2018-12-19 08:25

NASA, descoperire epocală: Ar putea exista VIAȚĂ la 40 de ani lumină de PĂMÂNT!

NASA, descoperire epocală: Ar putea exista VIAȚĂ la 40 de ani lumină de PĂMÂNT!

NASA a descoperit sapte exoplanete de marimea Terrei intr-un singur sistem solar, denumit Trappist-1, aflat la o distanta de 40 de ani-lumina fata de Soare. Trei dintre ele se afla in zona locuibila din jurul stelei lor, in care viata este posibila.

Anuntul a fost facut de cercetatorii de la NASA prin intermediul unei conferinte de presa transmisa live pe Facebook.

Descoperirea a fost facuta de astronomii americani cu ajutorul telescopului spatial Spitzer si al mai multor telescoape terestre. Descoperirea reprezinta un nou record in domeniul cercetarii spatiale, deoarece este pentru prima data cand a fost identificat un sistem solar in care toate cele sapte planete ale sale au dimensiuni similare cu Terra.

Cercetatorii de la NASA au precizat ca toate cele sapte exoplanete au potentialul de a contine apa in stare lichida.

Cele sapte exoplanete care alcatuiesc acest sistem stelar orbiteaza in jurul stelei Trappist-1, o stea rece cu densitate scazuta, aflata la o distanta de 40 de ani-lumina fata de Terra.

Ultima modificare in data de :2017-02-23