2016-12-08 00:19

SPECIAL


Electroşocuri pentru studenţii slabi la matematică

 |  18:01
Electroşocuri pentru studenţii slabi la matematică

Eleviicare se luptă cu matematica ar putea beneficia de elecrostimulare cerebrală,spun oamenii de ştiinţă.Un studiu asupra studenţilor din cadrul universităţilor a relevat că aplicareade stimuli electrici în partea din spate a creierului sporeşte capacitatea de aînvăţa şi de a folosi numere pentru o perioadă depână la şase luni.

Descoperirilear putea duce la noi tratamente pentru copiii şi adulţii care nu reuşesc săstăpânească matematica din cauza dificultăţilor de învăţare, sau a unor deficienţe psihice cauzate de accidentvascular cerebral sau boli neurodegenerative."Cu siguranţă, nu încurajez oamenii să îşi bage şocuri electrice în creier,dar suntem extrem de încântaţi de potenţialul descoperirilor nostre", a spus CohenKadosh Roi, neurolog la Universitatea Oxford. "Am arătat în trecut că puteminduce temporar discalculie (o disabilitate matematică) şi acum se pare că amputea face pe cineva mai bun la matematică.

Stimulareaelectrică, cel mai probabil, nu va transforma pe cineva în Albert Einstein, dardacă reuşim, am putea fi în măsură să ajutăm unii oameni să se descurce maiuşor cu matematica", a spus cercetătorul.Echipa de la Universitatea Oxford din Londra au recrutat 15 studenţi pentrustudiu şi i-au împărţit în trei grupe.Fiecare a petrecut şase zile învăţândo serie de simboluri necunoscute, care corespundeau cu numerele de la zero lanouă.Voluntarilor li s-a aplicat stimularea electrică a creierului în fiecare zi,folosind o tehnică numită stimulare electrică transcraniană directă, careimplică trecerea unui curent continuu, slab, prin creier, prin intermediul unorelectrozi lipiţi pe scalp.Electroziiau fost poziţionaţi astfel încât curentul să trecă prin lobii parietali, caresunt situaţi la partea din spate a capului, deasupra urechilor.Primul grup de studenţi a fost stimulat din partea dreaptă a creierului însprepartea stânga timp de 20 de minute, în timp ce în al doilea grup, curentul atrecut în cealaltă direcţie.Al treilea grup a fost folosit ca un grup decontrol şi tratat timp de doar 30 de secunde, cu un nivel de stimulare care nuar trebui să cauzeze modificări pe termen lung a creierului.

Apoi,studenţilor li s-a dat un număr de sarcini de bază la sfârşitul fiecăreizile.Într-un test, li s-a cerut să dispună noile simboluri pe o linie, înconformitate cu valoarea lor numerică.Într-un al doilea test,participanţilor le-au fost prezentate două simboluri la întâmplare şi li s-a cerutsă spună care a fost mai mare dintre cele două.Pentru a deruta studenţii,simbolurile pentru numerele de valoare mică apăreau uneori scrise într-un fontmai mare.

Studiula constatat diferenţe remarcabile în capacitatea studenţilor de a învăţa şi de afolosi noul sistem de numerotare.După patru zile, cei ale căror creiereau avutparte de stimulare de la dreapta la stânga se descurcau cu noul sistem denumerotare asemenea unui adult tipic care avea de-a face cu numerenormale.Dar când creierul studenţilor a fost stimulat în cealaltădirecţie, s-au descurcat mai rău.Studenţii al căror creier a foststimulat doar 30 de secunde au avut scoruri medii. Neurologul Cohen Kadosh a spus că stimularea creierului de la dreapta la stângapare să stimuleze învăţarea şi memorarea. "Dacăse stimulează creierul se face în acest sens, va spori funcţia lobului parietal dreapt, care pare a fi zonade interes pentru matematică", a declarat acesta.Când studenţii au fost invitaţi din nou după şase luni pentru testare, s-aconstatat că performanţele lor matematice nu s-au schimbat, sugerând căimpactul stimulării asupra învăţării lor a fost unul de termen lung.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638948-10-05



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image