2016-12-02 20:19

Cercetătorii au descoperit un vaccin care distruge tumorile canceroase

Cercetătorii au descoperit un vaccin care distruge tumorile canceroase

Un vaccin caredistruge tumorile ar putea să devină în scurt timp ceamaifolosităterapie contra cancerului, potrivit unui studiu realizat de cercetătorii de laUniversitatea Leeds din Marea Britanie.

Întrecut, oamenii de ştiinţă întâmpinau dificultăţi atunci când era vorba dedistrugerea tumorilor fără acauzaefecte secundare. Cercetătoriibritanici au avut ideea de a preleva o secvenţă de ADN de la organele care prezintătumori şi de a o insera în structura unui virus care atacă celulele tumorale.Această procedură are ca rezultat reactivarea sistemului imunitar, careadeseori ignoră tumorile, determinând astfel organismul pacientului să luptecontra acestora informeazămirror.co.uk. Experţii de la Cancer Research UK au declaratcă au obţinut "progrese extraordinare" prin producerea unor doze devaccinuri obţinute pe baza unui virus bovin.

Eiau folosit aceste injecţii cu ADN pentru a trata cu succes şoarecii suferind decancer de prostată şi speră ca nouametodă să fie folosită în curând,alături de chimioterapie, pentru a distruge o serie întreagă de alte tipuri detumori canceroase.

Studiipe pacienţi umani care utilizează alte tipuri de virusuri, precum herpesul,sunt deja în desfăşurare. Vaccinul are avantajul că poate fiinjectatdirectîn sânge. În trecut, medicii încercau să le injectezedirect în tumori, însă acest lucru era greu de realizat. "Cea mai mareprovocare este producerea unor antigeni care să ţintească tumorile fără aproduce pagube în alte zone ale corpului. Prin folosirea ADN-ului prelevat dinaceeaşi parte a organismului în care se găseşte tumoarea am putea rezolva aceastăproblemă. Sperăm că aceasta estenouageneraţie de vaccinuri, iar elepar deja extraordinare şi promiţătoare", a declarat profesorul AlanMelcher, de la Universitatea din Leeds,coordonatorul studiului.

Ultima modificare in data de :639250-05-16