2016-12-07 22:16

SPECIAL


Fructe şi legume care ne ajută să slăbim

 |  21:00
Fructe şi legume care ne ajută să slăbim

Care dintre noi nu am dori să fim măcar cu un kilogram mai supli? De multe ori ne chinuim să ţinem cure drastice de slăbire, care mai mult ne epuizează şi ne stresează. Florentina Opriş, cunoscuta realizatoare a emisiunii „Sport, dietă & o vedetă” ne propune un regim de slăbit simplu şi eficient, care „topeşte” grăsimile.

Merele, perele şi gutuile nu trebuie curăţate de coajă

Florentina crede că din acest regim pentru slăbit nu trebuie să lipsească fructele şi legumele. Deci, mâncaţi fără grijă citrice, mere, fructe de pădure, varză, roşii, morcovi, usturoi şi ceapă, care vă vor ajuta, cu siguranţă, să daţi jos kilogramele în plus. Merele, perele şi gutuile nu trebuie curăţate de coajă, pentru ca acţiunea lor laxativă şi diuretică să fie mai puternică. În concepţia medicinei şi terapiei naturale, combaterea obezităţii se realizează printr-o dietă bine echilibrată în constituenţii de bază care susţin factorii vitali: lipide, proteine şi glucide, la care se adaugă vitaminele, mineralele, microelementele anzinale, explică doctorul în farmacie Ovidiu Bojor, membru al Academiei de Ştiinte Medicale. Cu alte cuvinte, atunci când ţineţi o dietă de slăbit trebuie să consumaţi alimente variate, însă nu oricât şi oricum. Alegeţi alimentele care ard grăsimile, dar nu uitaţi nici de celelalte.

„Nu ocoliţi alimentele care conţin fibre vegetale!”

„Cerealele integrale şi tărâţa acestora, legumele crude sau foarte uşor gătite, rădăcinoasele (morcovii, cartofii, ţelina, păstârnacul, pătrunjelul), fructele care au coaja tare (mere, pere), citricele, fasolea verde, fasolea uscată, mazărea, seminţele, nucile sunt alimentele care conţin fibre vegetale”, ne spune Florentina Opriş. Acestea ajută la reducerea depozitelor de grăsime şi a caloriilor şi la eliminarea toxinelor din organism. Fibrele nu sunt digerate de către aparatul digestiv şi dau senzaţia de saţietate mai mult timp. De aceea, nu trebuie să ocoliţi alimentele care conţin fibre vegetale, pentru că acestea sunt aliaţii celor care vor să slăbească. „Conform site-ului www.florentina.ro, pentru a scăpa de grăsimi şi pentru a controla nivelul colesterolului este bine să includeţi citricele în dieta zilnică. Acestea conţin mari cantităţi de vitamina C (acid ascorbic), care are proprietatea de a arde grăsimile. Vitamina C este un veritabil duşman al grăsimilor, fiind o substanţă care le dizolvă foarte eficient. „Dacă vreţi să vă convingeţi de acest lucru, amintiţi-vă ce se întâmplă cu maioneza atunci când adăugaţi zeama de lămâie. Grăsimile diluate cu ajutorul vitaminei C sunt mai uşor de eliminat din organism! Vitamina C contribuie şi la arderea colesterolului, astfel încât, pe lângă faptul că vă ajută să slăbiţi, reduce şi riscul bolilor cardiovasculare”, mai spune Florentina Opriş.

Să mâncăm ceapă zilnic!

Ca şi usturoiul, ceapa conţine minerale şi uleiuri care accelerează metabolismul, ajutându-ne în lupta cu kilogramele în plus. Ceapa, considerată un diuretic energetic, are o putere mai mare decât usturoiul şi ne ajută eficient în dietă. Specialiştii ne sfătuiesc să mâncăm ceapă zilnic.

Fiind un aliment-medicament, varza are o mulţime de efecte benefice, printre care se numără şi curăţarea organismului de reziduuri. Dacă dorim să purtăm haine cu măsuri mai mici, nu trebuie să uităm că varza este un prieten bun.

Carotenul, substanţa din morcovi care se transformă în vitamina A, conferă acestora proprietatea de aliment care slăbeşte. Florentina explică: „Vitamina A declanşează o reacţie de eliminare a grăsimilor din organism. Morcovul reglează tranzitul intestinal, atât în constipaţie, cât şi în diaree, având şi o acţiune diuretică”.

Leguma care prezintă o mare concentraţie de calciu în formă pură este ţelina. De aceea, atunci când mâncaţi ţelină, calciul acţionează direct asupra metabolismului, iar grăsimile acumulate în organism vor fi distruse. Ţelina este bogată în magneziu şi fier, care ajută la purificarea organismului.

Chiar dacă prezintă acel inconvenient de care ne ferim cu toţii, acela că ne face să mirosim urât după ce-l mâncăm, usturoiul ne va ajuta să slăbim. Este un aliment care arde grăsimile şi un diuretic natural.

Foto: arhivă Florentina Opriş


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639551-03-01

Mai multe imagini:
Fructe şi legume care ne ajută să slăbim
zoom
Fructe şi legume care ne ajută să slăbim
zoom

TAGURI: fructe, legume, slabim



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

POSTOLACHE MARIANA
19 Ian 2012

este foarte bun dar este eficient si in hipertiroidie?
DANA
19 Ian 2012

mere+gutui+pere facute la blender si cu scortisoara deasupra -un desert super salata de: morcov, telina, sfecla rosie, ridiche neagra, mar verde zeama de la o lamaie- toate date prin razatoare sau salata de varza alba si rosie date prin razatoare si daca vrei optional sa pui si morcov si telina cu aceasta alimentatie am reusit sa slabesc f mult
GEOXX
08 Mai 2012

Si eu mananc muuuulte fructe si imi place sa le prepar tot la blender...sunt delicioase !!! Eu am slabit si cu pastilele Chilliburner, cu ardei iute...am scapat de colacei si am dat jos vreo 10 kg in o luna si jumatate. Oricum imi placea sa mananc extra condimentat, cu toate astea nu aveam cum sa consum cantitati enorme de ardei iute(asa cum am mai vazut in unele sfaturi pe net), de-asta am apelat la capsule pe baza de ardei iute :) Spor la slabit si mancat fructe!!!

Adauga un comentariu

Random image

Citeste si...

O fetiță a murit după ce a mâncat fructe otrăvitoare Tragedie in localitatea constănțeană Dunăreni, unde o fetiță a murit iar alta este în comă,... Acum 6 ore | (0)