2016-12-09 21:31

SPECIAL


Brazilienii, cei mai mari fani ai internetului, îşi asigură supravieţuirea cu mici afaceri pe net

 |  16:17
Brazilienii, cei mai mari fani ai internetului, îşi asigură supravieţuirea cu mici afaceri pe net

Fiind o ţară cu o populaţie aflată pe extremele condiţiilor materiale, uniibogaţi, majoritatea săraci, este interesant de văzut cum a evoluat un fenomenprecum internetul în Brazilia.

Brazilienii iubesc foarte, foarte mult internetul. Nutoată lumea are acces la el, dar treimea de populaţie care are petrece pe internetîn jur de 70 de ore pe lună, mai mult decât oricine altcineva de pe glob. Ceicare nu au internet acasă frecventează internet café-uri, cunoscute local subnumele de LAN Houses. Există peste 100.000 de LAN Houses la nivel naţional.

Mania pentru internet a dat astfel naştere lanenumărate oportunităţi de afaceri pentru oricine care are imaginaţia necesarăpentru a şi le crea. De exemplu, Fabio Seixas, un “antreprenor în serie” învârstă de 35 de ani, are un site care ţine concursuri online, undeparticipanţii trebuie să îi trimita modele de tricouri, iar apoi publicul îlvotează pe cel mai bun.

Etapa următoare este să fabrice şi să vândă modelele câştigătoare.Astfel Fabio îşi găseşte potenţialii cumpărători, mult mai mulţi decât cei pecare i-ar fi avut în cazul în care deţinea doar un magazine local, şi vinde unprodus care sigur va fi apreciat, pentru care a depus un minimum de efort. Acum,profitul lui a ajuns la 1 milion de dolari pe an.

Fabio afirmă că este foarte greu să fii un om deafaceri în Brazilia. “Băncile nu mai oferă împrumuturi, dar internetul ne dăocazia de a porni o afacere profitabilă cu bani puţini (afacerea cu magazinulonline de tricouri a pornit-o cu 7.000 de dolari). Trebuie să fim inovatori casă atragem atenţia. O ducem bine pentru că oamenii vorbesc despre noi.”

Sunt o mulţime poveşti asemănătoare cu cea al lui Fabio.Mulţi oameni de afaceri brazilieni s-au hotărât să investească în afaceri legatede internet, mai ales domeniul cumpăraturilor online. ”Creşterea comerţului înBrazilia nu se trage de la primii 50 de întreprinzători ai ţării, ci de laceilalţi 10.000”, spune Romero Rodriguez, fondatorul primului site brazilian decomparare a preţurilor, BuscaPe.

“Multe din aceste companii au început ca nişte afacerifăcute de acasă, de cele mai multe ori aparţinea unui cuplu. Iar acum au 40-50de angajati care lucrează pentru ei”, a adăugat el.

Aparut in:

Ultima modificare in data de :638936-09-08



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image