2018-09-23 19:20


Trenul Gara de Nord-Aeroport Otopeni, AMÂNAT până în 2020. Proiectul metroului are prioritate

 |  11:28
Trenul Gara de Nord-Aeroport Otopeni, AMÂNAT până în 2020. Proiectul metroului are prioritate

Deși părea un proiect ușor de realizat, în comparație cu linia de metrou, calea ferată dintre Gara de Nord și Aeroportul Otopeni nu va fi gata mai repede de anul 2020. Proiectul a fost reînviat în 2016 și trebuia să fie gata încă din 2018, dar autoritățile de la Transporturi nu au fost în stare să revizuiască la timp studiul de fezebilitate.

Proiectul liniei de tren presupune construirea a doar 2 km de cale ferată în plus, a unui pasaj pe sub DN1 și a unei gări la aeroport. În schimb, autoritățile par să dea prioritate proiectului metroului către Otopeni care însă ar costă de 13 ori mai mult și nu ar putea fi gata mai devreme de 2023.

Proiectul unei legături feroviare directe între București și Aeroportul Otopeni, cu o gară semi-îngropată în zonă terminalului sosiri, este una din lucrările începute în forță pe final de mandat al cabinetului Ciolos, în a două parte din 2016, și lăsat "moștenire" guvernării PSD. Costurile erau estimate a fi în jurul a 100 milioane euro, scrie Hotnews.ro.

Inclus în Master Plan, cu finanțare europeană nerambursabila, proiectul prevedea realizarea până în 2018 a încă 2 km de cale ferată pe lângă cea existența și care să subtraverseze DN1 până la Aeroport. Scopul final? Trenuri care să facă 18 minute din gară de Nord până la Aeroport, alte garnituri care să facă opriri mai dese pe traseu în nordul Capitalei și trenuri directe spre/către Otopeni din orașe precum Brașov, Constanța, Galați, Craiova sau din nordul Bulgariei.

În primăvară lui 2017 nu se făcuseră progrese, fiindcă proiectul s-a "agățat" într-o licitație a cărei documentație se "zbătea" între CFR și Agenția Națională pentru Achiziții Publice. Termenul de finalizare fusese și el decalat, din 2018 către al treilea trimestru din 2019.

Reacția CFR

Acum, apăr noi amânări, conform unui răspuns remis HotNews.ro de către CFR Infrastructura: "Modernizarea Liniei de cale ferată București Nord - Aeroport International Henri Coanda București este inclusă în Master Planul General de Transport și în lista de proiecte finanțate din POIM 2014 - 2020. În prezent se actualizează, în conformitate cu prevederile cuprinse în Ghidul Achizițiilor Publice, respectându-se Modelele de Documentații de Atribuire Standard puse la dispoziție de ANAP, documentația pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate, în vederea lansării procedurii pe SEAP. Valoarea estimată a obiectivului de investiții prevăzută în Master Planul General de Transport este de 97,15 milioane euro, fără TVA, iar termenul pentru realizarea proiectului tehnic și al lucrărilor de execuție este anul 2020".

Planul proiectului

Traseul Gara de Nord - Aeroport ar trebui să aiba 19 km, iar 17 km există deja fiindcă este traseul liniei București-Urziceni. Mai trebuie facută subtraversarea DN1 într-o zona cu trafic foarte intens și trebuie realizat terminalul de pasageri din zona aeroportului. Ideea era să existe mai întâi un terminal provizoriu în zona sensului giratoriu de lângă parcarea terminalului Sosiri de la Aeroport.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2018-02-12

TAGURI: tren aeroport, gara de nord, aeroport otopeni, proiect tren aeroport,
loading...





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


Random image



Ultimele stiri










Apa Nova

loading...