2016-12-10 18:59

SPECIAL


Cinci stele pentru tot poporul

 |  21:00
Cinci stele pentru tot poporul

Chevrolet s-a remarcat şi s-a menţinut prin maşinile trainice şi ieftine pe care le-a creat. Acum, Chevrolet vrea să-şi dovedească şi care sunt ieftine, uşor de întreţinut dar, mai ales, oferă opţionale pe care până mai ieri le găseai doar la autovehiculele premium. O dovadă este noul Aveo, cea de-a doua generaţie a subcompactului produs de marca americană. O maşină atât de versatilă încât îţi permite să pleci de la un automobil de 10.000 de euro şi să adaugi pe el cutie automată, trapă sau scaune de piele încălzite.

Aveo se află la cea de-a doua generaţie. După o experienţă de nouă ani cu primul model, specialiştii General Motors s-au gândit că este momentul să ofere clinţilor săi altceva. Şi schimbarea este surprinzătoare. O nouă atitudine în trafic, mai agresivă graţie blocurilor optice deosebite, un interior radical modificat, o nouă repoziţionare a spaţiilor. Prima oară când am văzut noul Aveo am crezut că este vorba despre un model preparat, despre un kit care să-l facă să capete personalitate. Şi am avut surpriza să constat că aşa arată modelul de serie.

A doua surpriză am avut-o când am văzut spaţiul interior, foarte generos, cel puţin pentru ocupanţii scaunelor din față. Mult spaţiu există şi în portbagaj, care îl depăşeşte şi pe cel legendar de la Logan. Evident că trebuia să există şi un rabat, şi acesta s-a operat la pasagerii din spate, care au un spaţiu destul de limitat pentru picioare. Planşa bordului este total schimbată. Instrumentele se aseamănă cu cele de la Spark şi cuprind un vitezometru şi indicatoare pentru diverse statistici, cum ar fi viteza medie, consumul, kilometri parcurşi sau starea unor senzori. Pe consola centrală este instalat radio CD-ul cu multiple funcţii şi aerul condiţionat. Există o multitudine de spaţii, iar în dreptul pasagerului, compartimentul din bord este fracţionat în două locaşuri, într-unul dintre ele existând şi slotul pentru intrarea auxiliară de USB. Volanul şi scaunul sunt reglabile pe înălţime şi adâncime şi există o multitudine de butoane, cum ar fi cele de reglare a volumului, de limitare a vitezei sau cruise-controlul.

Cutie automată pentru 115 cai

Interesant este că, deşi este o maşină din clasa subcompacat, Aveo dispune de o cutie automată de viteze cu şase rapoarte, care poate funcţiona şi în modul manual, schimbarea treptelor făcându-se de la un buton amplasat pe para schimbătorului. În modul marşarier porneşte şi senzorul de parcare. Odată ce levierul schimbătorului este pus în poziţia de parcare, uşile se descuie automat. Motorul de 85 kw, 115 cai-putere şi un cuplu de 155 Nm, consumă, în regim urban, 10,5 l/100 km. În regim mixt, acesta ajunge la 7 litri la 100 km, un consum bun pentru un motor pe benzină de 1,6 litri cuplat la o cutie automată. De remarcat că Aveo a reuşit să obţină cinci stele la teste EuroNCAP. La această performaţă au contribuit cele şase airbaguri – frontale, laterale, cortină –, sistemele ABS, ESP, cel de control al tracţiunii sau cel de asistenţă la frânare şi la pronirea în rampă. Opţional, scaunele din faţă pot fi şi în varianta încălzită, iar lui Aveo i se poate monta şi trapă. Ştiu, înşiruirea aceasta ar putea să pară ciudată pentru că nu vorbesc despre o maşină premium. Ei bine, este vorba doar de o subcompactă pentru popor, al cărui preţ nu sare de 15.500 de euro cu toate taxele incluse.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639269-03-01



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image