2016-12-07 12:43

SPECIAL


Honda Insight, pionier hibrid

 |  21:00
Honda Insight, pionier hibrid

Piaţa automobilelor verzi a fost dominată până de curând de Toyota. Cel puţin în România, Prius-ul era singurul model care putea fi cumpărat. Acum, au apărut ca ciupercile după ploaie. Există chiar și mașinuțe exclusiv electrice. Honda este un pionier în domeniu, iar Insight a fost prima lovitură.

Când descrii o hibridă, primul lucru despre care trebuie să vorbeşti este cockpitul. Pentru că e un pic altfel decât la maşinile clasice. Insight are un buton de eco, vitezometrul cu proiecţie, indicator de culoare în funcţie cât de ecologic conduci, sistem recuperativ de energie şi cutie cu transmisie continuă variabilă cu şapte viteze, în regimul sport. Asta este ce se observă la prima vedere. Pentru că pe bord mai sunt indicatoare care îţi spun când mergi pe baterie şi când arzi gazul. Cel mai intersant este atunci când Insight-ul se mişcă. La viteze mici este capabil să navigheze doar pe baterie, astfel că pluteşti fără zgomot prin coada de la stop. Am testat câţiva zeci de kilometri, mai precis până la Snagov, sistemul eco. Am încercat să merg fiind cât mai verde. La limita legală pe DN1, 70 în localitate şi 100 în afară, viteză setată cu cruise-controlul. Consumul a fost de 3,4 litri de benzină la 100/km. Vorbim despre un motor cu combustie internă de 1,3 litri cuplat la unul electric de 9,7 kw. Împreună, cele două propulsoare pot furniza 213 Nm, însă numai până la 500 de rot./min., după care cuplul va fi furnizat doar de motorul cu ardere internă și este de 121 Nm la 4.500 rot./min. Puterea combinată echivalentă cu 102 cai putere se vede cel mai bine la modul de condus sport. Schimbarea vitezelor se face cu ajutorul padelelor de pe volan. Şi ai de unde alege, având în vedere că sunt nu mai puţin de şapte trepte. În regim sport, când indicatorul e cât se poate de albastru, consumul a fost de 4,8 litri/100 km, pentru ca în oraş aceasta să atingă 5,7 litri la 100 km. Butonul eco mai poate ajusta consumul. Adică la stop, aerul condiţionat este oprit odată cu motorul pe benzină. Am remarcat o antifonare destul de precară, la viteze de peste 125 km/h, zgomotul care apare din cauza frecării cu aerul pătrunde în habitaclu este destul de puternic. Acelaşi lucru se aude şi în cazul accelerării puternice. Cât despre cum se mişcă Insight, este o Honda, un fel de echivalent BMW al japonezilor. Şi când spun asta, nu încerc să fac un top similar, ci la modul în care maşina se simte pe şosea. Trebuie să mai spun că maşina testată avea aproape 20.000 km la bord şi nimic nu scârţâia. Preţul cu toate taxele incluse (pentru că Insight nu se produce decât în Japonia, la Suzuka) este de 22.295 de euro cu TVA. Bani în care sunt incluse airbaguri frontale, lateral şi cortină, precum şi sistemele ABS, EBD, VSA, ESP, TSA. Ar mai fi de adăugat că o hibridă nu are taxe de primă înmatriculare, nici taxe suplimentare în marile oraşe.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639255-12-02

Mai multe imagini:
Honda Insight, pionier hibrid
zoom
Honda Insight, pionier hibrid
zoom



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image