2016-12-03 11:56

SPECIAL


IPhone-ul a “parafat” moartea intimităţii pe internet

 |  11:43
IPhone-ul a “parafat” moartea intimităţii pe internet
"Utilizatoriisunt dispuşi să renunţe la intimitatea lor pentru a face cunoscute din ce în cemai multe informaţii pe Internet", afirmăMark Zuckerberg, tânărul antreprenor american, cofondator şi CEO al populareireţele sociale Facebook. Aşa să fie?

Intimitateape Internet este un subiect extrem de sensibil. Pe de o parte, avem militanţiifanatici ai intimităţii care îşi smulg părul din cap de teamă că informaţiipersonale super secrete ar putea ajunge publice. Pe de altă parte, avemcompanii precum Google sau Yahoo care se jură că datele persoanelor sunt bine păstrateşi niciun curios răuvoitor nu poate trage cu ochiul.

Zuckerberg,cofondator al Facebook, spune că intimitatea este depăşită şi că oamenii nu maiţin cu dinţii de ea. În schimb, ei preferă să “partajeze” în cadrul reţelelorsociale tot felul de informaţii mai mult sau mai puţin personale.

Deşi publicarea pe Facebook informaţiilor personale a dusşi la lucruri bune, au fost şi situaţii în care un simplu mesaj de status aadus lucruri nedorite. Un exemplu concludent este acela al unui american care apostat pe profilul său faptul că urma să plece în concediu cu familia treizile. Când s-a întors din vacanţă, şi-a găsit casa jefuită, hoţii aflând căacesta a fost goală timp de o săptămână graţie Facebook-ului.

Înluna mai anul acesta, Google fost acuzat că ar fi copiat date private din reţeleWi-Fi neparolate, inclusiv din România. Gigantul american a început săcolecteze informaţiile din 2007. Pe lista ţărilor de unde Google a copiatparole, fragmente de e-mailuri şi istoricul activităţii pe net se numără şiRomânia. Google a recunoscut că a colectat date personale - adrese de e-mail,parole său istoric ale activităţii pe internet - de pe reţele Wi-Fi neparolatefolosite de utilizatorii din oraşe ale căror străzi au fost fotografiate pentruserviciul Google Street View (alt caz de încălcare a intimităţii).

Trecândpeste toate aceste “uşoare” încălcări ale legii din partea Google, “manevrele”legale ale gigantului american sunt tot mai perfecţionate. Astfel, utilizatoriiacestui motor de căutare observă că încep să primească reclame parcă anume “croite”pentru ei. Aceasta se datorează faptului că Google reţine fiecare căutare făcutăde pe IP-ul (adresa calculatorului) respectiv, le compilează, şi determină caresunt preferinţele utilizatorilor în materie de muzică, filme, mâncare, culoare politică sauchiar orientare sexuală.

iPhone-ulne dă de gol cu mare uşurinţă

Dacăun individ care ştie ce este un IP anonim sau un IP variabil se poate protejaoarecum de aceste încălcări ale vieţii sale private, atunci un posesor deiPhone renunţă la ultima speranţă de a-şi proteja intimitatea. Motivul? Dacă înainte oamenii puteau oarecum să se ascundă în spatele unortertipuri informatice, după lansarea iPhone-ului acest lucru devine imposibil.Aceasta întrucât transmitem numărul nostru de telefon la accesarea internetuluide pe mobil. Mai mult, dacă numărul este pe abonament, atunci există un nume, oadresă, şi un CNP ataşate de acesta.

Noul „Big Brother” nu se opreşte aici. Aproape oriceaplicaţie pentru iPhone oferă aşa numitul „location service”, adică marcarealocaţiei în care a fost folosită aplicaţia, fie că doar am făcut o poză, sau amintrat pe Facebook, care mai nou oferă şi el acelaşi serviciu numit „FacebookPlaces”. Practic, dacă un individ este activ pe internet de pe mobilul său, şidin greşeală, nu dezactivează această funcţie, o altă persoană ar putea să-lurmărească cu relativă uşurinţă.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638952-08-16



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image