2016-12-10 20:47

SOCIAL


Tinerii sub 18 ani, femeile de 40 de ani şi bărbaţii de peste 60 de ani petrec cel mai mult timp în faţa calculatorului, potrivit unui studiu recent.

 |  16:17
Tinerii sub 18 ani, femeile de 40 de ani şi bărbaţii de peste 60 de ani petrec cel mai mult timp în faţa calculatorului, potrivit unui studiu recent.
Conform studiului, “în rândul utilizatorilorde internet sub 18 ani, cea mai mare pondere o au adolescenţii (14-17 ani) cuun procent de 65%.” Din punctul de vedere al veniturilor, s-au înregistrat 39%cu mai puţin de 500 de lei şi 45% fără venituri. Pentru a naviga pe internet, tineriifolosesc în continuare desktopul (79%), dar şi laptopul (25%). Respondenţiinavighează pe internet o dată pe zi sau mai des (84%) şi, de cele mai multeori, de acasă (94%). Obiceiurile de consum online sunt îndreptate către:comunităţi precum Hi5, LinkedIn, Facebook (60%), ziare/ reviste online (43%) şisite-uri auto (19%), spune studiul.

Pentru a-şi petrece timpul liber, tinerii internauţi preferă să iasă cu prietenii (73%),să navigheze pe Internet (67%) şi să asculte muzică 60%). De asemenea, aceştiasunt consumatori de bere (42%), băuturi răcoritoare acidulate (54%), tablete deciocolată (47%) şi snacksuri sărate (39%).

Profilulinternautului român între 18 şi 29 de ani

Studiul arată că intervalul de vârstă estedominat de 20 – 24 de ani (49%), procentaj urmat de cei cu vârstele de 25 – 29de ani (36%). În cadrul acestei categorii de vârstă, cel mai mare venit estesusţinut de o altă persoană (79%).

Navigarea pe internet se face cu ajutoruldesktopului (73%) şi a laptopului (42%), şi consumă online:ziare/reviste online (71%), comunităţi online (ex. Hi5, LinkedIn, Facebook) saunavighează pe site-uri cu locuri de muncă (47%). “În offline, majoritatea este interesată decomputere, software, IT, internet (46%) evenimente/ştiri despre România, (42%)familie, viaţă de cuplu (40%). În timpul liber: navighează pe internet (69 %)şi ies cu prietenii (68%)”, spune studiul. De asemenea, la această categorie devârstă, respondenţii nu au maşină proprie (59%), însă deţin: telefon mobil(96%), PC/laptop (95%), televizor (83%), frigider (81%) şi maşină de spălatrufe automată (74%). Peste 40% intenţionează să-şi cumpere un autovehicul caplan de viitor.

Profilulutilizatorului român de internet între 30 şi 39 de ani

Studiul arată că utilizatorul român cu vârstacuprinsă între 30 şi 39 de ani este reprezentat de femei, ce-şi petrec cel maimult timp în Capitală, cu studii superioare şi post-universitare, căsătoritesau care locuiesc cu partenerul. Ca ocupaţie, cei mai mulţi din aceastăcategorie de vârstă sunt specialişti salariaţi cu studiisuperioare (21%) şi salariaţi cu muncă de birou (19%), cu un venit lunar sub 4.000de lei (77%). “Din punctul de vedere al navigării, cei mai mulţi folosescinternetul o dată pe zi sau mai des (90%) pe care îl accesează de obicei deacasă. Un procent important este cel alpersoanelor care navighează din mers/de pe drum, adică de pe telefonul mobil(12%). În offline se declară interesaţi de: medicină, sănătate, alimentaţie(53%); evenimente/ştiri despre România (50%) şi turism, călătorii, vacanţe(43%)”, dezvăluie studiul.

Majoritatea utilizatorilor consumă produseprecum: cafea măcinată (55%), iaurturi simple (47%), lapte dulce (47%). Cabăuturi alcoolice preferă berea (48%) şi vinul (39%).

Utilizatorii români de internet cu vârstecuprinse între 40 şi 60 de ani sunt în mare parte bărbaţi, ce-şi petrec cel maimult timp în Capitală, având studii superioare şi postuniversitare.

Trafic.ro a efectuat un studiu pe un eşantion de 2.058de site-uri din România, la care au răspuns 42.000 de persoane, cu privire lavârsta celor care navighează pe internet, media veniturilor şi obiceiurile lorde consum.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638936-10-12



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image