2016-12-05 02:29

SPECIAL


Cum să scăpăm de problemele de memorie

 |  20:06
Cum să scăpăm de problemele de memorie
Boala Alzheimer, demenţa şi alte afecţiuni gravecognitive şi ale memoriei sunt diferite de crizele ocazionale de uitare. Cândomul îmbătrâneşte, abilitatea sa de a-şi aminti lucruri în mod natural scade.Există şi alţi factori care afectează sănătatea memoriei, printre care:oboseala, depresia şi dieta. Dacă dificultăţilede amintire nu sunt observate de toţi prietenii şi membrii familiei, nu existămotive de îngrijorare, fiind cel mai probabil vorba de o memorie precară.

Memoriaeste bună atât timp cât persoana îşi aminteşte lucrurile importante şi îşipoate îndeplini sarcinile zilnice. Dacă cineva simte totuşi că memoria sa nueste cum a fost şi are dificultăţi în a procesa informaţiile de bază, atunci ebine să consulte cât mai curând un medic.

Uneorio memorie proastă poate fi un simptom al unei boli serioase cum ar fi Alzheimersau demenţa. Dacă boala este diagnosticată din timp, tratamentul poate fi de unreal folos.

Totuşi,memoria precară poate fi o problemă importantă, deci cum se poate scăpa de ea?

Următoarelesfaturi, oferite de sfatulmedicului.ro, pot ajuta la ascuţirea memoriei, astfelîncât persoana să se simtă încrezătoare în viaţa de zi cu zi.

Exersarea gândirii

Esteimportantă folosirea regulată a funcţiei gândirii pentru a menţine o bună funcţionarea creierului, ca o maşină bine unsă. Un creier activ funcţionează mai binedecât un creier nefolosit: analizează şi rezolvă problemele mai rapid şi estecapabil să memoreze cu mai multă uşurinţă. În plus, e bine ca fiecare săîncerce să înveţe lucruri noi, astfel încât creierul să nu rămână fixat înaceleaşi rutine zi după zi.

Odihna suficientă

Efecteleprivării de somn au fost comparate cu beţia: concentrarea atenţiei este afectată,timpul de răspuns este mai lung şi memoria este mai precară. Mintea nu poate reţineinformaţiile eficient dacă nu este odihnită. Pentru a menţine o minte proaspătăşi clara este nevoie de un somn bun de noapte, în fiecare noapte. Recuperareasomnului la sfârşitul săptămânii nu este de ajutor. În schimb, menţinerea uneirutine de somn face că mintea să fie mereu în cea mai bună formă.

Concentrarea atenţiei

Deseori,oamenii uită lucrurile pur şi simplu pentru că nu-şi concentrează suficientatenţia când obţin informaţia. O persoană nu-şi poate aminti numele unei altepersoane, pur şi simplu pentru că nu este interesată de acea persoană. E bine cainformaţiile considerate importante să fie repetate de mai multe ori sau să fienotate pe hârtie. Simpla concentrare a atenţiei ajuta deseori la reţinereainformaţiei.

Mic dejun cu antioxidanţi

Antioxidanţiiajută a menţinerea unei sănătăţi bune şi unei memorii ascuţite. Pe măsură ceomul înaintează în vârstă, creierul devine o pradă mai uşoară pentru radicaliiliberi, substanţe care treptat se vor acumula şi vor determina probleme dememorie. Antioxidanţii şi alte vitamine încetinesc această acumulare deradicali liberi şi menţin sănătatea creierului. Se recomandă începerea zilei cuun mic dejun bogat în vitaminele A, E şi C pentru o funcţionare bună aorganismului de-a lungul zilei.

Renunţarea la fumat

Foartemulte studii arată că fumatul afectează abilitatea creierului de a procesainformaţiile în mod adecvat. Cei care fumează mult au un risc mai mare deafectare a memoriei vizuale şi verbale. Este bine ca fumătorii să-şi aminteascăfaptul că fumatul nu provoacă doar afecţiuni pulmonare, dar determina şi ştergereaunor amintiri preţioase din minte.

Scăderea cantităţii de cofeină

Cafeauapoate oferi o stare mai bună de alertă, dar cantităţile exagerate pot determinadiferite probleme: deprivare de somn, anxietate, nervozitate. Toate acestecondiţii împiedica informaţia să intre în mod adecvat în creier, deoarecememoria funcţionează mai bine când persoana este mai relaxată şi mai concentrată.

Oferirea unei note mentale pentru subconştient

Dacăeste realizată corect, notă mentală poate fi eficientă chiar şi la persoaneleuituce. Când cineva are nevoie să-şi amintească ceva, poate să spună subconştientului:“Uite, fi atent la ce urmează şi reţine informaţia pentru mine”. Iar cândpersoana are nevoie de acea informaţie, ea va putea fi amintită mai uşor.Mecanismul nu este foarte clar.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638951-12-06



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image