2016-12-05 14:52

SPECIAL


Frumos şi iute

 |  21:00
Frumos şi iute

A luat Premiul pentru Cea mai frumoasă mașină a anului la Festivalul Internațional al Automobilului, o competiție care se desfășoară din 1986. Citroën a reușit să devanseze frumuseți precum seria 5 de la BMW sau futurista Honda CZ-R. Nemții de la Auto Bild au ținut și ei să îl gratuleze cu un premiu special pentru design. Am avut și eu ocazia să testez pe parcursul câtorva zile reacția românilor la apariția lui DS4 și am constatat că le place. Bărbații l-au admirat cu invidie, iar femeile cărora le-a captat atenția au părut dispuse la o cursă.

Citroën DS4 este a doua creație a diviziei premium a producătorului francez. După ce și-a încercat mâna cu două ediții de DS3, a fost rândul lui C4 să prindă amprenta Different Spirit. Și dacă la bază există aceeași mașină, hainele cu care aceasta este îmbrăcată o face să fie cu totul alta. Alternanțe de alb satinat cu negru, uși tăiate în unghiuri ascuțite ca ale unui coupe, parbriz panoramic, jante cenușii de magneziu, faruri cu leduri, puzderie de accesorii sau un sistem audio Denon, toate acestea fac din C4 un DS4, o mașină demnă de categoria premium pe care doar dimensiunile destul de reduse nu o lasă să acceadă către plutonul limuzinelor. Am remarcat scaunele sport din piele, în care alternează alb și negru, sistemul de masaj din fotoliul șoferului și faptul că acesta e încălzit. Navigația este afișată de displayul central multifuncțional, însă și pe bord într-o variantă simplistă. Computerul de bord este și el sofisticat, permițând funcționarea în regim de limitator sau de cruise control. Culoarea afișajului de la bord și intensitatea acestuia pot fi modificate.

Putere pentru drum lung

Odată cu testarea lui DS4 am avut ocazia să încerc și cutia manuală de viteze. O partajare bună transmite eficient cuplul de 340 Nm către roțile motoare. Propulsorul de la modelul testat era vârful de gamă diesel, un 2 litri Hdi care furnizează 160 de cai-putere, suficienți pentru a muta rapid mașina de peste 1,4 tone. Consumul în regim sport s-a situat puțin peste zece litri la 100 km. În regim extraurban acesta a ajuns la 5,4 litri/100 km la o medie de 82 de km/h, iar în regim urban a fost de 6,7 litri/100 km la o viteză medie de 29 km/h. Autonomia cu un plin de 60 de litri poate ajunge și la 1.000 km. Deși are suspensii comode, DS4 stă bine pe curbe sau pe serpentine, sistemul ESP atenuând orice tentație a mașinii de a sări de pe traiectorie.

Dieselul de 160 de cai-putere este capabil să tragă bolidul până la 212 km/h, în condiții de siguranță de cinci stele. La aceasta contribuie și airbagurile frontale, laterale și cortina sau sistemele ABS+REF+AFU+ESP+ASR. DS4 mai dispune de faruri cu xenon, funcție cornering, priză de 220 de volți, climă bi-zonică sau senzori de parcare. Prețul lui Citroën DS4 2.0 Hdi Sport Chic este de 27.240 de euro cu TVA, iar cu câteva opționale ajunge la 30.840, cu toate taxele incluse.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639268-12-10

Mai multe imagini:
Frumos şi iute
zoom
Frumos şi iute
zoom

TAGURI: bmw, frumos si iubite



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image

Citeste si...

Gorghiu: Iiluziile împachetate frumos nu țin de foame, iar cele împachetate în poleială miros urât Președintele PNL, Alina Gorghiu, a declarat, vineri seara, că ''iluziile împachetate frumos nu... 02 Dec 2016 | (2)