2017-12-15 21:51


Avertisment de la Cluj: PSD îngroapă sistemul educațional!

 |  13:18
Avertisment de la Cluj: PSD îngroapă sistemul educațional!

Daniel David, prorectorul responsabil cu cercetarea de la Universitatea „Babeş-Bolyai” din Cluj, susţine că, prin decizia de a separa educaţia de cercetare şi a crea două ministere - Ministerul Educaţiei şi Ministerul Cercetării şi Inovării, PSD va „îngropa” sistemul educaţional şi îi condamnă pe români la „înapoiere, sărăcie şi marginalizare într-o lume tot mai globalizată”.

Daniel David este şi director al Institutului Internaţional de Studii Avansate de Psihoterapie şi Sănătate Mentală Aplicată. El a făcut afirmațiile citate mai sus într-o postare pe blogul personal.

Reproducem un fragment din blogul d-lui Daniel David:

Notă: Scriind acest articol trebuie să spun că nu am fost şi nu sunt membru de partid, opţiunile mele fiind legate suportiv sau critic de angajamentele diverselor partide din România faţă de mediul academic, doar în funcţie de corespondenţa între ceea ce se face în ţară în domeniul educaţiei/cercetării şi ceea ce se face la nivel european/internaţional.

„Oricine cunoaşte modelele educaţionale internaţionale înţelege că ieşirea României din impasul perpetuu (ex. ba economic, ba politic, etc.) şi intrarea în modernitatea europeană de astăzi depind de organizarea competentă şi înţeleaptă a ariei româneşti a educaţiei şi cercetării. O organizare competentă şi înţeleaptă a ariei româneşti a educaţiei şi cercetării ne poate integra în aria europeană/internaţională a educaţiei şi cercetării, cu beneficii enorme. Într-adevăr, aria românească a educaţiei şi cercetării poate miza pe un potenţial intelectual de creativitate şi inteligenţă al românilor comparabil cu cel din ţările/culturile moderne ale lumii (aşa cum am arătat în monografia dedicată psihologiei românilor – David, 2015); în consecinţă, bine organizată, aceasta poate genera cunoaştere avansată, exprimată apoi în formarea de cetăţeni educaţi, care asigură avantaje competitive ţării şi servicii inovative către societate, cu impact asupra calităţii vieţii oamenilor.

Dacă nu înţelegem să punem în centrul oricăror „proiecte de ţară” sau politici publice de arhitectură a ţării actul educaţional şi de cercetare, ca motor generator, atunci nu ne utilizăm potenţialul intelectual bun de inteligenţă şi creativitate şi suntem astfel condamnaţi la înapoiere, sărăcie şi marginalizare într-o lume tot mai globalizată. Ţările pe care vrem să le ajungem din urmă economic/ca nivel de trai aşa fac, ce este atât de greu de înţeles? Nu sunt nici mai inteligenţi şi nici mai creativi, ci au instituţii educaţionale moderne care le utilizează mai bine potenţialul intelectual.

Partidul Social Democrat (PSD) reuşeşte să dezamăgească din nou. Pe când crezi sau speri că, iată, chiar poate intra ca mentalitate în social-democraţia europeană modernă, te izbeşte cu nişte decizii vetuste care te îngheaţă. Ultima decizie pe această temă este separarea educaţiei de cercetare, prin organizarea a două ministere independente în noul guvern PSD. Nu ştiu cine i-a sfătuit, dar, sincer, a fost un sfat prost! Când în toată lumea se vorbeşte de integrarea educaţiei (mai precis a învăţământului superior) şi cercetării într-o arie comună a educaţiei şi cercetării – pentru a uni eficient generarea, diseminarea şi utilizarea cunoaşterii -, noi avem din nou „inovaţii” instituţionale care ne vor îngropa. Nu ajunge că suntem pe ultimele locuri în Uniunea Europeană în ceea ce priveşte performanţa învăţământului preuniversitar (vezi rezultatele la testele P.I.S.A), învăţământului universitar (vezi clasamentele universităţilor) şi cercetării ştiinţifice (vezi clasamentele bazate pe inovaţie), – asta în condiţiile în care potenţialul nostru de inteligenţă şi creativitate nu este mai prejos -, dar cu noua opţiune administrativă a PSD se pare că chiar vrem să ne aşezăm bine pe aceste locuri, cu impact nefast asupra competitivităţii ţării şi calităţii vieţii oamenilor.

Nu intru în detalii, că probabil conducerea PSD-ului a fost intoxicată cu pseudoargumente de cei care au convins-o că această opţiune este cea bună. Ca să mă scutesc şi să vă scutesc de lupta surdă cu astfel de pseudoargumente, hai să vedem cinstit, direct şi simplu cum sunt organizate aceste domenii în ţările care contează ca şi competitivitate, ţări pe care vrem să le ajungem şi la care ne raportăm, cel puţin în teorie, mereu, fiind primele în clasamentele internaţionale care vizează domeniile preuniversitar, universitar şi de inovaţie (folosesc numele în engleză, pentru a nu greşi în traducere – mai ales din japoneză – şi pentru a se verifica informaţiile mai uşor pe net):

Danemarca – Ministry of Higher Education and Science Franţa – Ministry of Higher Education and Research Germania – Federal Ministry of Education and Research Italia – Ministry of Education, University, and Research Japonia – Ministry of Education, Culture, Sports, Science, and Technology Marea Britanie – Minister of State for Universities and Science Norvegia – Ministry of Education and Research Olanda – Ministry of Education, Culture and Science Suedia – Ministry of Education and Research SUA – în SUA organizarea este mai descentralizată, dar între departamentele federale (echivalente ministerelor) există doar un departament de educaţie (Department of Education), care include şi inovarea, nu şi unul de cercetare, cercetarea fiind coordonată de mai multe instituţii, neorganizate însă la nivel de department federal.

Aşadar, se poate observa că în ţările moderne şi competitive cercetarea/ştiinţa este în aceeaşi structură administrativă cu educaţia (mai ales cea legată de învăţământul superior). Aşa cum am spus mai sus, numai astfel se pot uni eficient generarea, diseminarea şi utilizarea cunoaşterii, pentru a asigura competitivitate ţării şi bunăstare oamenilor. Modelul separării învăţământului şi cercetării a existat în comunism şi am văzut ce a generat!”.

Citește continuarea AICI


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2017-01-06

TAGURI: daniel david, ubb, cercetare educatie





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


DANIEL DAVID GRESESTE !!
05 Ian 2017

D-l Prof. David greseste profund! La aceasta situatie s-a ajuns pentru ca de 27 de ani cercetatorii stiintifici au fost considerati niste auxiliari pentru invatamantul universitar sii platiti ca niste maturatori ! De altfel OG 20/2016 consfinteste acest lucru, in conditiile in care sunt aceleasi criterii de promovare ! Mai mult, in timp ce exista numeroase cazuri de profi univi ajunsi asa la apelul bocancilor si plagiatori dovediti, tot acestia au fost si sunt la butoane pentru distribuirea fondurile de cercetare (a se vedea gasca de la UPB!!). Dar au lefurile asigurate si aroganta cat cuprinde... Universitatile din Romania nu au traditie si experienta in cercetare cu impact international , cu unele exceptii, spre deosebire de institutele de cercetare care le au pe amandoua. De ce nu pot fi platiti cercetatorii din universitati cu lefuri didactice echivalente si pe pozitii de cercetare cu contracte de munca pe termen nedeterminat??? Cati cercetatori veniti din afara au fost adusi in universitati si folositi pe post de scalvi in universitati, pentru a rotunji castigurile profilor care nu au nici un fel de contributie in proiectele de cercetare castigate prin competitie ??? Mai ganditi-va d-le David, despre ce vorbim ???
ANONIM
05 Ian 2017

INVATAMANTUL ROMANESC E MORT DE MULT A FOST ASASINAT DE ECATERINA ANDRONESCU SI DE PSD INCEPAND CU DESFIINTAREA SCOLILOR PROFESIONALE SI DE MESERII , PENTRU A CREA FABRICI DE DIPLOME SI POSTURI CALDUTE PLAGIATORILOR ORDINARI DIN POLITICA.
ANTONIU CEZAR
07 Ian 2017

Davide, intra urgent sub piatra de sub care ai iesit! Faci de ras Clujul si intelectualii distinsi ce locuiesc in acest oras,cat si U.B.B. Asa ii inveti tu pe studenti? PSD-ul a fost unicul partid care a mai ajutat invatamantul... In rest, dupa 1989 vinovati de distrugerea adevaratilor intelectuali,cat si a invatamantului,suntem NOI, cu TOTII! Deci,incluisiv tu. (Cat si "anonimul" care are comentarii multe,dar imbecile: si nu numai...
Random image



Ultimele stiri






Apa Nova