2016-12-05 12:51

SOCIAL


Turistul, lăsat în voia sorţii

 |  21:00
Turistul, lăsat în voia sorţii

Nu apuci să cobori din tren şi pe peron eşti deja acostat de taximetrişti-pirat. E prima problemă a turistului care ajunge în Bucureşti. În Gara de Nord este şi unul dintre punctele de informare pentru cei care vor să viziteze Micul Paris.

O mică gheretă aşezată în faţa panoului de sosiri-plecări. Timp de aproape jumătate de oră, absolut nimeni nu s-a încumetat să o deranjeze pe tânăra dinăuntru, prinsă de filmul pe care-l urmărea pe laptop. Apoi intru în pielea unui turist şi încerc să obţin câteva informaţii. „Aveţi aici un ghid despre oraş, numai că e în engleză. Sper că vă descurcaţi”, îmi spune aceasta, după ce se întoarce la treburile ei. Aş vrea să mai aflu câte ceva despre oraşul turistic Bucureşti, dar răspunsurile sunt seci, aşa că prefer să ajung la următorul punct de informare.

În pasajul de la Piaţa Universităţii, municipalitatea a instalat, în urmă cu un an, patru panouri informative. Ecrane touch screen, sistem interactiv şi proiecţii cu informaţii turistice. Acum, nici unul nu funcţionează. Norocul este că în vecinătatea lor se află un alt punct destinat turiştilor. De data aceasta, personalul este mult mai amabil şi interesat. Îţi explică rutele către cele mai importante destinaţii, face recomandări şi ţine locul panourilor inutile. „Nu vă faceţi iluzii, nu mai merg de ceva vreme, dar vă ajutăm cum putem”, e săritoare una dintre angajatele centrului. O altă investiţie pentru dezvoltarea turismului sunt infochioşcurile. Acele panouri pe care le întâlnim în zone importante precum parcul Herăstrău sau Muzeul Satului. Cu ajutorul lor, ar trebui să aflăm informaţii despre transporturi publice, educaţie, cultură, sport, adrese utile şi informaţii turistice. Surpriză, nici unul nu funcţiona, fiind mai degrabă obiecte de decor.

Investiţii de sute de mii de euro

Municipalitatea a investit peste 300.000 de euro în centrul de la Universităţii, panourile interactive şi infochioşcuri, însă numai primul este funcţional. Primăria a încheiat un contract în valoare de 7,4 milioane de lei pentru infochioşcuri. Până în prezent, 27 sunt montate, dintre care 14 ar fi funcţionale. De curând, primarul Sorin Oprescu susţinea că a tăiat o parte din bugetul dedicat acestora pentru a asigura subvenţia pentru căldură. De asemenea, acesta afirmă că a renunţat şi la ceasurile aurite care urmau să împânzească oraşul. Şi amenajarea punctului turistic de la Universităţii a costat peste 180.000 de euro.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639262-10-30

TAGURI: turist, izbeliste



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

NIGA
20 Oct 2011

cand ajung la Otopeni , te asteapta piratii ( taximetristii) astia te jupoaie , mai ales daca esti strain . O imagine urata a Bucurestiului. Nimeni nu-ti arata unde se afla un autobuz ce merge la gara de Nord. Esti pierdut intre smecheri . Asta-i turism din lumea a 3-a

Adauga un comentariu

Random image

Citeste si...

Marius Bostan: Câteva milioane de turiști și o mie de primari vor vizita Alba Iulia în 2018 Fostul ministru al comunicațiilor Marius Bostan a declarat, vineri, că, potrivit unei estimări,... 03 Dec 2016 | (0)