2016-12-10 03:21

SPECIAL


Google a testat şapte maşini care circulă fără şofer

 |  20:01
Google este în mijlocul unor noi controverse,după ce a dezvăluit că a testat pedrumurile publice din California o nouă tehnologie inovatoare, respectiv maşinacare se conduce singură. Scandalul a apărut pe motiv că maşina a circulat cu unpasager pe drumurile publice. Problema este că pasagerul nu avea mâinile pevolan.

Experţi în siguranţa rutieră au ridicatîntrebări despre “maşinile robot” după ce Google a dezvăluit că au circulat peo distanţă totală de peste 140.000 de mile în jurul statului, aproape toatedintre ele pe auto-pilot.Maşinile automate care au circulat de la sediul Google din Mountain View,California de Nord, până la Santa Monica erau şapteToyotaPrius special adaptate.Google se laudă că cele şapte maşini care au pe acoperiş un cilindru careacţionează ca "ochiul" vehiculului au mers câte o mie de mile fără niciun fel de influenţă umană.

Cercetătoriisusţin că tehnologia inteligenţei artificiale ar putea înjumătăţi în cele dinurmă numărul de 1,2 milioane de oameni morţi în accidente auto, anual, înîntreaga lume.Până în prezent, spun reprezentanţii Google, călătoriile au fost aproapelipsite de accidente.Problema a venit numai atunci când a venit o altămaşină - condusă de un om - şi a lovit în spate una dintre maşinile fără pilot."Scopul nostru este de a ajuta la prevenirea accidentelor de circulaţie,eliberarea timpului oamenilor şi reducerea emisiilor de dioxid de carbon prinschimbarea fundamentală a utilizării autoturismelor", a declarat SebastianThrun, cercetătorul şef al acestui proiect.„Maşinilenoastre automatizate utilizează camere video, senzori radar şi un vizor laserpentru a vedea alte maşini din trafic, precum şi hărţi detaliate pe care lecolectăm manual pentru a naviga şoseaua”, a spus Thrun. El a insistat că maşinilenu sunt un pericol pentru alţi automobilişti."Siguranţa a fost primanoastră prioritate în acest proiect.Maşinile noastre nu sunt niciodatăfără pilot.Avem întotdeauna un şofer de siguranţă în spatele volanului,care poate prelua foarte uşor controlul. De asemenea, avem un operator desoftware în scaunul din dreapta pentru a monitoriza programul.Orice testîncepe prin trimiterea unui şofer într-o maşină convenţională pentru cartografierearutelor şi a condiţiilor de drum.Făcând acest lucru, software-ul dinmaşină devine familiar cu mediul şi cu caracteristicile sale.Am informat şipoliţia locală cu privire la munca noastră.Departamentul de Transportestimează că oamenii petrec în medie 52 de minute în fiecare zi călătorind pânăla locul de muncă.Imaginaţi-vă posibilitatea ca aceştia să-şi petreacă aceltimp într-un mod mult mai productiv”, a concis acesta.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638945-09-08



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image