2016-12-11 04:38

SPECIAL


INTERVIU | Afacerea înmatriculărilor în Bulgaria are zilele numărate

 |  21:00
INTERVIU | Afacerea înmatriculărilor în Bulgaria are zilele numărate

Directorul Direcţiei de Poliţie Rutieră, comisarul-şef Lucian Diniţă, susţine, într-un interviu acordat pentru „Puterea”, că „şoferului român îi trebuie făcută educaţie, iar măsurile luate de noi ne arată că numărul de accidente este mai mic decât media europeană”.

Puterea: Credeţi că amenzile mai mari ar opri teribilismul pe şosele?

Lucian Diniţă: Da. Amenzile, pe de o parte, dar şi sancţiunea complementară. Şi aici mă refer la suspendarea dreptului de a conduce pe o perioadă mai mare de timp.

În ultimele zile am asistat la o multitudine de cazuri în care şoferii s-au luat la bătaie sau, mai grav, s-au împuşcat!

Exact la aceştia mă refeream. Pentru cei care depăşesc viteza legală cu mai mult de 50 km/h, dar şi pentru cei care se iau la bătaie în trafic discutăm, în momentul de faţă, ca sancţiunea complementară să meargă până la suspendarea dreptului de a conduce pentru doi ani.

Ştiu că este o problemă cu maşinile înmatriculate în altă ţară...

Da, aşa este. Dacă în ceea ce îi priveşte pe şoferii de TIR, acestora le putem aplica amenzile în carnetul TIR, de care răspund cu capul, în ceea ce îi priveşte pe şoferii de autoturisme, aceştia vor avea voie să circule pe teritoriul României doar 90 de zile, potrivit unei viitoare modificări legislative. În momentul de faţă, omologii noştri din Bulgaria sau Ungaria ne trimit periodic date cu maşini înmatriculate în ţările lor şi care circulă în România. Avem deja o bază de date şi colaborăm pe acest aspect.

Credeţi că şoferii s-ar descurca mai bine în trafic dacă s-ar reintroduce la exeminare „poligonul”?

Da, s-ar descurca mai bine, numai că directiva europeană privind procedurile de examinare nu prevede aşa ceva.

Este adevărat că există un plan de amenzi de care se ţine cont la evaluarea poliţistului?!

Nimic mai fals. Poliţistul este evaluat în funcţie de numărul de accidente care au loc pe tronsosnul de care el răspunde. Nu le-a impus nimeni un plan de amenzi sau de carnete ridicate. Noi le-am impus doar să fie vigilenţi.

Au fost cazuri în care poliţiştii au folosit armamentul din dotare. Credeţi că pistolul Carpaţi corespunde nevoilor?

A fost prin anul 2004 o decizie de schimbare a armamentului pentru cei implicaţi în operativ. Aici ţine şi de pregătirea fiecăruia, nu numai de armament. Dacă tu ţinteşti la picioare şi glonţul se duce în cap, atunci putem discuta de armament. În plus, uzul de armă se face în anumite condiţii stricte. Şi mulţi încă se feresc să tragă fiindcă dau cu subsemnatul. Eu chiar încurajez folosirea armamentului cu respectarea legii.

Cititorii ne-au semnalat faptul că, de multe ori, radarele stau la pândă.  

Eu am dat un ordin pe care l-am transmis în teritoriu şi prin care am spus clar: radarele nu au voie să stea în curbe, la cinci metri de semnul de intrare în localitate, în vârf de pantă, pe contrasens sau pitite după maşini. Nu tolerez sub nici o formă statul la pândă după sancţiuni. Noi acţionăm la vedere şi trebuie să fim la vedere. Nu după boscheţi sau colţ de stradă.

Există o opinie generală negativă despre femeile aflate la volan. Sunt ele un pericol pentru ceilaţi participanţi la trafic?

Femeile la volan nu sunt un pericol pentru ceilalţi participanţi la trafic. Unele dintre ele sunt excesiv de prudente, iar acest lucru poate duce la accident sau chiar blocaj. Altele folosesc oglinda doar pentru machiaj, dar sunt şi femei care conduc excelent.

Cum vedeţi deciziile unor magistraţi în privinţa şoferilor care încalcă legea? De exemplu, un bărbat avea o alcoolemie de 2,76 la mie, dar judecătorul a considerat că nu prezenta pericol public.

Este adevărat. Suntem, cred, singura ţară din lume care nu avem definită noţiunea de stare de ebrietate. Înainte, în vechiul Cod rutier, conducerea cu o alcoolemie de peste unu la mie era considerată stare de ebrietate. Acum avem conducere sub influenţa băuturilor alcoolice. Până la 0,79 grame în aerul expirat este contravenţie, iar peste 0,80 grame în aerul expirat este infracţiune. Or, la 2,76 la mie în sânge este aproape de comă alcoolică. Judecătorul a motivat că şoferul a fost prins pe câmp, fără să ia în calcul că noi l-am urmărit de pe autostradă.

 „Nu se pune problema confiscării maşinilor”

„Ceea ce a ieşit în presă că vrem să confiscăm maşinile este o prostie”, spune Lucian Diniţă. Acest lucru este imposibil, pentru că, în anul 2008, Curtea Constituţională a statuat că este ilegală confiscarea căruţelor şi animalelor de tracţiune pentru cei care ieşeau cu acestea pe drumurile naţionale sau europene. „Atunci, cum ar putea fi constituţională confiscarea maşinilor?”, a întrebat retoric Diniţă. În schimb, potrivit lui, există în Strategia de Siguranţă Rutieră, care se află la Guvern, o propunere prin care neplata amenzii să ducă la suspendarea dreptului de a conduce pentru o perioadă de timp


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639256-08-01

Mai multe imagini:
INTERVIU | Afacerea înmatriculărilor în Bulgaria are zilele numărate
zoom
INTERVIU | Afacerea înmatriculărilor în Bulgaria are zilele numărate
zoom



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

SILE
22 Aug 2011

Numai in cazul in care legislatia propusa de M.I. e in concordanta cu legislatia U.E. Altfel ne vom face de bafta ca deobicei. O zi buna !

Adauga un comentariu

Random image