2016-12-04 12:25

Asteroid periculos, la o lună distanţă de Pământ

Astronomii au descoperit unasteroid " cu potenţial periculos", cu mai puţin de o lună înainte caaceasta să trecă la o distanţă foartemică de Pamânt.

Asteroidul, numit “2010 ST3 ", este de 150 de metri îndiametru şi va trece la patru milioane de kilometri de Pământ, la mijlocullunii octombrie.Acestaa fost descoperit cu ajutorul telescopului Panoramic Survey Telescope &Rapid Response System (Pan-STARRS) PS1, în imagini luate pe 16 septembrie, cândera la aproximativ 20 de milioane de mile depărtare.Este primul "obiect cupotenţial periculos" descoperit de sistemul Pan-STARRS, folosind untelescop nou proiectat pentru a scana cerul pentru asteroizi periculoşi.

“Deşi acest obiect spaţial nu va lovi Pământulîn viitorul apropiat, descoperirea sa arată că Pan-STARRS este acum sistemulcel mai sensibil dedicat descoperirii asteroizilor periculoşi ", adeclarat Robert Jedicke, membru al Universităţii din Hawaii, care lucrează pe datele obţinute despre asteroid."Acest obiect a fost descoperit când era prea departede a fi detectat de către alte sisteme de detecţie," a remarcat Jedicke.

Cei mai mulţi asteroizi dedimensiuni mari cu potenţial distructiv au fost deja catalogaţi, dar oamenii deştiinţă bănuiesc că există foarte mulţi cu diametrul sub un kilometru care nuau fost încă descoperiţi.Aceste obiecte spaţiale mai mici ar putea cauza pagube lascară regională, dacă acestea ar lovi vreodată planeta noastră. Aceste impactesunt estimate să apară o dată la câteva mii de ani.

Timothy Spahr, director deMinor Planet Center (MPC), a spus: "Eu felicit proiectul Pan-STARRS pentruaceastă descoperire. Este dovada că telescopul PS1, cu a sa cameră de ungigapixel şi sistemul său sofisticat pentru detectarea obiectelor în mişcare,este capabil să găsească obiecte potenţial periculoase pe care nimeni altcinevanu le-a găsit".

Pan-STARRS se aşteaptă sădescopere zeci de mii de asteroizi noi în fiecare an, cu o precizie suficientăpentru a calcula orbitele lor în jurul Soarelui.Orice obiect de mari dimensiuni care poate veni aproape dePământ în următorii 50 de ani va fi etichetat ca "potenţialpericuloas" şi atent monitorizat. Experţii NASAconsideră că, cu cât descoperă un asteroid mai repede, cu atât mai mult artrebui să fie posibil să se organizeze o misiune pentru devierea oricărui obiectcare ar fi pe un curs de coliziune cu Pamântul.Se aşteaptă ca PS1 şifratele său mai mare, PS4, care va fi operaţional mai târziu în acest deceniu,să descopere până la mai mult de un milion de asteroizi.

Ultima modificare in data de :638943-01-21