2016-12-05 12:45

SOCIAL

Secretul “tinereţii eterne”, descoperit de cercetătorii americani

Secretul “tinereţii eterne”, descoperit de cercetătorii americani

Secretul "tinereţii eterne" - oenzimă care opreşte efectele îmbătrânirii asupra organelor interne - a fostdescoperit de cercetătorii americani de la Dana-Farber Cancer Institute dinBoston, informează thesun.co.uk. Oamenii de ştiinţă americani au folosit oanumită enzimă în teste efectuate pe şoareci, pentru a opri efectele pe careprocesul de îmbătrânire le are asupra organelor interne. După ce va fi pusă lapunct, procedura va putea fi utilizată şi pe pacienţi umani, cu scopul de a-iajuta pe oameni să rămână pentru totdeauna tineri şi sănătoşi. Prin activareaacelei enzime, procesul de degenerare a ţesuturilor a fost inversat, după doarpatru săptămâni, în cadrul testelor de laborator efectuate de specialiştiiamericani. Studiul a fost coordonat de medicul Ronald DePinho, de laDana-Farber Cancer Institute din Boston. Studiul cercetătorilor americani s-aconcentrat asupra telomerilor. Telomerii sunt markeri ai îmbătrânirii biologicecare se găsesc în toate celulele şi care au rolul de a proteja cromozomii. Maiprecis, telomerii sunt pachete de ADN plasate la capetele cromozomilor care aurolul de a împiedica dezintegrarea acestora, respectiv de a întârzia procesulîmbătrânirii. Pe măsură ce oamenii îmbătrânesc, telomerii devin din ce în cemai scurţi, celulele nu mai sunt protejate şi, în cele din urmă, mor. Seestimează că lungimea telomerilor se reduce, în medie, anual, cu 21 denucleotide sau unităţi structurale. Prinreactivarea enzimei telomerază, cercetătorii americani au reuşit regenerareatelomerilor, împiedicând astfel micşorarea acestora şi inversând procesul deîmbătrânire a organismului. De altfel, importanţa telomerilor a fostrecunoscută în 2009, când trei cercetători americani (Elizabeth H. Blackburn,Carol W. Greider şi Jack W. Szostak) au fost recompensaţi cu premiul Nobelpentru medicină.

Ultima modificare in data de :638949-06-05