
30 Mai 2011

Oprescu si Administratia Strazilor nu pot fi facuti responsabili pentru nesimtirea soferilor care-si parcheaza autoturismele pe spatiile destinate biciclistilor!E chestie de obraz!
CICLOTURISM
31 Mai 2011

Cea mai mare parte din asa-zisele piste pt biciclete din Bucuresti nu isi merita numele, sunt prost facute si din punct de vedere al conceptiei de ansamblu, si al detaliilor tehnice (nu au continuitate, sunt prea inguste, au obstacole, nu au zone de sigurata, au au directitudine, sunt facute pe trotuare luand din putinul care il mai aveau pietonii desi rolul lor este sa incurajeze oamenii sa treaca de la masina la bicicleta si deci spatiul trebuie luat de la masini etc. )
CICLOTURISM
31 Mai 2011

Pistele pentru biciclete in mediul urban nu se fac pentru "amatorii sportului pe doua roti" cum in mod aberant scrie in articol. Ele sunt destinate celor care folosesc bicicleta in scop utilitar si eventual, uneori, celor care o folosesc in scop recreativ, nu au insa nimic de a face cu utilizarea bicicletei in scop sportiv. Nici Primaria nu pare sa fi inteles ce ar trebui sa fie pistele pt biciclete si ce scop au, dar din pacate nici ziaristul....

Adauga un comentariu

Random image