2016-12-04 14:31

SPECIAL


C4 Picasso, culoare şi confort pentru toată familia

 |  21:00
C4 Picasso, culoare şi confort pentru toată familia

Care e legătura între un MPV şi un supersport? Răspunsul este: C4 Picasso. Liniile lui sunt trasate de către designerul şef de la Ferrari, Donato Coco, ceea ce îl face să aibă o alură aparte în trafic.Ce senzaţie imprimă C4 Picasso după ce te împrieteneşti cu el? De spectacol al lumii văzut dintr-un fotoliu. E ca şi cum te-ai afla într-o sală IMAX şi prin faţă ţi s-ar derula aventura vieţii. Doar că totul se întâmplă în realitate. Lumină din belşug, culoare, sunet, confort şi rafinament pentru toată familia. Acestea ar fi atributele principale ale maşinii pe care am testat-o vreme de trei zile şi câteva sute de kilometri.

Prima oară m-a impresionat dimensiunea unui C4. Aleasă poate pentru a nu fi mai prejos decât omonimul său, C4 Picasso măsoară 4,47 metri lungime, 1,83 lăţime şi 1,69 înălţime. S-ar zice că la un asemenea gabarit e greu de parcat. Ar fi, dacă n-ar dispune de senzori pe toate laturile maşinii şi de oglinzi care se repoziţionează automat la mersul cu spatele. Spaţiul acesta mare îl regăsim cu generozitate la interior. Ai crede că te afli într-o sală de concerte judecând după aspectul fotoliilor şi după spaţiul pentru picioare. În plus, locurile de spate pot culisa pentru o cât mai bună poziţionare, iar între scaunele din faţă există o distanţă care elimină orice senzaţie de claustrofobie. Aceasta nici n-ar putea exista dacă ţinem cont de faptul că parbrizul este panormaic, montanţii sunt foarte lungi şi permit asamblarea unei suprafeţe vitrate, iar plafonul este din sticlă. Şi aici nu vorbim de orice fel de sticlă, ci de una specială, alcătuită din două foi de geam şi una de plastic care atenuează zgomotul de afară şi transformă interiorul într-o incintă acustică de excepţie.

Concert la viteză ameţitoare

Izolarea fonică este atât de bună încât chiar la viteze care depăşesc 179 de km/h (pe pista de încercare) muzica poate fi ascultată în surdină. Bordul este plasat central, cu vitezometru, turometru şi alte indicatoare de o parte şi de alta a display-ului multifuncţional, care este şi ecran de navigaţie, dar şi DVD player. Ce-i drept, se poate întâmpla să nu observi vitezometrul, dacă mâna stă pe volan în dreptul orei două. Tot pe bord există şi un dozator de parfum. Aerul condiţionat se reglează separat, atât pentru locurile din faţă, cât şi pentru cele din spate. Portbagajul are 500 de litri sau 1734 cu scaunele lăsate şi se pot încărca obiecte lungi de 1,87 metri.

160 de cai HDI

Poziţia la volan este înaltă şi comodă. Levierul schimbătorului de viteză este amplasat aproape de bord. Frâna de mână a fost înlocuită cu una electropneumatică, care se cuplează şi se eliberează automat. C4 Picasso testat a fost propulsat de un motor 2,0 litri HDI de 160 de cai, un diesel puternic care mişcă impunătoarea maşină fără probleme. Suspensiile sunt axate pe comoditate, motiv pentru care la o accelerare bruscă se poate observa cum maşina ridică un pic de bot. În ciuda greutăţii de 1.745 kg, consumul la o viteză medie de 130 de km/h a fost în jur de 8 litri la 100 de km şi a scăzut, în mediu extraurban, la 6,2 litri/100 km. Preţul modelului testat, în varianta full-option, este de 25.100 de euro cu TVA, dar acesta pleacă pentru C4 Picasso de la 18.025 de euro cu TVA.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639259-06-09

Mai multe imagini:
C4 Picasso, culoare şi confort pentru toată familia
zoom
C4 Picasso, culoare şi confort pentru toată familia
zoom



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image