2016-12-02 22:02

SPECIAL


Industria auto, sub nori negri

 |  15:24
Industria auto, sub nori negri

Criza începe să muşte serios din industria auto. Dacă până acum marii producători auto au trăit din ceea ce au acumulat în perioada de aur, acum vine vremea să-şi reorienteze capacităţile. În România, şase modele de maşini nu au avut nici un cumpărător într-un an întreg. Citroen C6, Lancia Ypsilon, două tipuri de Lexus sau Maserati Quattroporte nu au convins nici un român. Alte modele nu au înregistat decât câteva unităţi vândute, la o piaţă care în 2007 era de 315.261 de bucăţi şi care la nivelul anului 2009 scăzuse deja la 112.150. Ei bine, criza s-a adâncit şi mai tare de atunci, iar cifrele vânzărilor auto pe plan mondial sunt un dezastru pentru luna ianuarie. Pe măsură ce marii producători menţin capacităţi de producţie inutile, preţurile maşinilor vor creşte concomitent cu scumpirea banilor. Companii precum Fiat, PSA Peugeot Citroen sau Renault au capacităţi excedentare care produc pierderi gigantice. Renault a deschis recent o nouă fabrică în Maroc unde în viitorul nu prea îndepărtat va externaliza şi producţia de Dacia. Fiat utilizează doar 50% din capacitatea de producţie, PSA şi Renault funcţionează la 62% din capacitate, iar Ford la 69%. În top se situează nemţii: Mercedes-Benz cu 72%, Opel cu 74%, Volkswagen la 76%. Campion este BMW care a reuşit  86%. În pragul Salonului Auto de la Geneva, mare industrie auto se luptă cu supravieţuirea peste criză şi face figura de bonton al ecologiei, însă până la faliment nu mai e decât un pas.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639554-03-05



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image