2016-12-06 21:55

SPECIAL


Căţărătorul de la Isuzu

 |  21:00
Căţărătorul de la Isuzu

Isuzu este o marcă nouă pe piaţa românească, chiar dacă a făcut istorie în alte părţi ale lumii. Deşi a fabricat şi coupe-uri sau maşini concept, producătorul japonez fondat în 1937 s-a specializat, în acest secol, în pick-up-uri, SUV-uri, VAN-uri şi autobuze. Unele dintre acestea au ajuns de curând şi pe piaţa românească. D-Max este vârful de gamă al producătorului japonez din 2002 până acum. Am testat vreme de câteva zile pe drumuri de munte un pick-up Isuzu dotat cu motorul diesel de 3.0. Seamănă cu un veritabil catâr folosit de NATO pentru a accede pe traseele cele mai accidentate.

D-Max a fost introdus în fabricaţie în 2002. Este un pick-up care împarte platforma cu câteva modele de la GM, printre care se numără Chevrolet Colorado şi GMC Canyon. Se asamblează în America de Sud şi în Thailanda, dar se vinde şi în Australia sub marca locală Holden. Pe piaţa românească a fost lansat oficial la începtul acestei veri. Este o maşină robustă construită pentru a face faţă unor necesităţi de putere. Cu un preţ care pleacă de la 18.921 de euro cu tot cu TVA, în varianta 4x4, D-Max devine foarte competitiv pe piaţa SUV-urilor de clasă medie, cum e clasat, dar mai ales al pick-up-urilor, ceea ce de fapt şi este. Eu l-am supus la un test-drive care a inclus un drum până la 2.000 de metri altitudine pe varianta Bucureşti-Sinaia-Cabana Cuibul Dorului-Cabana Piatra Arsă-Cabana Babele şi retur. Maşina, dotată cu cauciucuri de iarnă, a făcut faţă oricăror obstacole intervenite pe traseu fără a fi nevoie să cuplez reductorul care distribuie forţa motorului egal pe toate cele patru roţi motoare. Suspensiile preiau bine din şocurile unor hârtoape şi se descurcă la drum lung sau pe serpetine.

Confort atât cât trebuie

La prima vedere s-ar putea crede că avem de-a face cu o maşină ce emană doar forţa brută a celor 163 de cai putere, însă interiorul este aranjat de aşa natură încât poate crea un habitaclu ce oferă, pe lângă siguranţă, chiar şi confort. Fără a excela în privinţa materialelor folosite, nefiind cazul la o asemenea maşină, D-Max poate veni dotat cu un sistem audio cu şase boxe, aer condiţionat, cruise control, sistem de control al tracţiunii sau geamuri electrice. Cât priveşte partea de forţă, Isuzu este căptuşit pe dedesubt cu un scut metalic care te scuteşte de griji, chiar dacă garda la sol este de 205 mm. Capacitatea de tractare a motorului diesel de 3 litri este de 3.000 kg, iar dimensiunea benei acoperite cu un plastic tare este de 1,38 m lungime cu 1,46 m lăţime la varianta în care cabina e de cinci locuri, putând ajunge la 2,27 metri lungime cu 1,53 m lăţime la modelul single cab. Consumul pe drumuri grele n-a sărit de 11,5 litri la 100 km, în vreme ce în regim extraurban, în ciuda celor 2,2 tone ale maşinii, n-a urcat mai mult de 8,5 litri/100 km. Preţul variază între 17.236 de euro cu TVA şi 29.760, în funcţie de versiune şi dotări.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639256-08-01

Mai multe imagini:
Căţărătorul de la Isuzu
zoom
Căţărătorul de la Isuzu
zoom
Căţărătorul de la Isuzu
zoom




Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image