2016-12-08 22:10

SPECIAL


Citroën C3, șic cu bani puțini

 |  21:00
Citroën C3, șic cu bani puțini

Puţini sunt cei care îşi aleg maşina după ce are sub capotă, după ce poate pe hârtie. Mulţi o cumpără ţinând cont de faimă, dar cei mai mulţi pentru cum arată. Citroën C3 excelează la capitolul look. Un amic mi-a spus: “Păi la ce sa-ţi mai iei Audi?”. Exagera, evident, plăcut impresionat de grija pentru detalii a francezilor de la Citroën. Dar să-l analizăm pe capitole.

Designul

Am început cu punctul forte al produsului, din punctul meu de vedere. La exterior, maşina a câştigat mai multă fluiditate, formele sunt rotunde, iar apariţia în trafic mai pesonalizată. Geamurile fumurii, blocurile optice şi linia cromată de pe haion o fac uşor identificabilă. Ar mai fi de adăugat echiparea cu jante de 16 ţoli, imense în comparaţie cu gabaritul maşinii (3,94 metri lungime, 1,71 metri lăţime). La interior avem e o adevărată revoluţie estetică. Multă lumină datorată parbrizului Zenith. Combinaţia de crom şi negru, instrumentele de bord, aşezarea ergonomică a spaţiilor, volan sculptat acoperit parţial cu aluminiu.  Merită un nouă plus.

Sistemul de sunet

Gadgeturi. Hi-Fi system este de excepţie, fiind unul din cele mai bune pe care le-am auzit. Claritate, putere, fără obiecte care să intre în rezonanţă. Practic ai cu tine o sală de concert. Bluethoot-ul e capabil să comunice chiar şi cu batrânul meu iPhone. Opţional există şi o mufă USB.

Vizibilitatea şi poziţia la volan

Scaunele nu excelează, dar sunt destul de comode. La varinta Exclusive testată de mine acestea sunt din piele şi au încălzire. Vizibilitatea este, evident, remarcabilă datorită suprafeţei vitrate ieşită din comun, inovaţia „Visiodrive”. Poziţia la volan este destul de înaltă, semn că s-a urmărit ca maşina să fie mai mult comodă decât sportivă. În plus, asigură o protecţie sporită în caz de impact.

Comportamentul în trafic

Modelul testat avea sub capotă un motor VTi de 1,6 litri pe benzină care dezvoltă 120 cai putere. Suficient chiar şi pentru o plecare rapidă de la stop. Consumul, la un stil normal de condus, a fost de 10,5 litri/100 de km în Bucureşti, 6,4 litri în afara Capitalei şi 8,8 în regim mixt. De remarcat că există şi un indicator pentru schimbarea treptelor de viteză în regim optim. Frâna de mână este amplasată neinspirat sub cotieră. Din cauza înălţimii apreciabile a maşinii, am mai remarcat o înclinare destul de accentuată în cazul unor curbe pronunţate abordate cu viteză. ABS şi AFU sunt sisteme-standard. ESP costă, opţional, 400 de euro. Navigaţia ajunge la 1.000 de euro, dar sărăcuţă în ceea ce priveşte România, eu nereuşind să găsesc, de exemplu, drumul spre Craiova. Senzaţionalul parbriz Zenith este disponibil doar în varianta Exclusive, care are un preţ situat între 15.465 şi 17.770 de euro cu TVA. Pentru cei care nu doresc neapărat această inovaţie, maşina are un preţ de plecare de 11.450 de euro cu TVA.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639256-02-21

Mai multe imagini:
Citroën C3, șic cu bani puțini
zoom



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image