2018-12-15 18:14


Viceprimarul Capitalei: Sorin Oprescu ori nu înţelege situaţia RATB-ului, ori are alte interese

 |  18:16
Viceprimarul Capitalei: Sorin Oprescu ori nu înţelege situaţia RATB-ului, ori are alte interese
P24

Sindicaliştii de la RATB ameninţă că vor intra în grevă. Protestul este pe placul conducerii regiei, care s-a dovedit incapabilă să facă un plan coerent de management performant. Se poate spune că, de fapt, protestul RATB este anti-Oprescu. De zeci de ani, RATB este instituţia cu cel mai mare număr de angajaţi din ţară - circa 11.000 de oameni -, cu salarii, prime şi facilităţi uriaşe. Calitatea serviciilor prestate populaţiei este în picaj, dar numirile politice la vârf continuă.

Aparent, sindicaliştii RATB organizează un protest pe teme economice. Ei reclamă lipsa pieselor de schimb, uzura vehiculelor şi respectul pe care îl datorează bucureştenilor, nevoiţi să aştepte tot mai mult în staţii sosirea mijloacelor de transport. În fapt, salariaţii RATB îşi văd ameninţate locurile de muncă, reducerea salariilor şi eliminarea facilităţilor sindicale prevăzute în contractele colective de muncă. Populaţia, la rândul ei, reclamă comportamentul şoferilor RATB în trafic, care adesea se comportă inuman cu pasagerii, fac economii la motorină prin nepunerea în funcţiune a aerului condiţionat, inventează defecţiuni ca să nu poată fi controlaţi şi să poată staţiona cât vor şi unde vor. Conducerea RATB este o sinecură pentru partidele politice de mulţi ani. Acestea nominalizează persoane incapabile să conducă eficient o instituţie vitală pentru funcţionarea unui oraş. Primarul general îi acuză pe directorii RATB de risipă, consilierii generali îl acuză pe edil că nu finanţează corect şi la timp instituţia, directorii se plâng de lipsa finanţării, dar cheltuiesc sume uriaşe pe cadouri şi produse de protocol. Curtea de Conturi a dat în judecată Primăria Capitalei pentru neplata TVA la gratuităţile oferite pensionarilor, bani pe care tot bucureştenii îi vor achita.

Mesaj de interes

„Luni, 25 mai 2015, în mijloacele de transport ale RATB ieşite pe traseu, călătorii vor putea citi un mesaj de interes pentru toţi locuitorii Capitalei. Prin aceasta, sindicatele atenţionează călătorii că este foarte probabil ca RATB să-şi înceteze, practic, activitatea. Lipsa pieselor de schimb, uzura parcului circulant, precum şi a infrastructurii vor obliga RATB, în cel mai scurt timp, să circule cu un număr de vehicule mult sub limita necesarului zilnic. În aceste condiţii, din respect faţă de cetăţenii Capitalei şi pentru a proteja conducătorii de vehicule de manifestările de revoltă ale cetăţenilor lăsaţi să aştepte zeci şi zeci de minute în staţii, sindicatele din RATB au hotărât ca toţi conducătorii de vehicule să meargă cu farurile aprinse pentru a atrage atenţia asupra situaţiei în care se află RATB”, a anunţat preşedintele Sindicatului Transportatorilor din Bucureşti, Vasile Pietrariu. Liderul sindical ameninţă că, în condiţiile în care protestul va fi ignorat, şoferii sunt decişi să nu mai iasă pe traseu până la rezolvarea solicitărilor. „În cazul în care problemele urgente ale RATB nu vor fi rezolvate de îndată, dorim să ne cerem scuze publicului călător din Bucureşti pentru situaţia în care activitatea de transport public va trebui să înceteze. Totodată, vrem să-i asigurăm pe bucureşteni că acţiunile noastre au în vedere hotărârea sindicatelor din RATB de a nu permite întoarcerea la condiţiile de transport de dinainte de 1989”, a afirmat Vasile Pietrariu.

Context economic duşmănos

Tributari politicienilor care i-au numit în funcţii, recte consilierii generali PSD, directorii RATB recunosc cu jumătate de gură situaţia economică invocată de sindicalişti. Într-un comunicat de presă transmis redacţiilor, conducerea RATB vorbeşte de „contextul economic nefavorabil”. „Conducerea RATB consideră că o parte dintre problemele ridicate de membrii de sindicat, prin protestul lor, sunt reale. Într-un context economic dificil şi în condiţiile unor resurse financiare limitate, RATB a fost nevoită să renunţe la unele proiecte de dezvoltare, fapt ce a afectat într-o oarecare măsură şi condiţiile de muncă pentru anumite categorii de personal. Cu toate aceste dificultăţi, menţinerea activităţii de transport în parametri de siguranţă impuşi de legislaţia în vigoare a fost şi este una dintre priorităţile tuturor factorilor de decizie din Regie”, se spune în comunicat. Bucureştenii sunt asiguraţi că nu sunt scoase pe traseu vehicule cu probleme de funcţionare şi cu risc, dar oamenii se înghesuie şi transpiră în autobuze şi tramvaie tocmai din cauza defecţiunilor.

Opoziţia atacă, PSD tace

„Domnule Oprescu, sunteţi direct responsabil de siguranţa călătorilor în mijloacele de transport ale RATB! Sute de vehicule RATB zac pe butuci, iar dvs. promiteţi metrouri suspendate. După 7 ani de mandat presăraţi cu promisiuni despre un transport civilizat, sunteţi contrazis de realitatea dură a coşmarului zilnic din mijloacele de transport ale Regiei Autonome de Transport Bucureşti. De 7 ani de zile bucureştenii simt pe pielea lor degradarea continuă a calităţii serviciilor prestate de RATB: nu există un orar strict de succedare a mijloacelor de transport, timpii de aşteptare în staţii au crescut semnificativ, înghesuiala a crescut, iar benzile de circulaţie speciale acoperă o arie restrânsă din centrul Capitalei”, spune viceprimarul liberal al Capitalei, Cornel Pieptea, într-o postare publică. El susţine că „Sorin Oprescu ori nu înţelege situaţia RATB-ului, ori are alte interese. Propunerile sale de a achiziţiona autobuze electrice şi tramvaie noi de pe piaţa externă par de neînţeles din moment ce, cu bani incomparabil mai puţini, am putea reintroduce în circulaţie mijloacele de transport defecte. În 7 ani, numărul total al mijloacelor de transport (tramvaie, autobuze, troleibuze) s-a redus cu aproape 30%, de la 1.663 de unităţi la 1.219. În privinţa subvenţiei plătite RATB-ului de către Primăria Capitalei, doar în ultimii 4 ani, Sorin Oprescu a văduvit regia de aproape 90 de milioane lei. În anul 2016 se poate ajunge în situaţia de a avea doar 1.000 de mijloace de transport funcţionale pentru 2 milioane de locuitori”.

Liberalul îi cere primarului general alocarea distinctă în 2015 a 40 de milioane lei pentru repararea şi reintroducerea în circulaţie a celor 400 de mijloace de transport imobilizate. În plus, solicită dezbaterea şi votul forului legislativ local pentru bugetele regiilor autonome din subordine. De asemenea, el cere semnarea unui contract pentru prestarea serviciului de transport public de către RATB, care să conţină modalitatea de calcul şi de alocare a subvenţiei în raport cu obiective clare de calitate.

„Propunem şi realizarea unui contract multianual de investiţii pentru construirea de noi vehicule şi pentru reparaţiile capitale ale vehiculelor RATB”, afirmă Cornel Pieptea în numele grupului liberal.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2015-05-25

TAGURI: ratb, greva, protest, sindicalisti, sorin, oprescu, bucuresteni
loading...





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


Random image



Ultimele stiri






loading...