2016-12-06 08:09

A fost descoperită prima exoplanetă capabilă să susţină viaţa. Vezi cât de aproape e

Oamenii de ştiinţă audescoperit prima planetă din afara sistemului nostru solar capabilă să susţinăviaţa asemănătoare cu cea existentă pe Pământ.

Aceastăplanetă din afara sistemului solar este prima care urmează să fie declaratăoficial locuibilă. Se pare că exoplaneta are toate condiţiile pentru susţinereavieţii, asemănătoare celei de pe Pământ, inclusiv oceane şi chiar precipitaţii.

Cu toate acestea, orice colonist uman care arajunge acolo ar găsi un peisaj cu adevărat extraterestru. Cerul este probabilroşu tulbure nu albastru, iar gravitaţia este de două ori mai mare decât aPământului, dublând greutatea susţinută de picioare. În plus, atmosfera posibilbogată în dioxid de carbon ar fi irespirabilă pentru oameni.

Oamenii de ştiinţă au fost surprinşi dedescoperire, deoarece Gliese581d a fost exclusă anterior dintre candidaţii la planete locuibile. Însă unnou program de calculator, capabil să simuleze climate extraterestre, aconfirmat că Gliese 581d ar putea susţine viaţa.

Rezultatele obţinutecu acest program ar putea deschide calea pentru descoperirea unor potenţialeplanete locuibile, sau, de ce nu, care deja sunt locuite.

Dr. Robin Wordsworth,un membru al echipei franceze de la Institutul Pierre Simon Laplace din Paris,a declarat că această descoperire este deosebit de importantă, deoarece, pentruprima dată, simulatoarele climatice au dovedit că planeta Gliese 581d estepotenţial locuibilă, în condiţiile în care toţi oamenii de ştiinţă sunt deacord că această exoplanetă există.

"Sistemul Gliese 58 este deosebit de interesant pentru noi pentru că este foarteaproape de Pământ, relativ vorbind. Iar cu generaţiile viitoare de telescoape,vom putea vedea efectiv dacă există deja viaţă pe Gliese 58d", a maispus Wordsworth.

Ultima modificare in data de :639246-12-24