2016-12-07 16:38

SOCIAL


Se „fâsâie” protestele de la CFR? Sindicatele nu mai au fond de grevă. Oprirea activităţii înseamnă tăierea a 5% din bani

 |  19:06
Se „fâsâie” protestele de la CFR? Sindicatele nu mai au fond de grevă. Oprirea activităţii înseamnă tăierea a 5% din bani

După aproape o lună de negocieri cuMinisterul Transporturilor, liderii Federaţiei Sindicale Mişcare Comercial austrâns peste 500 de ceferişti, ieri, la Gara de Nord, pentru a se consulta învederea declanşării conflictului de muncă şi oprirea trenurilor în 23 februarie.Chiar dacă sindicatele nu mai au fonduri de grevă, aproape jumătate dintre ceferiştisunt de acord cu greva generală. Zeci de mii de ceferişti sunt rezervaţi însăîn privinţa grevei generale pentru că tăierea unei zile de lucru ar însemna unminus de aproximativ 5% din salariu.

Preşedintele Federaţiei Sindicale MişcareComercial, Gheorghe Frăţică, a anunţat că reprezentanţii regionalelor auhotarât declanşarea conflictului de muncă. „Cei peste 700 de lideri din MişcareComercial sunt nemulţumiţi de faptul că nu au semnat un nou contract colectivde muncă şi nu sunt de acord cu programele de restructurare şidisponibilizările de la calea ferată. Într-o primă fază, vom declaradeclanşarea conflictului de muncă, după aceasta vom parcurge următorii paşi. Vafi anunţat Ministerul Muncii despre conflictul de muncă, iar în şapte zile,aceştia (de la Ministerul Muncii, n.r.) vor încerca procedura de conciliere aconflictului. Dacă nu se ajunge la nici un acord, urmează greva de avertismentde două ore, iar după minimum cinci zile se poate declanşa greva generală”, a spusFrăţică, citat de NewsIn. El a precizat că ceferiştii ar putea opri activitateaîn 15 zile de la declanşarea conflictului de muncă. “În 15 zile, se poatefinaliza totul, aceasta însemnând că în două săptămâni s-ar putea opri trenurile.Totodată, feroviarii au mai spus că nu se vor prezenta la reexaminareaprofesională. Această reexaminare a fost solicitată de ministrultransporturilor, Anca Boagiu, peste rând. La această reexaminare, ar trebui săparticipe personalul cu responsabilităţi în siguranţa circulaţiei, respectivimpiegaţi de mişcare, mecanici de locomotivă, revizori tehnici de vagoane,conductori de tren şi paznicii de barieră”, a mai spus Gheorghe Frăţică. Potrivitferoviarilor de la Mişcare Comercial, salariul mediu net la funcţiile deexecuţie este de 1.240 de lei. "Este pentru prima dată când feroviariirămân fără contract de muncă. Mai sunt 31.400 de angajaţi afiliaţi la ramuraMişcare Comercial, iar administraţiile intenţionează să disponiblizeze 3.086 deangajaţi”, a mai precizat liderul desindicat

PierderileCFR SA au depăşit un miliard de lei în 2010

Compania CFR SA a încheiat anul trecut cupierderi de 1,04 miliarde de lei, în creştere cu 12,5% faţă de 2009, şi cudatorii de 5,36 miliarde de lei, nivel de peste două ori mai mare faţă de celînregistrat în anul anterior. În 2009, CFR SA, compania care administreazăinfrastructura feroviară, a înregistrat pierderi de 924,03 milioane de lei şidatorii de 2,51 miliarde de lei. Din totalul datoriilor, 2,76 miliarde de leireprezintă obligaţii către furnizori şi 2,59 miliarde de lei sunt restanţecătre bugetul de stat, potrivit datelor CFR SA. Totodată, cifra de afaceri ascăzut cu 1,8%, de la 1,08 miliarde de lei la 1,06 miliarde de lei. Pentruacest an, CFR SA estimează că va avea afaceri de 913,414 milioane de lei, maimici 13,8%. În acelaşi timp, veniturile din încasarea taxei pentru utilizareainfrastructurii (TUI) s-au redus cu 8,2%, de la 937,67 milioane de lei la860,05 milioane de lei. "Cifra de afaceri din 2010 este mai mică din cauzareducerii veniturilor din TUI de la operatorii naţionali de transport feroviar,iar veniturile din TUI sunt mai mici deoarece a scăzut volumul de trafic aloperatorilor naţionali de transport feroviar", precizează CFR SA. Companiamenţionează că are şi creanţe de recuperat, cele mai mari de la CFR Călători şiCFR Marfă.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639237-02-16



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

IONUTS
08 Feb 2011

sa plece molea si gasca lui sa nu mai auzim de ei ca au capusat tot cfrul si au cheltuit toti banii sindicatului pentru nevoile lor personale! liderii nostrii de la timisoara au strigat azi la sedinta sa plece molea su gasca! ieri in timisoara azi in toata tara!!! sa scapam mai intai de problemele din curtea noastra si apoi sa vedem problemele sistemului feroviar! au incasat pana acum 100 de milioane de euro din cotizatii si acum nu mai au bani in fondul de greva? unde sunt banii nostrii?
IONUTS
08 Feb 2011

aia 2% care ii platim luna de luna? jos cu mafia din sindicatul cfr! sa vina oameni tineri care sa conduca dupa principii nu dupa cumetrii si spagi! sa reprezinte cu adevarat interesele cfrului nu sa fure su sa comisioneze toate afacerile din sistem! e mai rau ca la vami in sistemul feroviar! jos cu ei sa plece sa stea linistiti la pensie ca ei sunt cei mai vinovati de felul in care a ajuns cfrul!

Adauga un comentariu

Random image