2016-12-03 09:07

Asteroizi „bară la bară”. Sistemul nostru solar este mult mai aglomerat decât se credea

Nu doar străzile noastresunt foarte aglomerate, dar şi sistemul nostru solar.

Un film fascinant ilustreazămodul în care am devenit mai conştienţi de numărul de asteroizi care se află înapropiere de Pământ, graţie telescoapelor din ce în ce mai puternice.

Filmul prezintă toţiasteroizii descoperiţi în ultimele trei decenii, şi prezintă harta din ce în cemai congestionată a sistemului solar.

Creat de astronomul britanicScott Manley, clipul de trei minute - care este echivalentul a două luni pesecundă - începe cu o “stropitură de praf alb pe marginea planetelor”.

Pedurata clipului, odată cu trecerea timpului şi apariţia mai multor telescoapeperformante, stropitura de praf devine un inel dens, pe măsură ce suntdescoperiţi din ce în ce mai mulţi asteroizi.

Asteroizii periculoşi suntreprezentaţi prin puncte roşii care zboară în jurul şi în interiorul orbitei Pământului.

Galben indică posibilitateaapropierii unui anumit asteroid de Terra, iar verde înseamnă că momentan nuprezintă nici un pericol.

Dl Manley a creat câte o hartă înfiecare zi în perioada 1980 - 2010 şi a indicat fiecare asteroid nou,descoperit cu ajutorul telescopului.“Acum treizeci de ani, am ştiut de doar 8.954de asteroizi în cadrul sistemului nostru solar. Astăzi,ştim de 530.091.”

Manley, cercetător la Observatorul Armagh din Irlanda deNord, a declarat că "imaginile sunt create prin utilizarea orbitelorcunoscute ale asteroizilor pentru a ne da seama pe unde au fost în fiecare zi.Aşa cum ne putem da seamaunde Pământul, Marte şi Venus au fost, putem face acelaşi lucru cu ceva ceorbitează Soarele.Am creat hărţi în fiecare zi în ultimii 30 de ani - circa 11.000 de imagini - apoi le-am combinatpe toate într-un film."

Asteroizii sunt corpuri mici care orbitează în jurulSoarelui. Ele sunt mai mici decât planetele, şisunt denumite uneori ca planete minore.

Mărimea lor variază de la 950 km la doarcâţiva zeci de metri, Ceres fiind cel mai mare asteroid cunoscut. Asteroizii mici, de la 5 până la 10 metri îndiametru, intră în atmosferă aproape o dată pe an, dar în mod normal explodeazăînainte de impact.

Asteroizi cu diametrul de aproximativ 1km lovesc Pământul odată la 500.000 de ani.

Chiar dacă unii asteroizi par periculos de aproape de Pământ,astronomul are câteva cuvinte de reasigurare.

"Poziţiile sunt toate la scară, dardimensiunile obiectelor sunt extinse pentru a le face vizibile", a spusel.

"Un pixel de pe ecran este unmilion de kilometri - astfel încât, chiar în cazul în care un asteroid apare deasupraPământului, acesta s-ar putea afla la un milionde kilometri distanţă. Asta e mai mult decât de două ori distanţa până la Lună."

Ultima modificare in data de :638939-12-14