2016-12-10 09:05

SPECIAL


Abarth 500, scorpion cu inimă de taur

 |  21:00
Abarth 500, scorpion cu inimă de taur

Arată ca un Fiat 500 tunat și l-ai putea confunda la stop cu micuța mașină italiană. Dacă ai face asta și ai vrea să-l umilești, cu mașina ta de fițe, te-ai arde. Scorpionul te-ar mușca atât de rău, că șoferul lui te-ar mai vedea doar în oglinda retrovizoare cum te-ai făcut de râs în fața blondei de lângă tine. Asta pentru că nu i-ai văzut sigla și ai confundat un Fiat 500 cu un Abarth 500, adică cu un mic bolid crescut și antrenat pentru curse.

Istoria Abarth începe în 1949, atunci când austriacul Karl Abarth - care avea să devină cetățean italian și să-și schimbe prenumele în Carlo - înființează, la Torino, o mică societate dedicată mașinilor de curse. Ca semn distinctiv, alege scorpionul, zodia sa. Abarth vinde compania concernului Fiat în 1971.

Eșapament după diapazon

Am testat câteva zile, vreo 200 km, un Abarth 500 în echiparea Asseto. Sub capotă, micuțul scorpion vine cu un propulsor surpaalimentat de 1.368 cm cubi, capabil să livreze 135 de cai putere. Turbocompresorul cu geometrie variabilă livrează un cuplu de 206 Nm la 3.000 rpm. Cifrele nu ar fi așa impresionante, nici dacă ținem cont de greutatea mașinii de aproape 1.100 de kilograme. Și cu toate acestea, comportamentul său este incredibil. La fel ca și sunetul pe care Abarth în scoate atunci când turația depășește 3.000 de rpm. Sistemul de evacuare a fost construit să țină cont nu doar de puterea pe care trebuie să o furnizeze, ci și de zgomotul pe care trebuie să-l facă, să-și surclaseze concurenții numai la o simplă apăsare a pedalei de accelerație. Construită în stil pur italian, mașina nu ține doar la performanțe, ci, aidoma unui costum, și la felul în care se prezintă. Micuțul bolid reușește să atingă 205 km/h și să zburde până la 100 km/h doar în 7,9 secunde. La o medie de 32 km/h, după 120 km parcurși în regim mixt prin București, cu reprize de teste, computerul de bord mi-a indicat 10,1 litri/100 km. Pentru un motor turbo pe benzină. Abarth stă perfect pe curbe, nici măcar mâzga de pe șosea nereușind să-l miște de pe traiectorie. Transmisia este asigurată de o cutie de viteză cu cinci trepte scurte tip C510. Frânarea se face cu discuri de 284 mm pe față și 240 mm pe spate și etriere flotante. Evident, modelul este prevăzut cu sisteme ESP și ABS, precum și cu multiple airbaguri.

La interior se remarcă indicatorul pentru turbocompresor plasat în stânga instrumentelor de bord. Acesta este prevăzut cu un avertizor shift up, care se aprinde atunci când turometru intră în zona roșie, iar eșapamentul cântă asurzitor muzica victoriei asupra șoselei. Pe bord este prevăzut și un locaș pentru un GPS special, cu telemetru. Prețul de bază pentru un Abarth 500 este de 18.700 de euro și poate ajunge la 22.000 de euro, cu accesorii și opționale.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639256-11-01



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image