2016-12-03 08:57

SPECIAL


Ca vara cu Mazda 3. GALERIE FOTO!

 |  15:22
Ca vara cu Mazda 3. GALERIE FOTO!

De cele mai multe ori, producătorii operează câte un facelift pentru a reîncălzi produsul. Mazda a făcut un facelift la seria 3 și nu s-a sfiit să-i spună chiar așa, dar a îmbunătățit sensibil calitatea produsului său. Am testat timp de trei zile Mazda 3 FL în varianta sedan. Drumurile au fost albe, nămeții cât casa, și mi-am putut da seama cum se poate comporta această mașină în condiții atât de extreme că au dărâmat chiar și un guvern.

Să circuli la temperaturi de minus 15 grade Celsius, cu un drum acoperit de gheață peste care ninge și viscolește, nu se poate numai chiar plăcerea de a conduce. Trei sunt obiectele pe care Mazda 3 FL le posedă și eu i-am mulțumit că exsită echipată astfel: scaune încălzite, parbriz cu sistem de dezaburire și ABS pe toate cele patru roți. Nu cred că e nevoie să explic de ce de fiecare dată când mă urcam în Mazda pur și simplu mă bucuram că nu am amânat testul. Apoi ar mai fi motorul diesel de 1,6 litri care furnizează 116 cai-putere și un cuplu de 270 Nm, foarte util pentru a rula decent în condiții de iarnă și a nu rămâne înzăpezit. Și dacă tot sunt la capitolul zăpezi și ger, am remarcat garda la sol destul de mică, de doar 155 mm, bună pentru rulajul sport și aventura pe autostradă până la 186 km/h, atât cât arată constructorul că atinge modelul testat, dar improprie pentru parcări în România înzăpezită.

O linie sport

Ce am remarcat la noua Mazda 3 este că și-a păstrat linia consacrată căreia i s-a adăugat o notă sport. Stopurile pe spate, blocurile optice mai mari cresc personalitatea modelului. Mi-a plăcut și culoarea, un alb satinat, care s-a încadrat perfect în peisajul rece de afară. La interior, bordul a căpătat o culoare plăcută și o lumină discretă. Computerul de bord este amplasat deasupra consolei centrale și este înconjurat de un material plastic cauciucat care taie o linie generoasă bordului. Cotiera, levierul schimbătorului și multitudinea de spații de depozitare sunt perfect amplasate. Luminile sunt puternice și sunt prezente și în portbagajul mare. Despre ținuta de drum nu am prea multe de spus decât că se descurcă bine pe teren accidentat, acoperit de ninsori și gheață sau brăzdat de gropi din zăpadă tare. Cutia de viteze este un pic cam ciudată, prima treaptă fiind foarte scurtă, mașina urmând să tragă normal abia din cea de-a doua treaptă de viteză din cele șase. Sprintul până la 100 km pe oră este de 11 secunde.

O bază generoasă

Consumul anunțat de producător pentru 1,6 diesel este de 3,8 litri/100 km în extraurban și 5,2 în localitate pentru o mașină cu masa la gol de 1.275 kg. N-am atins cifrele astea, însă pot să va spun că într-un București precum cel stăpânit de codul portocaliu de ninsori, computerul de bord mi-a indicat 9,8 litri/100 de km la o viteză medie de 18 km/h. Așzice mai mult decât decent. Printre sisteme de siguranță prezente în echiparea TX se numără și cel intitulat RVM, adică de avertizare în cazul apropierii din spate, chiar și din unghi mort, a unui autovehicul la o distanță mai mică de 50 de metri. Un mare atu pe care Mazda 3 îl are față de concurență este numărul mare de echipamente prezente pe varianta de bază din care enumăr: airbaguri frontale, laterale și cortină, sisteme de control ale stabilității și tracțiunii, ABS pe patru roți, EBD și AFU, geamuri fumurii, computer de bord, aer condiționat și multe altelte. Prețul modelului Mazda 3 sedan pleacă de la 14.430 euro cu TVA în varianta 1,6 litri benzină CE și ajunge la 20.000 de euro cu TVA pentru 2 litri benzină TX automatică. 


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639554-03-16

Mai multe imagini:
Ca vara cu Mazda 3. GALERIE FOTO!
zoom
Ca vara cu Mazda 3. GALERIE FOTO!
zoom
Ca vara cu Mazda 3. GALERIE FOTO!
zoom


TAGURI: mazda, vara



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image