2016-12-06 08:04

SPECIAL


Economie la consum şi mai puţin poluant

 |  21:00
Economie la consum şi mai puţin poluant

Goana către ecologie şi consum cât mai redus de combustibil îi obligă pe principalii jucători de pe piaţa auto să dezvolte noi tehnologii. Şi atunci când unii nu deţin tehnologia, dau ceva în schimb concurenţei pentru a pune mâna pe tehnologii eco. Concernul francez PSA Peugeot - Citroën a dezvoltat împreună cu Mitsubishi un automobile electric care a intrat pe piaţa românească sub forma lui C Zero şi a lui i-Miev. Dar tehnologia electrică este încă scumpă, iar „combustibilul”, deşi se găseşte din belşug, este greu de folosit din lipsă de prize. În aceste condiţii, la modă sunt tehnologiile care reduc consumul de hidrocarburi şi emisia de noxe. Sistemul start and stop este prezent astăzi aproape la orice concern care se respectă.

Citroën şi-a asezonat arătosul DS3 cu un sistem Eco format dintr-un motor e-Hdi şi cauciucuri speciale. Sistemul Eco opreşte motorul atunci când viteza maşinii este sub 20 km/h şi este eliberat ambreiajul, evident cu levierul schimbătorului la punctul mort. Motorul porneşte aproape instantaneu la apăsarea pedalei de ambreiaj. E-Hdi economiseşte până la 15% din combustibil şi din cantitatea de CO2 eliberată în atmosferă. Undeva pe la 109 grame de CO2 la 100 de km. Eu am testat sistemul e-Hdi prezsent pe motorul diesel de 90 de cai putere pe un DS3.

5 litri la 100 de km

Computerul de bord a indicat la o viteză medie de 47 km/h în regim mixt un consum de 5,1 litri de motorină la 100 km parcurşi. Trebuie spus că deşi este un supermini, DS3 are 1.270 kg, iar eu n-am urmărit un mers economic, ci unul normal pentru traficul de Bucureşti. Different Style creat pe caroseria lui C3 are un design care îl face să nu treacă neobservat în trafic, aşa cum n-a trecut neobservat nici atunci când a fost gratulat de Jeremy Clarkson cu titlul de maşina anului 2010. DS3 este un automobil care seamănă cu un sportiv bine antrenat. Se aşază bine pe curbe, trage la maxim atunci când trebuie să o facă şi sare de pe o bandă pe alta atunci când intră în depăşire. Încă o dată, am rămas plăcut impresionat de interiorul bine lucrat. Materiale de calitate îmbinate armonios, un sistem audio de invidiat, o izolarte fonică care creează o incintă acustică foarte bună. Preţul lui DS3 echipat cu motorul e-Hdi de 1,6 litri diesel de 230 Nm şi 90 de cai putere de 19.150 de euro cu TVA. În preţ sunt incluse sistemul ESP, navigaţie, geamuri spate şi lunetă fumurii, senzori de parcare, cruise control şi limitator de viteză, scaune cu susţinere laterală, parbriz laminat, airbaguri frontale, laterale şi cortină, jante de 16 inci, plus un plafon alb desenat.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639262-12-26

Mai multe imagini:
Economie la consum şi mai puţin poluant
zoom
Economie la consum şi mai puţin poluant
zoom

TAGURI: Citroen



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image