2016-12-10 05:04

SPECIAL


Cele mai cunoscute şase mituri false despre alimentaţie

 |  17:03
Cele mai cunoscute şase mituri false despre alimentaţie
Sunt vehiculate peinternet şi chiar de la o generaţie la alta, făcând din ce încemaigrea separarea realităţii de ficţiune. Şase dintre cele maicunoscute mituri false despre alimentaţie sunt prezentate, alături de sâmburelede adevăr din fiecare, pe Yahoo Shine.

Consumul de apă te ajută să slăbeşti

Dacăbeimaimulte pahare cu apă în plus pe zi, nu o să slăbeşti pur şisimplu, dar cercetările arată că dacă bei apă înainte de masă, poţi mânca maipuţin. Cercetătorii de la Institutul Politehnic din Virginia şi StateUniversity au urmărit evoluţia unui grup de adulţi care urmaudiete cupuţine calorii, timp de 12 săptămâni, şi au descoperit că persoanele care aubăut două căni cu apă înainte de fiecare masă au slăbit cu două kilograme maimult decât cei care nu aveau acest obicei. Dacă îţi umpli stomacul cu osubstanţă cu zero calorii, poţi mânca mai puţin, spun oamenii de ştiinţă.Totodată, este recomandat să bei apă în loc de sucuri, putând adăuga în ealămâie pentru a-i da gust.

De la cartofii prăjiţi faci coşuri

Excesulde grăsime din piele cauzează acneea, dar mâncarea grasă nu contribuie laagravarea problemei, dacă nu cumva mănânci dezordonat. Potrivit AcademieiAmericane de Dermatologie (AAD), când anumite uleiuri vegetale ajung pe piele,se poate ca acneea deja existentă să se agraveze, aşa că ai grijă să te ştergila gură şi nu pune degetele cu grăsime pe faţă. În ceea ce priveşte ciocolata,trebuie cercetatmaiîndeaproape. Deşi experţii spun că acneea nueste cauzată de anumite mâncăruri, rezultatele unor cercetări preliminareprezentate la conferinţa AAD din acest an arată că ciocolata mâncată în starepură poate agrava acneea la oamenii predispuşi la această problemă.

Făinaalbă conţine chimicale periculoase

Făinase albeşte singură atunci când componentele sale de culoare galbenă, numitexantofili, intră în contact cu oxigenul din aer, procesul durând câtevasăptămâni. Pentru a-l accelera, fabricanţii albesc făina cu substanţeverificate şi aprobate de autorităţile din domeniul alimentar, unele fiindfolosite şi pentru curăţarea legumelor. Făina albă este într-adevărmaipuţinhrănitoare, procesarea prin care este obţinută eliminând fibre, magneziu şivitamina E, dar nu este periculoasă.

Morcovii îţi fac vederea mai bună

Morcoviisunt bogaţi în vitamina A, care este foarte importantă pentru sănătateaochilor, dar nu este nimic magic la aceste legume portocalii. Spanacul,cartofii dulci şi dovleacul sunt, de asemenea, surse bune de vitamina A.Astfel, morcovii sunt buni pentru vedere, dar nu o îmbunătăţesc, spun experţiide la Academia americană de Oftalmologie. De altfel, pentru sănătatea ochilor,este esenţial să ai o dietă echilibrată, care să conţină toţi nutrienţiiimportanţi, şi să fii atent la greutatea corpului, pentru că obezitatea creşteriscul de diabet şi alte boli care pot duce la pierderea vederii.

Mâncatuldupă lăsarea întunericului îngraşă în mod deosebit

Consumulde prea multe calorii duce la îngrăşare, nu contează în ce moment al zilei areloc. Acestea fiind zise, majoritatea oamenilor tind să mănânce mai multnoaptea, din plictiseală sau alte stări care nu au legătură cu foamea, aportulmare de calorii transformându-se în depuneri de grăsime. Totodată, cei caremănâncă noaptea târziu se trezesc adesea fără poftă de mâncare şi sar pestemicul dejun, masa care reglează aportul de calorii pentru tot parcursul zilei.Pentru a nu mai mânca noaptea, este recomandat să te speli pe dinţi după ultimamasă (aceasta transmite un mesaj puternic că s-a terminat cu mâncatul), să"încui" bucătăria cu două ore înainte de culcare şi să nu ai gustărila vedere.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639246-11-09



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image