2016-12-10 03:22

SPECIAL


Facebook ameninţă serios supremaţia Google

 |  16:14
Facebook ameninţă serios supremaţia Google

Indiscutabil, Google a ajuns să fie o parte integrantă a vieţii noastre. Este atât de important, încât în2006 a fost inclus ca verb (to google) în dicţionarul de engleză editat deOxford. Deşi deţine monopolul căutărilor pe internet, cu un confortabil 65,6%,gigantul motoarelor de căutare a început să-şi arate slăbiciunile.

Facebook continuă să-şi clădească reputaţia de competitoral Google, colectând o cantitate cât mai mare de informaţii despre utilizatoriisăi, informează The Atlantic Wire.

Nici Bing, motorul de căutare al Microsoft, care acum 18luni nici nu exista, nu stăpe loc, ajungând deja la promiţătoarea cotă de piaţă de 13,1%.

Căutările specializate nu sunt satisfăcătoare

Potrivit unui articol din Business Week, strategia decăutări adoptată de Google, prin care oferă rezultate răsfirate în cele 182 demilioane de site-uri indexate, diferă de cea a motoarelor de căutare curezultate specifice. Acestea merg pe principiul căutărilor "pe verticală"şi oferă rezultate pe o rază mai mică de site-uri legate de domeniul deactivitate: site-urile de job-uri, cele de travel sau agregatoarele comerciale.Aceste site-uri, deşi nu sunt promovate explicit ca motoare de căutare, auaceleaşi funcţiuni la care se adaugă, de cele mai multe ori, şi posibilitateade tranzacţie.

Google speră să poată recupera pe segmentul căutărilor peverticală. Compania a făcut deja un prim pas în această direcţie, cumpărând ITASoftware cu 700 milioane de dolari.

Google, uşor de păcălit

În urmă cu câţiva ani, userii "aranjau" anumitecăutări prin bombardarea Google cu un număr mare de link-uri. Cele mai multe bombardamente erau făcute dinsimplu amuzament. Spre exemplu, ocăutare după expresia "miserable failure" (eşec lamentabil) avea caprim rezultat un link către Casa Albă, ocupată atunci de George W. Bush.Retailerul J.C. Penney a folosit aceeaşi tehnică pentru a creşte rankingulpentru 59 de termeni, cei mai mulţi fără legătură cu specificul site-ului. Ceicare sunt prinşi de Google cu astfel de tehnici sunt pedepsiţi sever,ajungându-se până la excluderea din rezultatele decăutare. Trucul poate fi explicat mai simplu astfel. De exemplu, când un blog,sau un site mai mic vrea să îşi crească page rank-ul, trebuie să adune cât maimulte căutări pe Google care să rezulte cu accesarea respectivului site. Acestlucru se poate face prin includerea unor link-uri care conţin cuvinte-cheie,des căutate prin Google, de genul: muzică gratis, Bianca Drăguşanu, poze cuvedeta X dezbrăcată etc.

Cine ameninţă să detroneze Google

Ameninţarea Google nu se cheamă Bing ci, oricât de ciudatar părea, Facebook. Chiar dacă recenta investiţie a Goldman Sachs a ridicatvaloarea Facebook la 50 de miliarde de dolari, această sumă e doar apă de ploaiepe lângă cifrele raportate trimestrial de Google.

Wall Street Journal notează că dacă reţeaua socială se valista la bursă într-un an, va pleca din aceeaşi poziţie din care a plecat şiGoogle. Diferenţa este că Facebook areun ritm de creştere mult mai mare şi că este mai mult decât un motor decăutare, este un "Internet în miniatură". D.H.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639237-07-28



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image