2018-10-19 02:02


C5, limuzină cu parfum parizian. Francezii se iau la trântă cu germanii

 |  16:05
C5, limuzină cu parfum parizian. Francezii se iau la trântă cu germanii

Citroën C5 este o o limuzină cu stil şi rafinament franţuzesc. Odată ajuns în habitaclul ei parcă vezi dealurile însorite din sudul Franţei, simţi aroma vinului de Brodeaux sau gustul brânzei cu mucegai nobil. E o maşină care te atrage spre eleganţă. O linie zveltă și lungă, un spațiu generos, materiale de bună calitate și îmbinări fără cusur. Toate acestea completate de un motor diesel puternic și o cutie de viteze automată. Am testat vreme de trei zile un C5 Exclusive și despre cum s-a comportat mașina în teste puteți citi mai multe detalii și pe www.automotomania.ro.

Scaunul din piele seamănă cu fotoliul preferat, care, în plus, face şi masaj. Muzica e clară şi se aude pătrunzător. Motorul diesel puternic mişcă uşor maşina cu un gabarit impunător – peste 4,7 metri lungime şi 1,8 lăţime. Poţi afla tot ce vrei de pe display sau de la bord, cu o simplă apăsare pe buton. La volan te simţi ca-ntr-o lume a ta. Opreşti, parchezi asistat de senzori faţă şi spate, închizi portierea şi vezi cum se pliază automat oglinzile. C5 este dovada faptului că, dacă francezii de la PSA şi-au propus să construiască o limuzină care să se lupte de la egal cu germanii, au reuşit. 

Rafinament

Punctul forte al modelului se găseşte la interior, unde habitaclul este un premium fără cusur. Fotolii din piele combinată cu textil, încălzite, generoase, cu poziţionare electrică şi memorie. Volanul este îmbrăcat în piele, la fel ca tot bordul. Faptul că maşina este construită în Franţa, la Rennes – una dintre uzinele principale ale concernului PSA – se vede după felul în care sunt îmbinate părţile care construiesc automobilul şi în gustul rafinat cu care au fost alese materialele. Şoferul dispune de posibilitatea de a regla suspensia, de la tare-sport, până la comodă-normală. Sistemul Hydractive III+ menţine garda la sol constantă indiferent de încărcătură şi adaptează automat suspensia la stilul de condus al şoferului şi la tipul de carosabil. Există şi un buton de asistenţă la şofat, care te atenţionează, de exemplu, asupra faptului că există risc de gheaţă pe şosea sau ai părăsit carosabilul. Climatizarea este separată pe zone şi dispune de un senzor de poluare care comută automat fluxul de aer atunci când detectează miros urât. Izolarea fonică este impecabilă, iar sistemul audio Hi-Fi beneficiază de un amplificator opţional care costă 625 de euro.

4.000 de euro, discount

 

Sub capotă toarce liniştit un diesel Hdi de 163 de cai-putere şi 350 de Nm. Motorul poartă bolidul la 100 de km/h în 9,1 secunde şi este capabil să atingă 210 km/h. Multitudinea de sisteme de siguranţă activă şi pasivă, demne de cinci stele EuroNCAP, oferă liniştea necesară familiei şi include airbaguri frontale, laterale, cortină şi pentru genunchii şoferului. C5 are, de asemenea, un buton pentru apel de urgenţă e-touch. Consumul a fost bun, situându-se la 8,1 litri/100 km în regim mixt la o medie orară de 35 km/h. Preţul unui C5 Tourer pleacă de la 21.094 în varinta 1,6 litri benzină, Attraction şi ajunge la 29.130 de euro cu TVA pentru Exclusive, cu motor diesel de 240 de cai-putere. Modelul testat de mine are un preţ de bază de 26.840 de euro cu TVA la care s-au mai adăugat opţionale de 4.000 euro -  un superb alb mătăsos, trapă, jante de 19 inch, avertizor de părăsire a benzii şi amplificator Hi-Fi. Pachet cadou dacă ţinem cont de discountul de 4.340 de euro aplicat până la 30.09.2013.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2013-07-15

Mai multe imagini:
C5, limuzină cu parfum parizian. Francezii se iau la trântă cu germanii
zoom
C5, limuzină cu parfum parizian. Francezii se iau la trântă cu germanii
zoom

TAGURI: c5, limuzina, francezi, masina, calitate, germani
loading...





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


Random image



Ultimele stiri






loading...