2018-10-22 05:32


ȘOFERII români, UMILIȚI de angajatori în UE. Ce sindicate îi APĂRĂ pe TIR-iști

 |  22:27
ȘOFERII români, UMILIȚI de angajatori în UE. Ce sindicate îi APĂRĂ pe TIR-iști

Fac mii de kilometri pe săptămână, stau departe de familii luni întregi, trăiesc și muncesc în condiții înjositoare pentru un venit decent. Conducătorii auto români se plâng că muncesc 15 -16 ore pe zi, că dorm în cabine sau barăci insalubre și că se spală pe unde pot. Firmele de transport fac profit mare pe spatele oamenilor de la volan și puține sindicate le apără drepturile.

Condițiile inumane de trai la care sunt supuși, hrănindu-se pe drum, dormind în cabine, îmbolnăvindu-se în afara țării fără posibilitatea de a apela la ajutor medical, nu de puține ori, sfârșind prin a fi 'fentați' de firmele care îi angajează, încât pierd și vechimea la pensie, reprezintă cruda realitatea de care românii se lovesc.

Vestul Europei este plin de camioane conduse de români care campează, fac duș și mâncare la maginea drumului pentru că dacă ar cheltui diurna pe casă și masă s-ar întoarce în țară fără niciun ban.

Sunt șoferi care devin forțat complici ai patronilor care îi împing de la spate să depășească timpii de condus, înșelând autoritățile, prin acțiuni penale.

Legislația națională i-a transformat pe șoferi în muncitori necalificați. Cea europeană le permite ca ei să fie plătiți cu salariul minim din România deși sunt angajați în Germania sau Danemarca.

Firmele de transport din Europa de Vest fac profit pe spatele șoferilor est-europeni și trebuie să trimitem un semnal clar către Uniunea Europeană asupra faptului că dumpingul social trebuie să înceteze astfel încât toți șoferii de TIR să fie plătiți egal, susține John Reynaert, reprezentantul sindicatului transportatorilor ABVV-BTB din Belgia.

„În ultimii ani am avut numeroase contacte cu sindicatele din România. Dumpingul social nu este ceva nou, dar în sectorul de transporturi este cel mai rău ce se poate întâmpla unui șofer de TIR, unui om. Ei sunt tratați ca sclavi moderni, trăiesc în condiții inumane, luni la rând. În toate țările occidentale europene acele companii de transport fac profit pe spatele șoferilor est-europeni. Sunt mulți șoferi de TIR români în Europa de Vest, îi vedem zilnic, conduc camioane cu numere de înmatriculare românești, dar lucrează pentru companii belgiene de transport. Aceste companii de transport fac ceea ce li se permite în Europa, au filiale deschise în România, Bulgaria, Slovacia", a declarat, marți, John Reynaert, în cadrul unei conferințe pe tema transportatorilor și a dumpingului social, potrivit Agerpres.

În context, președintele Sindicatului Lucrătorilor din Transportul Rutier din România, Nina Frandeș, a afirmat că șoferii români au devenit sclavii Europei, iar legislația din România este nefavorabilă.

„Am devenit sclavii Europei, legislația din România ne este nefavorabilă, contractul colectiv de muncă, la nivel național, a fost scos. Contractul colectiv de muncă la nivel de ramură a fost scos, iar din șoferi profesioniști am devenit muncitori necalificați, cu salariul minim pe economie. Aș dori să îi întreb pe cei care au scos aceste contracte colective de muncă dacă din șoferi profesioniști am devenit muncitori necalificați? Ni se cer atestate speciale pentru transport persoane, marfă, aceste atestate fiind suportate de șofer, iar la angajare șoferii români sunt angajați ca și muncitori necalificați. Când au făcut lucrul ăsta s-au gândit oare că ne aruncă în brațele angajatorilor ca sclavi, să lucrăm în comunitatea europeană, unde știți foarte bine ce costuri sunt. Marile companii de transport din Europa Centrală și de Vest vin în România, înmatriculează camioane în acte, parcul auto nefiind în România, ci în Belgia, Danemarca, Olanda, Suedia, și contractul individual de muncă este de România. Activitatea propriu-zisă a șoferilor este în Europa Centrală și de Vest, unde salariile le cunoașteți, nu sunt de 300 de euro, iar din această cauză am devenit sclavii Europei", a spus Nina Frandeș.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2018-07-03

TAGURI: soferi, tir, europa, ue, sindicate tir, angajari soferi tir
loading...





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


LEVST.
03 Iul 2018

În context, președintele Sindicatului Lucrătorilor din Transportul Rutier din România, Nina Frandeș, a afirmat că șoferii români au devenit sclavii Europei, iar legislația din România este nefavorabilă. „Am devenit sclavii Europei, legislația din România ne este nefavorabilă, contractul colectiv de muncă, la nivel național, a fost scos. Contractul colectiv de muncă la nivel de ramură a fost scos, iar din șoferi profesioniști am devenit muncitori necalificați, cu salariul minim pe economie..._____------_____ exact ce-i spuneam ( la celelalte interventii) animalului inferior si turbat, ca romanii din conducerea tari, sclavagizeaza populatia, si NU cei cativa, evrei, unguri, tigani , rusi sau americani, permanenti sau sezonieri, in Romania...
LEVST.
03 Iul 2018

si culmea culmilor, un sindicat dintr-o Monarhie, s-a gasit sa ne apare, si inca dintr-o tarisoara cat un judet din Romania ( insa cu 11 milioane loc.- cea ce ar agrava situatia!), -Belgia- insa cu GDP de peste 3 ORI mai MARE ca al Ro., si nu intamplator ca este Monarhie iar Ro. republica, cum le place talharilor gunoaie , care misuna peste tot , inclusiv pe aceasta pagina...de ce nu a luat aceasta pozitie Germania , Austria sau Franta, simplu, pentru ca ei au ordonat acest lucru, cei mai multi soferi lucraza in aceste 3 tari, iar ordinul a fost executat prin gunoaiele umanitatii, criminalii genocidali, iohanis, ciols si mihai ungureanu, toti cu conturi de milioane in cele 3 tari...
COADA DRACULUI
04 Iul 2018

BA CAPCAUNILOR NU AU VOIE SA MEARGA MAI MULT DE 8 SAU 9 ORE PE ZI . ARE TAHOGRAF . MAI VREA SA FACA O NOUA ORGANIZATIE CAPUSA IN TRANSPORTURI
MOț RICI
04 Iul 2018

La firma unde lucrez avem sindicat . După negocieri liderul de sindicat de la sindicatul soferilor meridian d-l catana florin a comunicat sec soferilor :cui nu-i convine să plece. Asta e atitudine de lider de sindicat?
NELU COSON
04 Iul 2018

Dar soferii chiar sunt muncitori necalificati!
CAMILA RODELA
04 Iul 2018

Buna ziua, prietenii mei sunt Camila Rodela si sunt din Michigan, United State. Sunt aici pentru a depune mărturie despre lucrările bune ale lui DR.OGAGA ​​KUNTA în viața mea. Soțul meu și cu mine am fost căsătoriți timp de 27 de ani cu doi copii. acum doi ani totul a ajuns la capăt. Am vrut soțul meu înapoi și l-am rugat, dar nu a ascultat niciodată, așa că am dat peste câteva mărturii despre această vrăjitoare particulară. Unii oameni au mărturisit că le-a adus înapoi pe iubitul lor Ex, unii au mărturisit că restaurează uterul și vindecând cancerul și alte boli, unii mărturisind că poate vrăji pentru a opri divorțul și vraja pentru a obține o slujbă bine plătită. Este uimitor, am dat peste o mărturie specială, era despre o femeie numită Vera, ea a mărturisit despre modul în care a adus înapoi iubitul ei Ex și, la sfârșitul mărturiei sale, și-a abandonat e-mailul. După ce am citit toate acestea, am decis să-i încerce. L-am contactat prin e-mail și mi-a explicat problema mea. Și mi-a spus ce trebuie să fac, am făcut-o și soțul meu sa întors la mine. Ne-am rezolvat problemele și am fost și mai fericiți decât oricând. Ești un om talentat și nu voi opri publicarea lui pentru că e un om minunat. Dacă aveți vreo problemă și sunteți în căutarea unei vrăji adevărate și autentice, Încearcă-l oricând, este răspunsul la problemele tale. Puteți să-l contactați prin e-mail: ogagakunta@gmail.com și să vă rezolvați problemele ca mine. El poate rezolva următoarele probleme și multe altele. (1) DACĂ VREAȚI EX-BACK (2) VREAȚI SĂ CONVENȚI SOSIUNEA DUMNEAVOASTRĂ PENTRU ÎNCĂLCAREA DIVORȚIEI (3) VĂ RUGĂM SĂ VĂ PROMOVAȚI ÎN OFICIUL DVS. (4) VREI BĂRBAȚI BĂRBAȚI ȘI FEMEILE CARE VOR VĂ CĂUTĂ ATRACTIVĂ (5) DACĂ DORIȚI SĂ CONCEPTĂ UN COPIL (6) VREI DUMNEAVOASTRĂ (7) VEI DUMNEAVOASTRUL DUMNEAVOASTRĂ PENTRU AI IUBI DOAR PENTRU VESTUL VIEȚII LUI (
Random image



Ultimele stiri






loading...