2016-12-03 21:56

SOCIAL


Totalul amenzilor pentru parcare neregulamentară “bate” spre 3 milioane de euro, în Capitală

 |  19:04
Totalul amenzilor pentru parcare neregulamentară “bate” spre 3 milioane de euro, în Capitală
Conducătorii auto care îşi parchează neregulamentar maşinile sunt oadevărată “comoară pentru stat, în acest moment. Numai la nivelul Capitalei, în primele 10luni ale anului, statul a colectat din amenzile acordate pentru oprire saustaţionare neregulamentară a vehiculelor până la 12.072.900 lei (2,8 milioane deeuro). Aceasta în condiţiile în care nu s-a mişcat un deget pentru crearea delocuri de parcare. Chiar dacă sunt conştienţi că au fost nedreptăţiţi, puţiniconducători auto dau în judecată Poliţia Rutieră.

Statul a atras şi anul acesta bani “frumoşi” de pe urma conducătorilor auto din România, care, cel puţin din punctulde vedere al Poliţiei Rutiere, îşi parchează automobilele neregulamentar. Doarîn Capitală, în primele 10 luni ale anului au fost acordate 40.243 de amenzipentru oprire sau staţionare în locuri în care nu este permis acest lucru. Pentruoprire neregulamentară se acordă 2-3 puncte amendă, în timp ce staţionareaneregulamentară se “răsplăteşte” cu 5-6 puncte amendă, valoarea unui punct fiind de 60 delei. Astfel, statul ar putea să încaseze minimum 4.833.160 de lei şi maximum12.072.900 lei, doar de pe urma bucureştenilor care şi-au parcat neregulamentarvehiculele. În medie, valoarea amenzilor colectate de stat pentru staţionărisau opriri neregulamentare de autovehicule este de aproximativ 9 milioane delei.

Probabil că, în cele mai multe cazuri, Poliţia Rutierăacordă sancţiunile contravenţionale în mod corect, dar au existat şi situaţiiîn care conducătorii auto au contestat amenda, câştigând anularea acesteia, îninstanţă. Totuşi, în primele 10 luni ale acestui an, doar aproximativ 1% dintreşoferii amendaţi au contestat amenzile formulate de reprezentanţii Brigăzii dePoliţie Rutieră (BPR) a Municipiului Bucureşti, numărul conducătorilor autoreclamanţi fiind în scădere faţă de anul precedent, când aproximativ 2% dintrepersoanele amendate au acţionat în instanţă. În 2009, 20% dintre cei care audat în judecată Poliţia Rutieră au avut câştig de cauză.

Conducerea Asociaţiei Şoferilor şi a Drepturilor acestoradin România (ASDR) va reprezenta în instanţă conducătorii auto care vor să deaîn judecată Poliţia Rutieră, considerând că au fost amendaţi contrar legii. “Până în acest moment, zece persoane au apelat la noipentru a-i reprezenta în instanţă. Suntem la început. Până acum, lumea nu aauzit de noi. Cei care aleg să dea în judecată Poliţia sunt puţini şi din cauzaposibilităţilor financiare. Oamenii plătesc 800 de lei pentru a-şi recuperaautomobilul, achită şi amenda de 120 de lei în 24 de ore sau 240 de lei.Dacă au un salariu de 1.000-15.000 de lei pe lună, nu-şi permit să mai achitecheltuielile de judecată”, ne-a declaratpreşedintele ASDR, Marian Moroşanu.

20% sunt ai lui Chiliman

Sunt şi administraţii locale care profită din plin de peurma posesorilor automobilelor ridicate. În Capitală, de exemplu, Primăria Sectorului1 reţine, de la şoferii sancţionaţi, 20% din valoarea taxei de ridicare aautovehiculului. În primele 10 luni ale acestui an, în sectorul 1 au fostridicate 6.331 de maşini, suma încasată de primăria condusă de Andrei Chilimanfiind de 1.266.200 de lei. La polul opus, se află Primăria sectorului 5, carenu are un serviciu de ridicări auto. “Nu avem un astfel de serviciu, pentru că oamenii nu au locuri de parcare.Primarul Sectorului 5 a ales să nu le mai ia bani oamenilor, cât timp nu lesunt asigurate condiţii”, ne-au precizat reprezentanţii Primăriei Sectorului5.

Primăria Sectorului 2 arecontract cu Supercom SA, firmă ce seautofinanţează prin taxele de ridicare şi depozitare auto. ReprezentanţiiPrimăriei sectorului 2 susţin că administraţia nu reţine nici un ban de laşoferii ale căror vehicule au fost ridicate.

În ce cazuri pot scăpa şoferii de amenzi:

Procesele-verbaleformulate de agenţii de circulaţie pot fi anulate cu uşurinţă, în următoarelesituaţii:

conducătorul auto a fost sancţionat, pentru că a trecut pe roşu (în acest caz, procesul-verbal poate fi anulat cu ajutorul martorilor);conducătorul auto nu a acordat prioritate pietonilor, pe trecerea rezervată celor din urmă (instanţa va da câştig de cauză şoferului dacă are mai mulţi martori);automobilul a fost parcat în faţa unui spital (procesul-verbal va fi anulat dacă şoferul demonstrează că a avut un caz de urgenţă).


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638949-04-08



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image