2018-11-15 07:09


Cum arată eficienţa germană. BMW 116d - putere de panzer, poluare de hibrid

 |  16:12
Cum arată eficienţa germană. BMW 116d - putere de panzer, poluare de hibrid

O maşină cu stil, puternică şi economică. Ce ţi-ai dori mai mult de la un automobil. Dacă este şi un BMW, tip de automobil care te poziţionează automat într-o anumită clasă socială, cu atât mai bine. Am testat câteva zile un BMW 116d Efficient Dynamics Edition. Adică mezinul marii familii BMW, într-o motorizare care reuşeşte să coboare noxele sub 100 de grame de CO2 pe km, o performanţă care dă fiori celorlalţi producători auto în perspectiva viitoarei norme Euro de poluare.

Noua serie 1 este o combinaţie de tehnologie, ecologie şi accesorizare la nivelul gadget-internet pe care nici o altă maşină nu o atinge la această oră. Când auzi de BMW te gândeşti, în primul rând, la forţă, la tracţiune spate, la masca sub formă de rinichi şi la poziţiile rotunde care mănâncă asfaltul, spulberând tot în calea lor. Am avut surpriza să constat că BMW înseamnă şi mult confort, sunet demn de o sală de concerte şi o legătură fantastică cu tot ceea ce presupune lumea infintă a internetului. Şi pentru că a conduce un BMW este o senzaţie unică, dar o descriere oarecum aşteptată, am să încep prezentarea noului model din Seria 1 cu accesorizarea de care acesta dispune. Şi aceasta este atât de vastă încât maşina care cu tot cu taxe are un preţ de bază de 26.164 de euro cu TVA şi service BMW pe 5 ani sau 100.000 km. Seria 1 a fost lansată în 2011, însă, cu timpul, ingineri germani au mai lucrat la eficienţă şi consum, atingând performanţele propuse cu o precizie nemţească.

Cele 99 de grame

Motorul de 1,6 litri diesel dezvoltă 116 de cai-putere şi un cuplu de 260 Nm. Puterea este trecută printr-o cutie manuală cu 6+1 rapoarte, la care ambreiajul a fost modificat, faţă de varianta de lansare, pentru a schimba mai eficient în treptele inferioare. Forţa, deşi mică la prima vedere pentru un BMW, se simte în combinaţie cu tracţiune Sport+ în care ESP-ul este dezactivat, iar maşina zboară ca din puşcă. Suspensia este şi ea adaptativă, la fel ca şi direcţia care se schimbă brusc. Toate acestea, combinate cu precizia mişcării şi cu tracţiune care împinge, dau o senzaţie de neegalat, mai ales în depăşiri sau curbe strânse. Aceeaşi maşină îşi schimbă brusc comportamentul în poziţia confort. Suspensiile devin moi, la fel şi direcţia, motorul parcă se domoleşte, iar maşina se comportă ca o executivă. Saga continuă în modul EcoPro. Accentul se pune pe economia de combustibil şi o poluare cât mai redusă. Şoferul este informat câţi kilometri poate parcurge în plus cu economia pe care a realizat-o, motorul se opreşte când viteza este zero, iar schimbătorul este pus în poziţia neutră, maşina poate fi configurată astfel încât sistemele energofage să fie cât mai economicoase. Consumul şi poluare redusă sunt însă principalele atuuri ale lui 116d. În modul EcoPro se poate atinge un consum mixt de 3,8 litri de motorină la 100 km, în condiţile unei norme de poluare de 99 de grame de Co2/100. Adică cu un singur plin se poate face traseul Bucureşti – Praga.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2013-07-29

Mai multe imagini:
Cum arată eficienţa germană. BMW 116d - putere de panzer, poluare de hibrid
zoom
Cum arată eficienţa germană. BMW 116d - putere de panzer, poluare de hibrid
zoom

TAGURI: bmw, hibrid, producatori, tehnologie, efficient, dynamics, edition
loading...





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


Random image



Ultimele stiri






loading...