2016-12-04 12:33

SPECIAL


Elantra, spaima concurenței

 |  16:34
Elantra, spaima concurenței

Un nou model de automobil împrumută, de obicei, multe din elementele predecesorului. Hyundai a ales pentru Elantra o adevărată revoluție,un pas atât de mare încât americanii au încoronat-o la Salonul Auto de la Detroit din 2012  peste Focus și Passat. Elantra este o adevărată lovitură pentru concurență. Atuuri: o linie la modă, un motor nou, un interior radical modificat plus toate sistemele necesare pentru un vehicul european de ultimă oră. Şi lovitura de graţie va sta în preţ.

Noul Elantra a fost radical redesenat în 2010. La salonul auto de la Busan, Hyundai și-a uimit vizitatorii cu noul concept. O linie care nu mai are nici o legătură cu prăfuitul lansat în 2006, o alură care o face confundabilă cu o Corolla și îi împrumută ceva de la conceptul kinetic al lui Ford. Cu o lungime de 4,53 de metri, Elantra a dovedit că poate primi în interior persoane de peste 1,85 metri înălțime în condiții de călătorie comodă. Spațiul interior generos a fost pe placul americanilor, astfel că piața de peste Ocean a absorbit deja peste 180.000 de vehicule. Elantra punctează și la interior. Chiar dacă albastru folosit la iluminatul de bord este un pic cam strident, habitaclul este bine alcătuit și șoferului nu-i lipsește nimic pentru o călătorie comodă. Există o multitudine de spații pentru depozitare, consola centrală și mânerul sunt amplsate pentru o poziție bună a mâinilor, bordul este vizibil și conține omultitudine de informații. O problemă apare la vizibilitate din cauza montanților laterali destul de mari. Aceștia au fost dimensionați din motive de siguranţă. Elantra să obțină cinci stele la crash testele efectuate de Australasian NCAP. Varianta testată a venit în echiparea de top Highway+care la 15.194 de euro cu TVA include șase airbaguri, ABS, ESP, frâne pe discuri față și spate, jante de 16 inch, climatizare și computer de bord, banchete rabatabile din portbagaj cu ajutorul unor butoane și un sistem audio cu șase boxe cu port de USB și o bună acustică.

132 de cai-putere din 1,6 litri

Toate modelele Elantra vin echipate cu un singur tip de propulsor, noul DOHC pe benzină cu distribuţie variabilă de 1,6 litri și 132 de cai-putere. Cuplul maxim este de 158 de Nm și forța dezvoltată de acesta este capabilă să propulseze mașina de 1.236 kg până la 200 km/h. Așteptările în privința sprintului nu trebuie să fie prea mari, lansarea până la 100 km/h având loc în 10,7 secunde. Transmisia se poate face prin intermediul unei cutii automate sau al uneia manuale. Eu am testat varianta manuală și am remarcat etajarea bună a vitezelor și cursa scurtă și precisă a schimbătorului. Consumul anunțat de producător este de 8,5 în mediul urban și 5,2 extraurban. Mie computerul de bord mi-a indicat 10,2 litri/100 km, dar la o viteză medie de 18 km/h, și 7,3 litri în regim mixt și o viteză medie de 47 km/h. Stabilitatea este bună în curbe strânse, iar ESP intră de fiecare dată pentru a păstra mașinape linia corectă de navigație.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639551-07-18

Mai multe imagini:
Elantra, spaima concurenței
zoom
Elantra, spaima concurenței
zoom

TAGURI: elantra, spaima concurentei



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image