2016-12-06 05:09

SPECIAL


Cele mai importante sfaturi medicale de sezon

 |  19:56
Cele mai importante sfaturi medicale de sezon

Scurta“primăvară” din noiembrie nu ne va feri multă vreme de afecţiunile de sezon.Persoanele predispuse la depresie vor deveni mai melancolice, pe măsură ce sereduce timpul petrecut sub o iluminare naturală, cu lumină solară puternică,din cauză că zilele sunt tot mai scurte şi mai mohorâte. Virozele respiratorii auafectat numeroase persoane, iar gripa ar putea să determine îmbolnăviri grave,începând din decembrie.

Specialiştii consideră că este foarte probabil să avem, însezonul 2010-2011, concomitent, atât virusul pandemic H1N1, rămas încirculaţie, cât şi virusul A/H3N2 şi virusul B, cu diferenţe de la o zonă laalta. Epidemia, dacă se va manifesta, nu va fi însă cu virusH1N1, ci cu noile tulpini de H2N2, la care există mai multe persoaneneimunizate. Pe lângă vaccinare, care asigură organismului anticorpi specificicu care să lupte cu virusul gripal, se poate îmbunătăţi rezistenţa organismuluila infecţiile respiratorii. Medicii recomandă câteva schimbări ale stiulului deviaţă ce pot creşte rezistenţa la virozele de sezon şi, de asemenea, potîmbunătăţi starea psihică, evitând depresia.

1.Umorulcreşte rezistenţa la infecţii, declanşând eliberarea unor neuromediatori dincreier care acţionează pe lanţul de comandăal sistemului imunitar. În locul unui film de acţiune, medicii recomandăo comedie sau un spectacol de divertisment.

2.Cumpăraţi-vă sau adoptaţi un câine: pelângă efectul tonic asupra sistemului nervos, vă va obliga să faceţi mişcare înaer liber, ceea ce întăreşte imunitatea. Cât despre efectul relaxant şi antistres al animalelor decompanie, faptul e dovedit ştiinţific. Un studiu realizat la UniversitateaWilkes din SUA a demonstrat că mângâiatul unui câine timp de 8 minute determinăo creştere semnificativă a nivelului de imunoglobulină A, un anticorp împotrivarăcelii şi gripei. Reducerea hormonilor de stres, prin astfel de activităţi,creşte numărul leucocitelor care pot interveni într-o infecţie.

3.Profitaţi de orice moment însorit alzilei. Ideală este o expunere de minimum 30 de minute la soare, care previneosteoporoza şi creşte imunitatea naturală. Dacă este nevoie, schimbaţi-văprogramul astfel încât să prindeţi câteva minute de soare de fiecare dată cânde posibil. Mişcarea în aer liber, la orice oră, creşte imunitatea cu peste 30la sută dacă este făcută regulat, cel puţin 5 zile pe săptămână.

4.Spălaţi-vă des pe mâini cu apă şisăpun. Pare greu de crezut, dar majoritatea virusurilor gripale sau paragripalese transmit prin picături de salivă care ajung pe mobilă sau pe obiecte şi vinîn contact cu mâna unei alte persoane. Dacă aceasta duce mâna la gură sau lanas înainte de a se spăla pe mâine, se contaminează.

5.Mâncaţi zilnic supe, fructe şi legume.Mineralele esenţiale pentru răspunsul imun sunt mai bine absorbite din supa încare au fiert legumele, aşa că se recomandă o dietă din care să nu lipseascăsupele. Fructele bogate în vitamina C (kiwi, citrice, mere) sau legumele(gogoşarii, în special) sunt implicate în răspunsul imun.

6.Renunţaţi la fumat! Monoxidul de carbonreduce activitatea leucocitelor din arborele bronşic timp de 5-10 minute dupăfiecare ţigară. Dacă, totuşi, fumaţi, nu o faceţi în locuri aglomerate, ca sănu vă contaminaţi în perioada când mucoasa respiratorie este lipsită deapărare.

7.Dormiţi minimum 7 ore pe noapte. Odihnaeste indispensabilă sistemului imunitar. Munca în exces, în aer închis şi substres sunt cele mai sigure metode de reducerea imunităţii. Cei care suntreţinuţi mai multă vreme la serviciu şi nu se pot relaxa, ar trebui să exersezemişcări de yoga sau măcar câteva exerciţii pentru coloana cervicală şi gambe.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638948-10-28



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image