2016-12-03 12:01

SPECIAL


Dieta Foster: nu contează ce mănânci, dacă mănânci puţin

 |  16:17
Dieta Foster: nu contează ce mănânci, dacă mănânci puţin
Un studiu, publicat în această săptămână, încearcă să identificecare este cea mai eficientă cură de slăbire. Cercetările au durat doi ani şi audat rezultate neaşteptate, care vor face să aruncăm la gunoi toate cărţiledespre regimurile minunate, disociate sau imaginate de diverşi doctori, cum arfi celebrul Atkins.

Studiul, care a apărut în “Analele Medicinei Interne”,se remarcă prin consemnarea efectelor dietelor pe o perioadă mai mare de timp.Finanţat de “Institutul Naţional al Sănătăţii din America, lucrarea pune subobservaţie un eşantion de 307 indivizi, având vârsta medie de 45 de ani şiraportul masei corporale de 36, indicând obezitatea. O mare parte dineşantionul de studiu era format din indivizi extrem de supraponderali. Un grupanalizat a urmat dieta fără carbohidraţi, evitând cartofii, pâinea, zahărul sauunele fructe, dar consumând la discreţie carne şi produse din carne. Celălaltgrup a renunţat aproape total la grăsimi.

Celor care adoptaseră dieta fără carbohidraţi li s-aspus să mănânce cel mult 20 de grame de carbohidraţi pe zi, în timp ceindivizii cu regimul fără grăsimi trebuiau să consume 1.200-1.800 de caloriipe zi, de unde maxim 30% puteau să provină din grăsimi. “Pe lângă regim,participanţii au primit şi consiliere alimentară şi de exerciţiu fizic”, adaugăFoster.

Nu există diferenţe între regimul Atkins şi cel fără grăsimi

De-a lungul celor doi ani de monitorizare, membriiambelor grupe au pierdut doar 7% din greutatea iniţială. Iniţial se credea cădieta Atkins afectează tensiunea arterială şi nivelul de colesterol, dar datelenu au arătat mari diferenţe, deşi se confirmă ipoteza.

“Nu se ştie sigur de ce regimul fără carbohidraţi adus la această îmbunătăţire, dar cert e că diferenţe sunt”, a declarat Gary D. Foster, autor al studiului şi directorul Centrului de Cercetare şiEducare a Obezităţii al Universităţii Temple, .

Rezultatele au fost aproape similare şi în ceea cepriveşte reducerea în greutate.

Atâta timp cât este însoţită de exerciţiu fizic şi dealimentaţie echilibrată, nu s-a constatat nici o diferenţă semnificativă întrecei care foloseau dieta Atkins (bazată pe scăderea consumului de carbohidraţi)sau cea tradiţională, în care se reduc grăsimile.

“În mare, oamenii care ţin regim ar trebui să fie maipuţin îngrijoraţi despre ce fel de dietă adoptă, şi mai degrabă să se gândeascăla metode prin care să ramână la regimul ales”, îi sfătuieşte Gary D. Foster pecei interesaţi de reducerea greutăţii.

În medie, toate persoanele au pierdut cam 7 kilograme în cei doi ani,indiferent de regimul adoptat. “Concluzia acestui studiu a fost că ambele dietemerg la fel de bine”, afirmă Foster. Lona Sandon, asistent universitar laCentrul Medical Southwestern al Universităţii din Texas, adaugă: “Esteconfirmat ceea ce ştim de ani buni, nu dilema grăsime vs carbohidraţi eimportantă. Ceea ce duce la pierderea greutăţii sunt caloriile”.

Cât despre numărul redus de kilograme pierdute, Sandonafirmă că, deşi 7 kilograme pot face o diferenţă când e vorba de riscul bolilorcardiace, studiul arată că este foarte dificil să dai jos greutatea şi să menţiiacest lucru pe termen lung, chiar dacă ai un sprijin solid.(…) Aceşti oameniarată ce se întâmplă în viaţa reală, nu ceea ce vedem la reclamele pentruslăbit. Regimurile cer multă dedicaţie şi perseverenţă. Pentru mulţi indivizi,mediul şi stilul lor de viaţă nu le pot sprijini o asemenea dedicaţie.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638939-02-16



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image